سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

پیشنهاد سردار فضلی درباره راهیان نور

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب: 341481
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید برای اینکه نهضت راهیان نور در تهران یعنی ام‌القرای جهان اسلام را شاهد باشیم ایجاد آمادگی کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مراسم تجلیل از خادمان و خاطره‌نویسان برگزیده راهیان نور عصر امروز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با اشاره به اینکه در ایام سالگرد عملیات کربلای ۵ هستیم، گفت: ۶ ماه قبل از اینکه عملیات کربلای ۵ آغاز شود برای عملیات کربلای ۴ کار آماده‌سازی رزمندگان آغاز شده بود از شناسایی و طراحی تا آموزش و ممارست به خوبی انجام گرفته بود و در حالی که در جبهه کسری نیرو هم نداشتیم با عدم‌الفتح کربلای ۴ مواجه شدیم. کار ۶ ماهه در کمتر از ۶ ساعت به شکست تبدیل شد. اما فرزندان که از باب ادای دین به جبهه آمده بودند برایشان شکست و پیروزی در این مسیر مهم نیست.

وی افزود: بعد از این شکست فرماندهان قرارگاه‌ها، تیپ‌ها و فرمانده وقت سپاه در قرارگاه خاتم‌الانبیاء جمع شدند و ۳ شبانه‌روز بحث کردند تا علت شکست درآمد. به علت ویژگی‌های سخت جغرافیای کربلای ۵ هیچ فرماندهی اعلام آمادگی نکرد. چون ۳ کیلومتر میدان مین، باتلاق و سیم‌خاردار بود. جمعیت هر یک از کمین‌ها از جمعیت خط مقدم ما بیشتر بود. دژ تاریخی شلمچه که ارتفاع بلندی قریب ۵ یا ۶ متر از سطح باتلاق‌ها داشت و جلو آن ۲۵۰ متر سیم‌خاردار حلقوی به هم پیوسته قرار داشت از موانع این عملیات بود. چندین هلالی نیز پشت دژ شلمچه ایجاد کرده بودند که ۲ متر بلندتر از دژ بود و از دژ شلمچه محافظت می‌کرد. همانطور که می‌خواستیم به بصره پیشروی کنیم موانع مختلف دیگری از جانب دشمن ایجاد شده بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نتایج جلسه فرماندهان گفت: در این جلسه وقتی جبهه مورد ارزیابی قرار گرفت فرماندهان اعلام آمادگی نکردند تا اینکه به یکباره ندای امام از جماران به گوش رسید که فرزندان رزمنده من باید در این جبهه این عملیات را انجام دهند. وقتی خبر در جلسه منتشر شد یکی از فرماندهان بلند فریاد کشید که چه کسی می‌گوید نمی‌توان از این موانع عبور کرد. ما برای انجام سختی‌ها به جبهه آمده‌ایم. حالا امام چیزی را خواسته باشد و بگوییم نمی‌شود هیهات. به این ترتیب ۷ دیماه تصمیم نهایی گرفته شد و با تلاش‌های شهید کیان‌پور و یاران اطلاعات و عملیاتشان توفیق شد تا از معابر مختلف عبور کرده و به دژ شلمچه برسیم.

سردار فضلی با اشاره به اردوهای راهیان نور و تأثر آن در میان مردم گفت: اقدام موثر راهیان نور جزئی از انتظارات امروز مولایمان نائب امام زمان (عج) است. از همه کسانی که در این امر مهم زحمت کشیدند چه در شهرداری تهران و شخص آقای قالیباف و چه در باغ‌ موزه دفاع مقدس قدردانی می‌کنیم. آقای قالیباف خودشان از کسانی بودند که در لشکر نصر در روز اول عملیات کربلای ۵ به همراه بچه‌های مشهد ادامه عملیات را عهده‌دار شدند. امروز اگر مدیریت جهادی که مورد عنایت مولای ماست جریان داشته باشد از برکت همان رزمندگان دوران دفاع مقدس است. به همه شما عزیزان در شورای شهر، باغ موزه دفاع مقدس و شهردرای تهران که امروز این امکان جهادی در اختیار شماست می‌گویم در این کلانشهر بزرگ تهران که جمعیتش از ۸ میلیون بالاتر است امکانات فروانی دارید تا حداقل ۲ یا ۳ درصد از جمعیت را از کربلای ایران بهره‌مند کنید.

وی افزود: با این حجم کار خیلی طول می‌کشد که هر کسی بتواند به سفر راهیان نور رفته و امکانات لازم را به دست بیاورد. لازم است که این جزایر جداگانه را مجبور به مجمع‌الجزایر کنیم. در سال ۹۱ یعنی سال گذشته ۴ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر به کربلای ایران اعزام شدند که قریب ۸۸ تا ۹۰ درصد آنها بار اولی بودند. با توجه به امکانات پایتخت این ظرفیت را در تهران توسعه دهید و یک نشان حداقل ۲ درصدی را برای این کلانشهر در نظر بگیرید. این کار نیازمند ظرفیت و توانی از همه شماست. باید برای اینکه نهضت راهیان نور در تهران ام‌القرای جهان اسلام را شاهد باشیم ایجاد آمادگی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *