جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

تجدید نظرآمریکا درباره گزینه‌های سوریه

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 343994
وزیر خارجه آمریکا گفت که باراک اوباما با فراخواندن مشاورانش، آنها را به بازنگری در گزینه‌ها درباره اوضاع سوریه دعوت کرده است. به گفته کری گزینه‌های جدید پس از درخواست رئیس جمهور، به وی ارائه خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، جان کری روز جمعه (۲۵ بهمن) گفت:« اوباما از همه ما خواست تا درباره گزینه‌های مختلفی که ممکن است وجود داشته یا نداشته باشند، فکر کنیم.»

وزیر امورخارجه آمریکا افزود، درحال حاضر ارزیابی ضروری است و گزینه‌های جدید پس از درخواست رئیس جمهور، به وی ارائه خواهد شد.

جان کری گفت: « زمانیکه گزینه‌ها نهایی شوند و رئیس جمهور آنها را بخواهد، بدون تردید بحث هایی در مورد آنها انجام خواهد شد.»

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که رئیس جمهور آمریکا از تیم مشاوران ملی خود انتظار دارد که به طور مداوم گزینه‌های سیاسی درباره سوریه را مورد ارزیابی قرار دهند.

جی کارنی گفت: « صرف نظر از این که در کجای این روند قرار داشتیم، رئیس جمهور به عنوان اصل آغازین درباره چنین مسایلی همواره از تیم مشاورانش، چه در زمینه سیاست خارجی وچه در زمینه سیاست داخلی، می‌خواهد تا خیلی به کارهایی که انجام شده، بسنده نکنند.»

وی افزود: « اوباما گزینه‌های دیگر را نیز مد نظر دارد و یا همواره تمامی گزینه‌هایی که احتمال آن وجود دارد را مورد بررسی قرار می دهد.»

با این حال، وی گفت که هیچ گزینه نظامی درباره بحران سوریه مطرح نیست.

جی کارنی روز جمعه گفت: « بحران در سوریه یک بحران است، شرایط در این زمینه بسیار هولناک است، به همین دلیل است که ما برای وادار ساختن طرفین به حل و فصل سیاسی این بحران از طریق مذاکره در تلاشیم، چرا که راه حل نظامی وجود ندارد.»

وی همچنین تأیید کرد این که کنفرانس ژنو درباره سوریه نتایج محسوسی نداشت، به طور حتم ناامیدی‌هایی را در پی داشته است.

مذاکرات ژنو با هدف مهار بحران خونینی که از مارس ۲۰۱۱ میلادی سوریه را فراگرفته است، برگزار شد، با این‌حال این کنفرانس به دلیل اختلافات میان دولت سوریه و ائتلاف مخالفان مورد حمایت خارجیان در دستیابی به نتیجه ناکام بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *