يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

افاضلی:مربی از کجا سفارش شده!

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 341600
مربی اسبق تیم ملی فوتبال می‌گوید، سیاسیون با ورود به فوتبال، تصمیمات غیر فوتبالی اتخاذ می‌کنند که باعث می‌شود در انتخاب مربیان شایسته سالاری صورت نگیرد.
هومن افاضلی، مربی و کارشناس فوتبال با اشاره به این که انتخاب مربیان بر مبنای ساز و کارهای کیفیتی نیست، به ایسنا گفت: انتخاب مربیان بر اساس روابط بیرون از زمین صورت می‌گیرد. وقتی مدیران اولویت‌هایشان فنی نیست، در نتیجه‌ تصمیم گیری‌ها هم فنی نیست. بنابراین یک مربی ممکن است در باشگاهی ناموفق باشد و بعد جای دیگری دوباره تصمیم بگیرد و کار کند.

وی هم‌چنین افزود: وقتی مربی در نتیجه‌گیری با تیمی موفق می‌شود و یا موفق نمی‌شود، کسی بررسی نمی‌کند که چرا نتیجه‌ گرفتی یا نتیجه‌ نگرفتی! اصلا این مباحث مطرح نمی‌شود. تنها موضوعی که مطرح می‌شود این است که از چه کانالی دوباره برای مربی مذکور تیم پیدا شود.

سرمربی سابق تیم ملی زیر ۲۲ سال در ادامه صحبت‌های خود حضور سیاسیون در فوتبال را یکی از دلایل عدم شایسته سالاری در انتخاب مربیان دانست و اظهار کرد: در جاهای دیگر دنیا هم سیاسیون به فوتبال وارد شده‌اند، اما این سیاسیون تصمیمات فوتبالی می‌گیرند، در صورتی که در کشور ما تصمیمات فوتبالی اتخاذ نمی‌شود. در کل من موافق حضور سیاسیون در فوتبال هستم و معتقدم نباید در را ببندیم و بگوییم اینجا فقط مخصوص فوتبالی‌هاست.

وی یادآور شد: به نظر من بهترین رییس فدراسیون فوتبالی که تا به حال داشته‌ایم آقای صفایی فراهانی بوده است. ایشان غیر فوتبالی بوده است، اما با استفاده از مشاوران فوتبالی، تصمیمات فوتبالی گرفته‌اند.

افاضلی افزود: در همه جای دنیا وقتی مدیران سیاسی وارد فوتبال می‌شوند، از افراد ورزشی به عنوان مشاور استفاده می‌کنند و در برخی باشگاه‌ها هم با تعیین مدیر فنی، مسئولیت فنی تیم را به آن شخص واگذار می‌کنند و خود فقط مدیریت اقتصادی را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در کشور ما مدیران از بیرون وارد فوتبال می‌شوند و از بیرون فوتبال هم به مدیر می‌گویند چه کاری را انجام دهند و چه کسی را به عنوان سرمربی انتخاب کند. در نتیجه‌ یک بی نظمی رخ می‌دهد که در حال حاضر در فوتبال ایران می‌بینیم.

وی ادامه داد: به نظر من باید تمام تصمیمات فوتبالی شود تا شایسته سالاری صورت بگیرد.

افاضلی هم‌چنین در ادامه صحبت‌های خود در مورد اختلاف میان کارلوس کی‌روش و برخی از تیمها، اظهار کرد: من فکر می‌کنم هر مربی به فکر منافع تیم خود است. آقای کی‌روش هم به فکر موفقیت تیم خود است. در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که منافع باشگاه‌ها و تیم ملی در تضاد با یکدیگر است. به نظر من این اتفاق برای تیم ملی خوشایند نیست. حال باید ببینیم تیم ملی و حضور در جام جهانی مهم‌تر است یا حضور در جام باشگاه‌های آسیا؟! قاعدا حضور در جام جهانی خیلی برای مردم مهم‌تر است.

وی در مورد لغو اردوی تیم ملی نیز به ایسنا گفت: من فکر می‌کنم لغو اردوی تیم ملی کار درستی بود، زیرا در نظر داشته باشید که پنج یا شش بازیکن ما در اروپا بازی می‌کنند و چهار بازیکن هم که به تازگی به لیگ‌های عربی رفته‌اند. این‌ها بازیکنانی هستند که در همه بازی‌ها برای تیم فیکس بازی می‌کنند و در جام جهانی هم به احتمال زیاد جزو بازیکنان فیکس ما هستند. حال وقتی آنها در اردو نیستند، پس الزامی به برگزاری اردو نداریم. البته شاید بعضی‌ها بگویند با بازیکنان لیگ به اردو رفتیم، اما آیا خروجی لیگ ما، نیاز ما در جام جهانی را برطرف می‌کند؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *