دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱

دغدغه رهبری رفع خفقان فرهنگی است

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 350626
جلیلی به موضوع انزوای جناح فرهنگی مومن و انقلابی در کشور اشاره کرد و افزود: برخی فکر می کنند وقتی رهبری صحبت از دغدغه می کنند خواستار فیلتر کردن و خفقان هستند اما من می فهمم که خواست ایشان دقیقا برعکس ماجراست و اتفاقا حرف ایشان این است که نگذاریم سانسور و خفقان حاکم شود .
به گزارش جهان به  نقل از مهر، نشست فعالان فرهنگی کشور در لبیک به دغدغه های فرهنگی مطرح شده مقام معظم رهبری عصر امروز سه شنبه ۲۶ اسفند در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد.

در این نشست وحید جلیلی اظهار داشت: وقتی رهبری دغدغه ای مطرح می کنند برخی ها فکر می کنند که ممکن است حرفهای ایشان شباهتی با حرفهای آنها داشته باشد اما ما نباید اشتباه کنیم باید توجه کنیم که این حرفها از کجا صادر شده است. در بین تمامی سران سیاسی جهان شما یک نخست وزیر یا رئیس دولت نشان دهید که هزار رمان خارجی خوانده باشد. اینها فراتر از شان ولایی رهبری است و باید افتخار کنیم که چنین فرهیخته ای در راس جامعه ما است.

وی افزود: وقتی رهبری صحبت از دغدغه می کنند باید بدانید که ایشان مشرف هستند و فردی عمیقا فرهیخته و فرهنگی که در بسیاری از حوزه ها به روز اظهار نظر کرده است. در نتیجه وقتی چنین فردی می گوید نگرانم باید حساسیت های ما هم بیشتر شود.

جلیلی به موضوع انزوای جناح فرهنگی مومن و انقلابی در کشور اشاره کرد و افزود: برخی فکر می کنند وقتی رهبری صحبت از دغدغه می کنند خواستار فیلتر کردن و خفقان هستند اما من می فهمم که خواست ایشان دقیقا برعکس ماجراست و اتفاقا حرف ایشان این است که نگذاریم سانسور و خفقان حاکم شود . هنوز به یاد داریم زمانی که قیصر امین پور فوت کرد کانون نویسندگان ایران که از علمداران آزادیخواهی است بیانیه دادو او را شاعر بیلبوردهای شهرداری نامید. ما در این کشور شاعری داریم که در مورد نلسون ماندلا شعر دارد اما به امام راحل بد می گوید. بخشی از جریان فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس هست که اتفاقا سانسور شده است. ۲۰۰ هزار شهید و ۱۷ هزار شهید ترور در کشور ما فیلتر شده اند.

وی گفت: بسیاری نه انگیزه شناخت این جریانات را دارند و نه فضاسازی رسانه ای را برای آنها می پذیرند. امام راحل دهها هزار هسته فرهنگی در کشور ایجاد کرد که امروزه خبری از آنها نیست پس صحبت رهبری صحبت در مورد برداشتن خفقان فرهنگی بود. ما در این کشور سینمای روشنفکری داریم که حاضر است امثال فیلم های پوپک و مش ماشاالله و ده رقمی را بسازد وبا سینمای تخدیری و باری به هر جهت و سینمای یاس مشکلی نداشته باشد اما سینمایی که ما می خواهیم سینمای امید است که نگاهش خوشبینانه است و می خواهد طرح مسئله کند. سینمایی که می خواهد از داشته به خواسته برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *