دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

ادامه اعتصاب بي‌سابقه در ملوان

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 350602
شايد خيلي‌ها فکر مي‌کنند شرايط داماش بحراني است و اين تيم از لحاظ مشکلات مالي و مديريتي به بن‌بست خورده و نه پول دارد و نه مديري که بخواهد مديريت کند تا ليگ به پايان برسد.
به گزارش جهان به نقل از نود، شايد خيلي‌ها فکر مي‌کنند شرايط داماش بحراني است و اين تيم از لحاظ مشکلات مالي و مديريتي به بن‌بست خورده و نه پول دارد و نه مديري که بخواهد مديريت کند تا ليگ به پايان برسد. اما ملوان با اينکه هم مالک دارد و هم تا حدودي زير نظر دولت (نيروي دريايي) اداره مي‌شود مشکلاتش آنقدر زياد است که بازيکنانش سه روز اعتصاب مي‌کنند و آب از آب هم تکان نمي‌خورد! در حال حاضر ۷۰ درصد سهام اين تيم متعلق به سيروس محجوب است که به حرف از باشگاه کناره‌گيري کرده ولي از لحاظ قانوني هنوز مالک محسوب مي‌شود و بايد براي جدايي‌اش سلسله مراتب اداري طي شود. سي درصد ديگر نيز به نيروي دريايي تعلق دارد که چند سالي است با همين سي درصد به عنوان مالک اصلي تيمداري مي‌کند چون هزينه با کساني است که در اين چند سال آمده‌اند و رفته‌اند ولي نيروي دريايي کماکان مالک باقي مانده است.

منطقه آزادي که مي‌توانست ملوان را آزاد کند

حدود پنج سال پيش بود که منطقه آزاد انزلي بدون اينکه بخواهد درصدي از مالکيت ملوان را در اختيار بگيرد به مدت سه سال مديريت باشگاه را بر عهده گرفت و گفته مي‌شود که نزديک به ۱۲ ميليارد تومان نيز براي اين تيم هزينه کرد. البته همان سال جلسه‌اي گذاشته شد تا ملوان به طور کامل به اين ارگان واگذار شود اما نيروي دريايي موافقت نکرد و منطقه آزاد انزلي نيز وقتي ديد در سه سال نزديک به ۱۲ ميليارد هزينه کرده و چيزي دستگيرش نشده و همه چيز به نام نيروي دريايي تمام شده براي اينکه ديگر هزينه‌هاي اضافي نکند به راحتي کنار رفت. اگر همان سال قبول مي‌شد باشگاه کاملا واگذار شود ملوان در عرض کمتر از يک سال دوبار انتقال داده نمي‌شد و اين همه رفت و آمد نيز نداشت. در انزلي نيز هستند کساني که بخواهند تيمداري کنند ولي مشکل همان درصدهاست...

اعتصاب بي‌سابقه

اعتصاب پنج روزه در تاريخ باشگاه ملوان بي‌سابقه بوده و شايد خيلي‌ها باورشان نشود که بازيکنان در اين چند روز دست به اعتصاب زده‌اند و تن به تمرين ندادند. تيم ملوان به دو دسته تقسيم شده است. عده‌اي مثل زارع، فشنگچي، رافخايي، زنيدپور و ‌يوسفي که تا حدودي در اين چند سال اخير پول جمع کرده‌اند و در يک سو عده‌اي ديگر مثل آهي، کوروشي، معبودي، رحماني، دغاغله، صادقي و شيري که به پول شب عيدشان محتاج هستند و اعتقاد دارند در روزهايي که يک ريال به آنها داده نمي‌شود تمرين کردن بي‌فايده است، در طرفي ديگر. در چند روز اخير بازيکناني نظير زارع و رافخايي خيلي تلاش کرده‌اند گروه دوم را قانع کنند تا دست از اعتصاب برداشته و به تمرينات بازگردند اما آنها گفته‌اند «شماها به اندازه کافي پول جمع کرد‌ه‌ايد و نبايد توقعي از ما داشته باشيد. مردم را نيز مقابل ماها قرار ندهيد چون شايد خيلي‌ها نمي‌دانند ما جوانها پول توجيبي هم نداريم.»

معمايي: حرفي براي گفتن ندارم

روز گذشته قرار بود مسعود معمايي مديرعامل باشگاه سر تمرين حاضر شده و در مورد مشکلات صحبت کند. جالب آنکه بازيکنان به همراه سرمربي به ورزشگاه حسن رود رفتند و نيم ساعتي نيز معطل شدند اما خبري از مديرعامل نشد! آنها با معمايي تماس گرفتند تا ببينند چرا سر تمرين حاضر نشده و تکليف‌شان چيست که مديرعامل هم در جواب آنها گفته«من حرفي ندارم که بيايم دوست داشتيد تمرين کنيد نداشتيد هم تمرين نکنيد» بازيکنان نيز ساکهايشان را برداشتند و يکي يکي ورزشگاه را ترک کردند! جالب‌تر اينجاست که دراگان اسکوچيچ مدتي در ورزشگاه ماند تا شايد بازيکنانش پشيمان شده و به تمرينات برگردند که خبري از آنها نشد! اين وسط سيروس محجوب نيز به قول قديمي‌ها «مهرم حلال جانم آزاد» گفته و رفته تا خودش را از مشکلات خلاص کند. حال چه کسي اين ملوان را تحويل خواهد گرفت معلوم نيست...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *