يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

شاخص بورس نزولی شد

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 346402
شاخص کل بورس امروز در شرکت‌های بانکی، پتروشیمی، پالایشی و دیگر صنایع، روند کاهشی داشت و در مرز ۷۹ هزار واحد متوقف شد و ارزش معاملات نیز به ۱۱۰ میلیارد تومان رسید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با کاهش ۷۶۲ واحدی به مرز ۷۹ هزار واحد نزدیک شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات نیز با داد و ستد ۲۲۸ میلیون برگه سهم به ۱۱۰ میلیارد تومان رسید؛ بیش‌ترین تقاضای بازار نیز به سمت برخی شرکت‌های دارویی، شوینده و قندی معطوف شد.

پس از بازگشایی هلدینگ نفت و گاز پارسیان شاخص بازار با شدت بیشتری کاهش یافت و این نماد تأثیر منفی ۱۵۰ واحدی گذاشت که به دنبال آن پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک پاسارگاد، توسعه معادن و فلزات، ملی صنایع مس و فولاد مبارکه اصفهان تأثیر منفی بر شاخص داشتند.

در معاملات بورس اوراق بهادار تهران بیشترین افزایش قیمت به سپنتا، دامداران، سرامیکای صنعتی اردکان، تولی‌پرس، داروسازی اسوه، حمل و نقل توکا و قند مرودشت اختصاص یافت.

همچنین بیشترین کاهش قیمت را سایپا دیزل، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، صنایع ریخته‌گری، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، شهد ایران، قند ثابت خراسان و صنایع لاستیکی سهند داشتند.

در فرابورس هم شاخص با کاهش ۵ واحدی به ۷۵۰ واحد رسید و ارزش معاملات نیز با جابه‌جایی بیش از ۱۴۲ میلیون و ۹۷۳ هزار سهم به ۷۰ میلیارد تومان رسید. در این بازار پالایش نفت تهران، ذوب آهن اصفهان، بانک دی، تأمین مواد اولیه فولاد صبانور، نفت ایرانول، نفت پاسارگاد و بانک گردشگری بیشترین تأثیر منفی را داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *