چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۵
۵۵
کلید خوردن مجدد پروژه پارازیت در سازمان محیط زیست؛

این حنا دیگر رنگی ندارد، به فکر دردهای مردم باشید

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 346165
در حالی که افکار عمومی پریشان شده از ادعاهای چندین ساله خانم ابتکار و دوستانش، منتظر عذرخواهی آنان هستند، به یک باره معاون وی اقدام به طرح ادعاهای سابق کرده است.
این حنا دیگر رنگی ندارد، به فکر دردهای مردم باشید
به گزارش جهان، به دنبال انتشار گزارش های متعدد نهادهای مسئول در تکذیب سرطان زا بودن پارازیت ها، ظاهرا معصومه ابتکار شمشیرش را غلاف کرد؛ او که از سال 88 بر طبل بیماری زا بودن پارازیت می کوبید،‌ پس از انتشار گزارش وزارت بهداشت و مرکز تحقیقات سرطان ترجیح داد که بدون عذرخواهی از نگرانی‌های بسیاری که به مردم تحمیل کرد، سکوت کند.

اما گویا این پایان ماجرا نیست؛ زیرا این بار معاون خانم ابتکار دست بکار شد و دوباره کلید طرح ادعاهای سابق را زد.

سعید متصدی، معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری دولت مدعی شد: امواج و پارازیت ها سرطان زا هستند. این سازمان درصدد است با به کارگیری راهای قانونی و همچنین استفاده از تحقیقات داخلی و خارجی این مشکل عمومی را برطرف سازد.

متصدی البته گفت: وقتی پارازیت ها در فضا پخش می شوند سرطان ایجاد می کنند اما اینکه به چه میزان سرطان زایی دارند و چگونه و از کجا در فضا پخش می شوند مسائلی است که باید جدی گرفته شود!

وی در ادامه به تشکیل کمیته بررسی پارازیت ها در سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: کمیته بررسی تاثیر پارازیت ها تشکیل شده و نمایندگانی از تمام دستگاه هایی که به نوعی با موضوع پارازیت در ارتباط هستند، در این کمیته حضور دارند.

این ادعا در حالی بیان شده که کمتر از یک ماه پیش،‌ محمداسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت، گفت: امروزه ثابت شده است که اشعه‌های الکترومغناطیسی که با عنوان پارازیت از آن یاد می‌شود، سرطان زا نیستند.

به گفته وی "تنها اشعه‌هایی که در بروز سرطان موثر هستند، اشعه یونیزان هستند. این اشعه‌ها شامل اشعه‌هایی که برای تصویربرداری پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌شود."

پیش از او هم، علی گورانی، رئیس اداره پرتوهای وزارت بهداشت از بررسی اثرات پارازیتهای ماهواره ای خبر داد و گفت: براساس بررسیهای صورت گرفته تشعشعات و سیگنالهای ماهواره ای جدای از سایر پرتوها نیست و منطقی نیست که بخواهیم پارازیت را عاملی برای بروز برخی بیماریها عنوان کنیم. گورانی با اشاره به اظهاراتی که از بروز برخی بیماریها مانند ناباروری و یا سقط جنین به دلیل پارازیتهای ماهواره ای حکایت دارد تصریح کرد: بیماری صدها عامل می تواند داشته باشد و تاکنون ثابت نشده است که به طور خاص این سیگنالها باعث به وجود آمدن یک بیماری شده باشد.

و اخیرا هم دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: به طور کلی با بررسی‌هایی که انجام شده، می‌توان گفت که هیچ جای نگرانی از بابت تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت مردم نیست و عمدتا سطح آنها در حد استانداردهای بین‌المللی است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همه جای دنیا پارازیت است. موبایل، ماهواره، سیم‌های برق و صداها پارازیت‌ دارند که می‌توان گفت به طور کلی بخشی از تکنولوژی می‌تواند مضر باشد و باید تاثیر پارازیت‌ها را نیز به عنوان بخشی از تکنولوژی بررسی کرد و وظیفه ماست که اگر میزان پارازیت‌ها خارج از استانداردها باشد را هشدار دهیم که به همین منظور اقدامات لازم انجام شد.

اما در حالی که افکار عمومی پریشان شده از ادعاهای چندین ساله خانم ابتکار و دوستانش، منتظر عذرخواهی آنان هستند، به یک باره معاون وی اقدام به طرح ادعاهای سابق کرده است.

شاید علت این موضع گیری ها را بتوان در بخشی از سخنان رئیس اداره پرتوهای مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت یافت: "اینکه در زمینه پارازیت ماهواره ای موضوع تا این حد پررنگ شده است ابعاد دیگری دارد و مربوط به مسائل بهداشتی نمی شود. چرا که سیگنالها و پارازیت ماهواره ای در همه جای دنیا وجود دارند و مختص ایران نبوده و تنها مربوط به کانالهای ماهواره ای نیست."

پیگیری ادعاهای رد شده و صرف وقت و هزینه زیاد برای آن ها در حالی است که دغدغه های محیط زیستی بسیاری همچون خشک شدن دریاچه ها و تالاب ها،‌ آلودگی هوا، در خطر بودن حیاط وحش و حیوانات در آستانه انقراض و... گویا در میان اولویت های سازمان محیط زیست نیست!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشون کلا درگیر حاشیه است
بالاخره یه جوری باید پارازیت بی بی سی و voa برداشته بشه ، تا حقوق این عزیزان هم قطع نشه ...
محسن
نخیر دوست عزیز اینها متن کار اینهاست. این دولت وجود خود را در کوبیدن دیگران می بیند. این خانم هم مثل رییس دولت و وزیر خارجه شان در مقابل خارجی ها متواضع و در مقابل داخلی ها مقتدر هستند. ....
rozbeh
Azerbaijan
سلام متاسفانه همه چیرسیاسی شده ازبکارگیری این افراد خود گویای این است که سیاسی است یک نفر راست و به کارنامه عملکرد دردوره قبل نگاه نمیکند.این بازی ها ادامه دارد تا فرصت تمام شود آن چیزکه میماند مشکلات مردم است.مگر مشکل دریاچه ارومیه حلشد،مگر مشکل آلودگی،مشکل ریزگردها،تخریب جنگل هاو.....تابه این مشکل برسدحداقل مشاوران خوب هم ندارنداگرموضوعی راطرح می کنند.ازپایه های علمی برخوردارباشد.
سرطان زا بودن امواج پارازیت کاملا" اثبات شده است. دانشمندان زیان آور بودن امواج بسیار ضعیفی مثل موبایل را اثبات کرده اند....
دکتر زهرا
United States
چرا حرف بیخود می زنید؟ سرطانزا بودن امواج الکترومغناطیس در بازه های بسیار بسیار بزرگ فقط ثابت شده مثلا در اکوادور سیصد خانواده که زیر دکل برق فشار قوی به صورت طبیعی زندگی می کردند را بررسی کردند. در پایان تحقیق نرخ بروز سرطان و تومور مغزی در آنها با گروه شاهد تفاوت معنا داری نداشت. حتی این گمانه که موبایل ایجاد تومور مغزی می کند هم امروز رد شده.
به خدا این که هر کسی با خواندن یک مقاله در مورد مسائل تخصصی نظر می دهد مشکل بزرگی است.
Iran, Islamic Republic of
خوب هست که هست اهم و فی الاهم باید کرد باید دید سرطان برای همسایه بدتر است یا جمع شدن بساط مان ؟
به عنوان یک دانشجوی بی سواد مخابرات عرض میکنم که درسته که امواج مغناطیسی روی بدن تاثیر دارن اما چون پارازیت رو دقیقا تو فرکانس امواج ماهواره ای میفرستن فرقی از نظر اثر گذاری با امواج ماهواره ای ندارن
خاصه اینکه از نظر توان هم توانی در حدی نیست که بخواد تفاوتی در اثر گذاری با بقیه امواج داشته باشه
اگه خیلی نگران سرطان از طریق امواج هستند بهتره سیم های برق رو هم جمع کنن چون سیمهای برق هم دارای میدان متغیر هستند

اگر پارازیت واقعا عامل!! سرطان باشه باید یه تدبیری بچنیم کاهواره ها رو هم بزنیم چون اون ها هم دارن به سمت زمین موج میفرستن

موبایل ماهواره امواج مایکروویو رایوو و تلویزیون بی سیم ها و حتی سیم های برق توی خونه هم میدان متغیر دارند

بحثی که خانوم ابتکار مطرح میکنن فارق از سیاسی بودنش از لحاظ علمی مسخره است
نه اینکه اثر نداشته باشه امواج ولی عامل نیست!در ضمن صرفا پارازیت تو فضا نیست هزاران فرکانس متفاوت در ان واحد در کنار ما هست
سرطان زا بودن امواج پارازیت کاملا بی خطر است.. دانشمندان بی خطر بودن این امواج را اثبات کرده‌اند....
یاسر
Iran, Islamic Republic of
سلام
بنده کارشناس رادیولوژی هستم
مضر بودن پرتوهای الکترومغناطیسی به هیچ وجه از سوی سازمان بهداشت جهانی تایید نشده
خوب است بدانیم که گستره ی استفاده از پرتوهای الکترومغناطیسی بسیار وسیع بوده و حتی در گوشی های همراه هم از همین پرتو بهره گرفته شده است
این را بدانیم که اگر این مضرات این پرتو به اثبات رسیده بود در کل اروپا و کانادا و امریکا گوشیهای مبایل رو جمع می کردند.
رضا
همون دانشمندانی که می فرمایید پدرشون در اومده هزاران مقاله تحقیقی در مورد مضرات امواج موبایلی که به سرمون می چسبونیم ارائه دادند ولی هنوز به این قاطعیتی که شما حکم صادر می کنید نظر نمیدن!
محمد
رئیس مرکز تحقیقات سرطان و رئیس اداره پرتوهای وزارت بهداشت و خود وزیر بهداشت نمیفمن اونوقت شما و این خانم اثبات کرده اید؟!
امين
نه داداش امواج هرچي فركانسش بره بالا تاثيرش بيشتر ميشه ولي سوال اينجاست اگه به فكر اينيم كه مردم سزطان نگيرند بايد تمام امواج از دور رو برما حذف بشن يعني بازگشت به دوره حجر.
امواج پارازيت كه شما عرص مي كنيد فركانسش با فركانس اون موج اصليه يكيه پس خطرشم يكسانه نه زياد نه كم.
Iran, Islamic Republic of
آفرین . بعدا کدام دانشمندان درباره فرکانس و طول موج امواج ماکرویو این نظریه رو دادند و زیان آور بودنش رو تائید کردند ؟ ضمنا خود امواج ماهواره ای که ارسال میشه چی ؟ اون سرطان زا هست یا نیست ؟ امواج مخابراتی چی ؟ خب اینها رو ولش کن ، خودت خوبی؟
میشه یکی از تحقیقهائی که خوندی را SHARE کنی ما هم ببینیم؟
سجادی
وضعیت اسفناک حاشیه رود خانه ها وجاده ها وکوهستان ها و.............نیز از مضرا پارازیت است.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این ها از مضرات بی فرهنگی و خودخواهی خیلی از مردمه و گرنه طبیعت و محیط زیست اینجوری نمی شد
حسین
پ ن پ اسفناک نیست. فقط باید ببینیم این وضعیت رو کیا بوجود آوردن برادر دلاوررررررر
مسعود
Iran, Islamic Republic of
آقا شما سایت اصول گرا درست. ایشون نزدیک به اصلاح طلبان درست. برادر من این حرف که درسته.....
نه عزیز من این حرف غلطه...
اگر این جوک درست باشه.. قبل از هر چیز موبایل شما برای شما سرطان درست میکنه...

چون نوع امواج امواج ماکروویو هست.. و هیچ منبع قدرتمندتر از امواج موبایل در نزدیکی شما وجود ندارد...

این جوکها رو یک عده درست میکنند.. برخی هم که دنبال چیزهای دیگر هستند تو بوقش میکنند... یه عده نادون هم فقط تأییدش میکنند
غفاری
به احتمال قوی این سازمان بودجه زیادی دارد که این همه مسایل مهم را رها و به پارازیت چسبیده است.!
Iran, Islamic Republic of
سرطان زابودن پارازیت ها ، یک واقعیت تلخ است نه یک پروژه . مگرسرطان زابودن پارازیت ها، جزودردها و مشکلات عمده مردم محسوب نمی شود ؟؟ مگرهزینه های مادی و معنوی سرطان کمتراست ؟
United States
موضوع امواج الکترمغناطیس حتی از اولویت های دهم مشکلات جامعه ما هم نیست چون نرخ تشعشع در جامعه ما از جوامع پیشرفته بسیار پایین تر است. به طور مثال دکل های بی تی اس موبایل در لندن سه برابر تهران است چون تعداد اپراتورهای جوامع صنعتی از جهان سوم خیلی بیشتر است. مزارع شان را برای دفع آفات تحت دستگاه های موج ساز قرار می دهند و هزار مورد دیگر! به همین جهت حساسیت روی بازه امن تشعشع در جهان بسیار زیاد است. نه سازمان های بین المللی در مورد ایران تذکری داده اند و نه کسی اعلام کرده دستگاه پارازیت ساز با قدرت 12 تا 50 ولت خطری برای جامعه ایجاد می کند. کما این که روسای جمهور و مقامات عالی رتبه جهان به دلایل امنیتی مرتب تحت تاثیر دستگاه های پارازیت ساز هستند. این چندمین بار است که ابتکار این گونه اقدام به تشویش اذهان عموم می کند و متاسفانه دستگاه قضایی به این پرونده رسیدگی نمی کند.
امين
ميشه با دليل بگين چه جوري زيان داره؟ نه اينكه فرض رو بگيريم زيان داره بعد تحليل كنيم؟
Iran, Islamic Republic of
خالی بندی دیگه شاخ و دم نداره که
حسین
نه تو خوبی
United States
همه می دونن پارازیت خطرناک هستش بعد شما منکر می شیید....
مثلا مادر بزرگ شما؟!
همه ميشه با دليل بگن ما بي سوادا هم بدونيم؟
کی میدونه؟این همه کیان؟تمام دنیا پر از پارازیتها و امواج ماهواره ایه ؟
مصاحبه یارو مثل مصاحبه های طنز شبکه نسیمه!!!
بی رنگ بی رنگ ولی این قماش سبز رو دوستت دارن رنگ خوبی می دونن
Iran, Islamic Republic of
..... از الان در حال زمینه ‌سازی برای استفاده تمام و کمال از ظرفیت رسانه‌های فارسی زبان خارجی را دارند
درسته اینه؟
این خانوم به خاطر عدم لیاقت در برطرف کردن مشکلات دارن فرافکنی می کنن....
شما برو تئوری خروج تهرانی از این شهر رو بده !!!
پارازیت ظاهرا مشکلی نداره ولی نمی دونم چرا اینداصلاح طلب ها دارن بال بال می زنن
میترا
جالبه ! از سال 88 این ادعاها مطرح میشه !
سال فتنه ی مشهور !
سالی که ایران بخاطر لجن پراکنیهای بی بی سی و خط دهی این نوکر انگلیس شروع به ارسال پارازیت کرده !


من بیسواد !
ولی شما پیدا کنید پرتغال فروش را !!!
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
اگر بلد بودن کار کنند اینقدر حاشیه سازی نمی کردند ...تاریخ مصرفت سال 78 تمام شد
حسین
قربون شما بشم که تاریخ مصرفت بروزه. 8 سال پیشتونو دیدیم حاجی
البته افسادطلب ها همون 8 سال پیش به زباله دان فرستاده شدند...
شما میشه لطف کنی کارهای مفیدی که این خانم در سالهای متمادی که مسئولیتهای مختلف داشته را نام ببرید؟بالاخره این خانم در مدیریتهای مختلفی خدمت کرده اند.شما بجای شلوغ کاری یه جواب دندون شکن به اینها بده؟
حسین
خیلی خنده داره. عذرخواهی؟ عذرخواهی رو باید شماها (اصولگرایان بکنند که مملکت رو به این روز انداختند.
عذرخواهی رو باید مزدوران و سران ملعون فتنه انجام دهند که 8 ماه کشور را به آتش کشیدند...
فعلا شما لبخند بزن و لذت ببر...!!
بجای شلوغکاری ، میشه بگی مملکت را به چه روزی انداخته اند؟یکی از این موارد را بگو تا جوابت را بدیم.مثلا بگو تو مخابرات یا بانکداری و یا تورم و گزانی؟ظاهرا باید خیلی موارد برای عنوان کردن داشته باشی؟
....خیلی هم عجیب نبود.همون زمانی که روحانی انتخاب شد و آقایون وزیر صنایع و نفتش را انتخاب کرد و رای اعتماد نیز گرفتند من حدس زدم که این خانم باید بیاد به محیط زیست.مینطور هم شد.بعد حدس زدم گفتم این خانم باید باب واردات بنزین و ....در آب و هوای تهران نمیتوان دید.یادتان باشد.
کم مونده خودمون هم بریم در اغوش پوتین!
United States
پارازیت هارو فقط تو کشور ما بهش اینقدر بها دادن برید دنیارو ببینید
ایران یک سوم برنج هند را خرید!
خانم ابتکار نظرتون در مورد این برنج هندی های سبد کالا چیست آیا سرطانزا هستیا خیر ؟

لطفا هرچه سریعتر اطلاع رسانی کنید
پارازیت سرطان زا نیست ، بنزین تصفیه نشده سزطان زا نیست فقط شما راستگویید
من تا حالا چندین با نظرم را ارسال کردم ولی هیچ وقت نمایش داده نمی شود لطفا توضیح دهید
Iran, Islamic Republic of
استعفا استعفا
اگر نظر موافق با مطالب شما ارسال کنم ثبت می شه ؟
خانم ابتکار می‌خواهد به هر قیمتی که شده است . دریافت شبکه های مبتذل ماوهاره‌ای را آسان و راحت نماید تا خانواده های ایرانی در پرتو تهاجم فرهنگی به سمت نابودی بروند ......
حسین
جهت اطلاع خانم ابتکار که خودش را به بی اطلاعی رده است . پارازیت امواج رادیویی است که روی همان فرکانس شبکه ماهواره ای پخش می‌شود تا آن را مختل کند . هیچ چیز متفاوتی نسبت به امواج همان شبکه ماهواره ای ندارد . مانند اینکه شما در یک اطاق حرف می زنید و شخص دیگری برای اینکه حرف شما شنیده نشود شروع می کند به حرف زدن و جملات و کلمات بی ارتباط با حرف شما می زند تا صدای شما در میان اصوات او گم شود . همچنین اگر قرار باشد امواچ پارازیت سرطان زا باشند . اموارچ پخش برنامه های ماهواره‌ای و تلویزیونی هم سرطان زا هستند . با این تفاوت که امواج ماهواره ای علاوه بر اینکه جسم شما را بیمار می کنند اخلاق و فرهنگ و روح و روان شما را نابود می کنند . اینها فقط بهانه است برای اینکه شبکه های مبتذل آزادانه در ایران دریافت شوند .