شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۲
۴

عمده دغدغه دانشجویان سیاسی نیست

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 346842
عمده دغدغه دانشجویان کشور مسائل سیاسی نیست و مسائل سیاسی آنچنان که باید برای دانشجویان جذاب نیست و عمده دغدغه دانشجویان بحث‌های اجتماعی است که جنبش دانشجویی و دانشجویان باید با شناخت مسائل اصلی کشور، تبیین مسائل، ارائه و راهکارها و حل مسئله به این موضوع برگردند.
به گزارش جهان، رامین شمسایی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، در نشستی با موضوع «دانشجو و مطالبات رهبری» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، به تبیین پیام مقام معظم رهبری به تشکل‌های دانشجویی انقلابی پرداخت.

*جنبش دانشجویی در دوره اصلاحات نادیده گرفته شد/ پیام رهبری نشان داد جنبش دانشجویی نیروی عظیمی است

در ابتدای این نشست رامین شمسایی اظهار داشت: ما به نمایندگی دانشجویان بسیجی سراسر کشور از رهبر معظم انقلاب به خاطر به خاطر اینکه با پیام خود دانشجویان را مورد لطف قرار دادند و موجب دلگرمی شدند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان نشان داد که ایشان از بخشی از عملکرد جهادگونه آنها راضی هستند.

شمسایی اظهار داشت: در برخی از محافل، جنبش دانشجویی نادیده گرفته می‌شود و در سال‌های اخیر و در دوره اصلاحات افرادی بودند که نگاهشان به جنبش دانشجویی مثبت نبود ولی با این پیام متوجه شدند که جنبش دانشجویی نیروی عظیمی است.

وی در رابطه با بحث تذهیب نفس تأکید کرد: یک نکته جنبش دانشجویی یا فعالان فرهنگی باید به آن توجه ویژه‌ داشته باشند بحث خودسازی اخلاق است و نباید از آن غافل شوند. همانطور که مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود فرموده‌اند با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد، انسان تا به خودسازی توجه نکند نمی‌تواند در مسیر درستی گام بردارد.

* برخی از جنبش‌های دانشجویی از بحث خودسازی دور شده‌اند

شمسایی اضافه کرد: برخی از جنبش‌های دانشجویی آنقدر درگیر کارهای اجرایی شده‌اند که از بحث خودسازی دور شده و باید سریع‌تر به این بحث برگردند.

وی تصریح کرد: ویژگی اصلی شهید رجب‌بیگی، رضوانی و علم‌الهدی خودسازی بود و اعضای جنبش دانشجویی نیز اگر خودسازی خوبی نداشته باشند در آینده با توجه به اینکه امکان دارد در کارهای اجرایی نقش داشته باشند و مسئولیت بگیرند، دچار مشکل می‌شوند.

شمسایی خاطر نشان کرد: یکی از بحث‌هایی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند این بود که سقف معرفتی خود را با سایت‌ها و وبلاگ‌ها قرار ندهیم که آسیب جدی خواهیم خورد و خود را درگیر سایت‌ها و وبلاگ‌ها نکنیم.

* عمده دغدغه دانشجویان بحث‌های اجتماعی است


وی اضافه کرد: وقتی بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم عمده دغدغه دانشجویان کشور مسائل سیاسی نیست و مسائل سیاسی آنچنان که باید برای دانشجویان جذاب نیست و عمده دغدغه دانشجویان بحث‌های اجتماعی است که جنبش دانشجویی و دانشجویان باید با شناخت مسائل اصلی کشور، تبیین مسائل، ارائه و راهکارها و حل مسئله به این موضوع برگردند.

وی در ادامه به بحث جنگ نرم اشاره کرد و افزود: بحث جنگ نرم یکی از مسائلی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند و وقتی بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم نگاه خیلی‌ها به مسئله جنگ نرم امنیتی است و این بدترین تحلیل از این موضوع است، زیرا راه را برای سایر تحلیل‌ها می‌بندد.

به گفته شمسایی، در فتنه ۸۸ ابعاد اجتماعی آن بیشتر از ابعاد دیگر باقی مانده است ، دانشجویان باید به این مسئله توجه کنند.

* دانشجویان استقامت انقلابی ملت ایران را در دانشگاه‌ها به نمایش بگذارند


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: برخی نخبگان سیاسی از آرمان‌گرایی خسته شده‌اند و سعی دارند نشان دهند که ملت ایران کم آورده‌اند، دانشجویان باید استقامت انقلابی ملت ایران را در دانشگاه‌ها به نمایش بگذارند.

وی گفت: فراوانی واژه نظام سلطه در بیانات مقام معظم رهبری بسیار دیده می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد که این واژه اهمیت دارد و مقام معظم رهبری در سخنان خود در گذشته بیان کردند که در برابر جبهه سلطه ما نیز باید جبهه‌ای رفتار کنیم.

وی افزود: اینکه ما در برابر جبهه سلطه عملکرد جبهه‌ای نداریم یک آسیب است و باید به صورت هم‌افزایانه رفتار کنیم.

وی در رابطه با واژه جنگ نرم که در سخنان مقام معظم رهبری مطرح شده است، اظهار داشت: در مورد جنگ نرم تحلیل سختی لازم نیست زیرا مقام معظم رهبری راه را مشخص کرده‌اند و فرموده‌اند که بهترین راه مبارزه با جنگ نرم خدمت به مردم است، ما باید در قلوب مردم حکومت کنیم و از درون قوی شویم زیرا در این صورت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

شمسایی ادامه داد: جنگ نرم یعنی مردم سوسنگرد آب گل استفاده می‌کنند در حالی که ۳۳ درصد آب شیرین کشور در خوزستان است، گاز مسجد سلیمان به پاکستان صادر می‌شود ولی مردم مسجد سلیمان لوله‌کشی گاز ندارند. این عدم تامین بدیهیات زندگی نوعی جنگ نرم محسوب می‌شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: از سال ۴۷ امام خمینی(ره) بحثی در رابطه با اسلام آمریکایی مطرح نکردند ولی در سال آخر حیات خود در سال ۶۷ بیش از ۳۰ بار عنوان اسلام آمریکایی را اعلام کرده‌اند.

وی افزود: هرچه پیشتر می‌رویم مردم تشکل‌های معارض را نیز از جریان انقلاب حذف می‌کنند بنابراین مشکل ما تشکل‌های معارض نیست بلکه تشکل‌های موجود است که خط حقیقی امام را ادامه می‌دهند باید با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و باید توجه کنیم که هیچ تشکلی معبود فرض نشود.

شمسایی گفت: برخی سعی داشتند اعلام کنند که همدلی یعنی نسل سوم انقلاب باید یک برداشت و تحلیل در مورد موضوعات مختلف داشته باشند در حالی که انسان‌ها تحلیل‌های متفاوتی دارند. مشکل ما این است که نباید اجازه دهیم تحلیل‌های مختلف سبب شکل‌گیری کینه‌ها شود.

وی با بیان اینکه آرمان‌گرایی به معنای پرخاشگری نیست، گفت: گاهی به اسم آرمان‌گرایی پرخاشگری می‌کنیم در حالی که مقام معظم رهبری بحث استقامت مالک‌اشتروار و افق روشن را مطرح کردند، به نظر بنده در این بحث مقام معظم رهبری بیشتر از اینکه دانشجویان را خطاب قرار دهند برخی نخبگان سیاسی را مورد خطاب قرار داده‌اند زیرا عده‌ای از نخبگان سیاسی کهنسال فکری از آرمانگرایی خسته شده‌اند و اصرار دارند نشان دهند که جامعه نیز کم آورده است در حالی که دانشجویان باید استقامت انقلابی ملت ایران را در دانشگاه‌ها به نمایش بگذارند.

وی در پایان افزود: این نخبگان سیاسی کهنسال فکری یا ظلم‌های نظام سلطه را فراموش کردند یا افراد ساده‌لوحی هستند یا از کرنش در برابر سلطه به منفعت می‌رسند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بسیج باید مدرسه عشق باشد
درود بر شما جناب شمسایی
دانشجویان باید از سیاست بازی به دور باشند. عدم نگاه اجتماعی بین کاندیداهای اصولگرا در انتخابات 92باعث شکست ما شد. نگاهشون خیلی سیاسی بود
صادق
افراطی= عصبانی= دور از منطق