يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

مرگ ۹۸ نفر در حمله بوکوحرام به نیجریه

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 345360
ساکنان شهر باما در شمال شرق نیجریه اعلام کردند، تعداد تلفات حمله اخیر شبه نظامیان بوکو حرام به این شهر به بیش از ۹۸ نفر رسیده که این رقم دو برابر بیشتر از آمارهای اعلام شده از سوی پلیس بوده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: شبه نظامیان بوکو حرام اوایل روز چهارشنبه به شهر باما حمله کردند و به سوی یک مدرسه آتش گشودند. در این حمله یکی از کاخ های قدیمی و باستانی شهر باما نیز تخریب شده است.

شبه نظامیان بوکو حرام همچنین بسیاری از خانه های مردم منطقه را به آتش کشیدند. یکی از مقام های امنیتی شهر باما تاکید کرد، ما ۹۸ جسد را پیدا و دفن کردیم. طی هفته جاری در دو حمله بوکو حرام حداقل ۲۰۰ نفر در شمال شرق نیجریه کشته شده اند. روز یکشنبه نیز بوکو حرام با حمله به روستایی در شمال شرق نیجریه حداقل ۱۰۶ نفر از اهالی این روستا را به خاک و خون کشیده بودند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی بوکو حرام تاکید کرد، هدف قرار دادن انسان های بی گناه به هیچ وجه قابل قبول نیست. ما از مقام های نیجریه می خواهیم ضمن تحقیق در خصوص این اتفاقات عوامل اصلی جنایات اخیر را مجازات کنند.

تحرکات و حملات شبه نظامیان بوکو حرام در ایالت بورنو در نزدیکی مرزهای نیجر در ماه های اخیر موجب شده تا تعداد زیادی از اهالی نیجریه برای در امان ماندن از حملات بوکو حرام وارد مرزهای نیجر شوند.بوکو حرام قصد دارد با ادامه حملات خود در شمال نیجریه دولتی اسلامی را تشکیل دهد. حملات این گروه مسلح جدی ترین تهدید بر ضد امنیت و ثبات نیجریه بزرگترین صادر کننده نفت آفریقا به شمار می رود. اعلام وضعیت فوق العاده در سه ایالت شمال شرق نیجریه از سوی رئیس جمهور این کشور نیز نتوانسته مانع از ادامه حملات بوکو حرام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *