شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲

درخواست نهاوندیان از فیلمسازان

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب: 343419
نهاوندیان گفت: پیروزی مردم ایران در استقبال جهانی از پیام رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در تصویب قطعنامه مقابله جهانی با خشونت فرصت خوبی است برای اینکه توسعه اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی بشکند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مراسم اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در شامگاه 22 بهمن 1392 در برج میلاد تهران با حضور جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور ارشد رئیس‌جمهور، حسن فریدون، ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور، و جمع زیادی از مسئولان فرهنگی، هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد.

نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور با دعوت شهید فر مجری مراسم روی سن آمد و گفت: تشکر می‌کنم از هنرمندانی که در همه این سالها تلاش کرده‌اند زبان گویای مردم باشند. هنر مردمی و ماندگار حرف مردم را می‌زند برای مردم می‌سراید و در راه مردم گام برمی‌دارد. امسال مردم ما حماسه آفردیدند، با حضور خودشان پیام حرکت هدفداری، ایستادگی و پیشروی را به همه جهان دادند و جهانیان هم این پیام را تحسین کردند. در این حماسه، انقلاب سال 57 و ارزش‌های انقلاب بازسازی شد. یک بار دیگر وحدت، محبت، معنویت، اعتدال، تدبیر و امید درخشان شد. هنر عالی و مردمی آئینه‌دار ارزش‌ها، آرزوها، امیدها، گلایه‌ها، اشک‌ها و لبخندهای مردم است. ما در این فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده است، در این فضای امیدواری و همبستگی، حضور سازنده هنر را بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم. هنر نمی‌تواند نسبت به این دوره درخشان تدبیر، امید و معنویت در جامعه بی اعتنا باشد.

نهاوندیان ادامه داد: مردم ما پرچم اعتدال را برافراشتند و اعتدال در آرمان‌گرایی، اقتصاد و معنویت و همه عرصه‌های حیات را سرلوحه خود قرار دادند. مردم تصمیم گرفتند در مقابل افراط‌گری بایستند. چون می‌دانند که در فضای اعتدال، هنر، اقتصاد و آزادگی و آزادمردی رشد می‌کند. مردم کریم‌تر می‌شوند. مهربان‌تر و امیدوارتر و بردبارتر می‌شوند. در فضای اعتدال است که می‌شود سه شعار راهبردی رئیس جمهور را پیگری کرد: اقتصاد را نجات داد، با جهان تعامل سازنده داشت و اخلاق را هم احیا کرد.

نهاوندیان گفت: این فضای اعتدال را باید پاسبانی کرد. باید توانمندتر و گسترده تر کرد و این هنر اصیل و مردمی است که می‌تواند به فضای اعتدال کمک کند.زیبایی مدارا را هنرمند باید نشان بدهد. دشواری و ظرافت نرمش قهرمانه را هنرمند باید نشان دهد. قهرمانان اعتدال را بشناساند و الگوهای واقعی اعتدال را برای زندگی واقع به جوانان بشناسند. تندی و تندخویی و تندرویی ممکن است خبرساز باشند اما نمی‌تواند خیرآفرین باشد. می‌تواند هیجان لحظه‌ای ایجاد کند اما آرامش ماندگار و رشد عزتمند نمی‌آورد.

نهاوندیان خطاب به هنرمندان گفت:‌ پرچم اعتدالی که مردم ایران برافراشته‌اند را برافراشته‌تر کنید. جشنواره فیلم فجر فرصتی است برای ترویج و توسعه ارزش‌هایی که مردم در حماسیه سیاسی امسال آفریدند. پیروزی مردم ایران در استقبال جهانی از پیام رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در تصویب قطعنامه مقابله جهانی با خشونت و افراط‌گری فرصت خوبی برای این است که توسعه اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی بشکند، اگر هنرمندان این فرصت را به یک اثر ماندگار تبدیل کنند. امیدوارم در سال پیش رو  همچنان که در پیام افتتاحیه رئیس جمهور بود. نهاد ریاست جمهوری بتواند به آثاری جایزه بدهد، آثاری که اولاً آشتی ایجاد کند بین مردم و سینما و در محتوا پیام‌هایی را که مردم برآن تأکید کرده‌اند مورد تاکید بیشتر قرار دهند.

او صحبت‌های خود را با این بیت حافظ به پایان برد که: شرممان باد ز پشمینه ارزنده خویش/گر بدین فضل و هنر نام کرامات بریم/قدر وقت گر نشناسد دل و کاری نکند/ بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم.

ایران پاینده باد و هنر سربلند و سرزنده.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
پس سخنرانی انتخاباتی مراسم 22 بهمن:
رونمایی از سخنرانی انتخاباتی جشنواره فیلم فجر
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی نهاوندیان بهترین جانشینه مشایی هستش.تاجر بدنام 650 میلیون یورویی با ایشان جلسه گذاشت قبل از رانت خواریش!حالا رفته تو کار سینما و ... پتانسیل بالایی برای جانشینی مشایی در نهاوندیان هست.