يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ذخایر ارزی ایران بیشتر از ۱۳۸ کشور

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 349848
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ذخایر ارزی ایران در پایان سال ۲۰۱۳ را بیش از ۶۸ میلیارد دلار برآورد کرد و از رتبه ۳۱ ایران میان ۱۶۹ کشور جهان از این نظر خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در جدیدترین برآورد خود از میزان ذخایر ارزی ۱۶۹ کشور جهان اعلام کرد ایران در پایان سال میلادی گذشته ۶۸.۰۶ میلیارد دلار ذخیره ارز و طلا داشته است.

بر اساس این گزارش ذخایر ارزی ایران در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال قبل از آن ۶ میلیارد دلار کاهش داشته است. ذخایر ارزی ایران در پایان سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۷۴.۰۶ میلیارد دلار اعلام شده بود.

این گزارش ایران را از نظر ارزش ذخایر ارزی خود در رتبه ۳۱ جهان قرار داده است.

ذخایر ارزی ایران از کشورهای توسعه یافته‌ای مثل هلند، سوئد، نروژ، اتریش، فنلاند و اسپانیا بیشتر است. ذخایر ارزی این کشورها به‌ترتیب ۵۴، ۵۲، ۵۱، ۲۷، ۱۰ و ۵۰ میلیارد دلار اعلام شده است.

میان کشورهای جهان، چین بیشترین ذخایر ارزی دارد. ارزش کل ذخایر ارز و طلای چین در پایان سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۸۲۰ میلیارد دلار اعلام شده است. ژاپن با ۱۲۶۸ میلیارد دلار و اتحادیه اروپا با ۸۶۳ میلیارد دلار به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

عربستان با ۷۳۹ میلیارد دلار، سوئیس با ۵۳۱ میلیارد دلار، روسیه با ۵۱۵ میلیارد دلار، تایوان با ۴۸۴ میلیارد دلار، برزیل با ۳۷۷ میلیارد دلار، کره جنوبی با ۳۴۱ میلیارد دلار و هنگ‌کنگ با ۳۰۹ میلیارد دلار از نظر میزان ذخایر ارزی خود در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

میزان ذخایر ارزی آمریکا نیز ۱۵۰ میلیارد دلار، ترکیه ۱۱۷ میلیارد دلار و آلمان ۲۴۸ میلیارد دلار اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *