يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

توزیع ۱۶تن حلیم نذری بمناسبت روز شهادت

پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 352678
به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ۱۴ تن حلیم نذری در شهرک های غرب و دو تن دیگر در شهر صدرای شیراز پس از اقامه نماز صبح بین مردم توزیع شد.
به گزارش جهان،رییس مجمع عاشوراییان فاطمی شیراز روز پنجشنبه در حاشیه توزیع حلیم به ایرنا گفت: این مجمع با همکاری مردم ولایت مدار شهر شیراز، پخت ۱۴ هزار کیلوگرم حلیم نذر حضرت فاطمه زهرا(س) را از روز گذشته آغاز کرده بود که امروز همزمان با روز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) آن را بین مردم توزیع کرد.

سید ابراهیم مولودی افزود: برای طبخ این حلیم یک تن گندم، ۱۷ راس گوسفند و یک راس گوساله و مواد اولیه این نذری توسط خیران و نیکوکاران تامین شده بود.

وی گفت: امروز علاوه بر طبخ و توزیع ۱۴ تن حلیم در شهرک های غرب شیراز، دو تن حلیم نیز در شهر صدرای شیراز طبخ و در همان مکان توزیع شده است.

مولودی ادامه داد: خیران، معتمدین شهرک های غرب، کسبه های بازار، هیئات جانثاران امام حسین(ع)، شهرداری منطقه شش، سپاه ناحیه محمدرسول الله(ص) شیراز و عاشقان اهل بیت(ع) در طبخ این نذری مشارکت داشتند.

وی عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده این حرکت ولایی مردم شهرک های غرب شیراز در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مولودی این اقدامات خود جوش را نشانه علاقمندی و ارادت مردم این شهر به ائمه اطهار و اهل بیت (ع) دانست.

رییس مجمع عاشوراییان فاطمی شهر شیراز افزود: در حاشیه طبخ این نذری روز گذشته نیز ایستگاه های صلواتی پذیرای عموم مردم فاطمی و عاشق اهل بیت(ع) دایر شده بود.

مولودی گفت: استقبال و حضور مردم در زیر باران در محل طبخ و پای دیگ های نذری در روز گذشته نشان از عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت فاطمه (س) است که صحنه های ارزشمندی را رقم زده است.

براساس این گزارش همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه (س) تجمع بزرگ عاشورائیان فاطمی شهرک های غرب شیراز با محوریت شهرک گلستان شیراز برگزار شده و اینک شرکت کنندگان در حال سوگواری و عزاداری هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *