دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

۳۰ کشته در درگیری القاعده و دولت مالی

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب: 343589
درگیری میان یکی از قبیله‌های طرفدار دولت مالی و شبه‌نظامیان وابسته به القاعده در نزدیکی مرز نیجر منجر به کشته شدن ۳۰ نفر شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: یک مقام امنیتی کشور مالی تایید کرد درپی درگیری میان روستاییان مسلح و شورشیان وابسته به القاعده در مرز نیجر و مالی ۳۰ نفر کشته شدند.

این مقام که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که این درگیری در شامگاه دوشنبه آغاز شد. وی اعلام کرد که در این درگیری ۱۷ غیرنظامی و ۱۳ عضو جنبش اتحاد و جهاد در غرب آفریقا کشته شدند. این جنبش از ۲۰۱۲ بر بخشی از شمال مالی تسلط دارند.

روستاییان که از گروه اقلیت طوارق هستند از حامیان دولت مالی به شمار می‌روند درحالی که نیروهای القاعده از اقلیت نژادی موسوم به "پئول" هستند. درگیری‌های این دو گروه در هفته گذشته منجر به کشته شدن دست‌کم ۳۱ نفر شد.

ناآرامی‌ها در این منطقه به حدی است که کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد، پس از ربوده شدن ۵ مامور و کارمند صلیب سرخ در شمال مالی در مسیر حرکت به سوی شهر گائو، از فعالیت کارمندان خود در این منطقه جلوگیری کرده است.

فرانسه یکی از کشورهایی است که ارتش خود را از ژانویه ۲۰۱۳ میلادی برای جلوگیری از پیشروی شبه نظامیان مسلح در شمال مالی مستقر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *