دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۳
۶
سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با جهان‌نیوز مطرح کرد؛

آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۳۵
کد مطلب: 341692
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن تأکید کرد: شواهد و قرائن حاکی از آن است که وی در یمن در سلامت کامل به سر می برد.
آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن
خانم مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با جهان‌نیوز با اشاره به آخرین تلاش‌های وزارت امور خارجه به منظور آزادی نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ربوده شده ایرانی شاغل در یمن، گفت: دو گروه به طور مجزا به منظور پیگیری آخرین شرایط این دیپلمات به یمن سفر کرده اند و این موضوع از طرق راه حل سیاسی در دست پیگیری است.

وی در ادامه افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته آخرین اخبار از این دیپلمات حاکی از آن است که ایشان در سلامت کامل به سر می برند.

افخم خاطر نشان کرد: از طرف دیگر؛ وزیر امور خارجه از طریق گفتگوی تلفنی با وزیرخارجه یمن پی‌گیر آخرین اطلاعات درباره دیپلمات ایرانی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: طبق شواهد و قرائن به دست آمده این دیپلمات ایرانی زنده است و مقامات یمنی هم هرگونه اخبار مبنی بر به شهادت رسیدن نوراحمد نیکبخت را تأیید نکردند.


به گزارش جهان، نوراحمد نیکبخت، یکی از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن، تیرماه سال جاری در حال عبور از منطقه دیپلماتیک در جنوب صنعا بود که افرادی مسلح جاده را مسدود کرده و او را مجبور به خروج از وسیله ی نقلیه‌اش کردند.

گفتنی است، این افراد مسلح، کارمند سفارت ایران را به محلی نامعلوم منتقل کرده اند.

اخیرا اخبار ضد و نقیضی مبنی بر کشته شدن این دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن در برخی از خبرگزاری های خارجی منتشر شده بود که تایید و تکذیب هایی را نیز در پی داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خداروشکر
یم باید مواضع ایشون صریح تر بشه در برابر غربی ها و امریکاییها
ممنون جهان بابت پیگیری
دل خانواده این دیپلمات با این خبر شاد شد
انشاالله که صحیح و سالم به آغوش خانواده برگرده
تندروهای تروریست در یمن همچنان حضور دارن
... بکشید ما را ملت بیدار میشود