شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

محصص: به کي‌روش حق مي‌دهم

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 341063
کارشناس و مدرس فوتبال معتقد است سرمربي تيم ملي با توجه به نداشتن بازيکنان اصلي و مشکلات مالي، چاره اي جز لغو اردوي آفريقاي جنوبي نداشت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مرتضي محصص درباره لغو اردوي تيم ملي فوتبال ايران به دليل عدم حمايت مالي و نبود بازيکنان اصلي و حضورشان در ليگ قطر اظهار کرد:

کارلوس کي‌روش حق دارد چون پنج ماه تا اولين بازي تيم ملي مقابل نيجريه فرصت داريم و اين زمان کمي است. جام جهاني جاي تجربه‌اندوزي نيست و ما نمي‌توانيم با تيم "ب" و تعدادي جوان و بي‌تجربه به برزيل برويم. پايه و اساس تيم کي‌روش روي بازيکنان باتجربه است که به حفظ نتيجه در جام جهاني کمک مي‌کند.

نبود بازيکناني مثل جواد نکونام، مجتبي جباري و لژيونرهاي اروپايي اين حق را به کي‌روش مي‌دهد که اردوي تيم ملي را لغو کند. شما هم اگر سرمربي تيم ملي بوديد با چند بازيکن جوان به اردوي آفريقا نمي‌رفتيد تا تيمي بسازيد که مطمئنيد در جام جهاني به مشکل خواهد خورد.

 مدرس فوتبال با اشاره به اينکه مشکلات مالي تيم ملي بحث جداگانه‌اي است، خاطرنشان کرد: تا زماني که فوتبال ما نه تنها در رده ملي صاحب بازاريابي نشود هيچگاه حرفه‌اي نخواهد شد. ما اگر صاحب اسپانسر معتبر نباشيم شاهد لغو اردوها و برنامه‌هاي اصلي تيم ملي خواهيم بود.

وي ادامه داد: اميدوارم رياست جمهوي بتواند با عملي کردن قول هايش به تيم ملي کمک کند. در اين مقطع حساس و بحراني اعتبار کشور ما در ميان است. واقعا تاريخ مصرف اين مساله تمام شده و ديگر نمي‌توان هر بار که مشکلي پيش مي‌آيد دست به دامن دولت شد. آقاي روحاني قول داده و اين اتفاق خوبي است. اما تکرار مي‌کنم فوتبال ما بايد خودکفا شود. چون ما پخش مستقيم داريم و ميليون‌ها نفر عاشق فوتبال در ايران زندگي مي‌کنند. اسپانسري اگر جلو بيايد ضرر نخواهد کرد، واقعا رفتن به جام جهاني بدون اسپانسر سخت است. ما تا بازي اول‌مان مقابل نيجريه مخارج فوق‌العاده زيادي داريم.

محصص همچنين در پاسخ به اين پرسش که رفتن بازيکنان کليدي تيم ملي به ليگ‌هاي عربي چقدر مي‌تواند در تضعيف تيم در آستانه جام جهاني تاثير بگذارد، توضيح داد: هر بازيکن حرفه‌اي در دنيا ممکن است گرفتار مصدوميت شود. اين اتفاق مي‌تواند منجر به اتمام دوره بازيگري‌اش شود. پس زمان بازي در سطح حرفه‌اي در چنين شرايطي فوق‌العاده کاهش پيدا مي‌کند. اين نگراني براي بازيکن حرفه‌اي هميشه وجود دارد اما براي بازيکن بالاي ۳۰ سال نگراني بيشتر هم مي‌شود. ما بايد به اين بازيکنان حق دهيم چون شرايط بهتري را از لحاظ مالي تجربه مي‌کنند اما ما در مقابل کشورهاي عربي هميشه مشکل داشته‌ايم نه فقط در زمينه بازيکن بلکه آن‌ها هميشه زمينه منفي براي ما ايجاد کرده‌اند. ليگ‌شان اعتبار جهاني ندارد اما عادلانه نيست جلوي قرارداد بهتر بازيکنان را بگيريم.

کارشناس فوتبال اضافه کرد: درست است که ما در سال جام جهاني قرار داريم اما ممکن است بهترين بازيکن تيم ملي هم بعد از جام جهاني نتواند قراردادي به خوبي امروز ببندد. تب فوتبال بعد از جام جهاني فروکش مي‌کند و به تبع پيشنهاد بازيکنان هم کاهش مي‌يابد. بنابراين بهتر است باشگاه‌ها از نظر مالي به قول‌شان عمل کنند. يک عده بازيکني که به ليگ‌هاي عربي رفته‌اند بدون ترديد به دليل پرداخت نشدن قراردادشان اين تصميم را گرفته‌اند. من اميدوارم هيچ مصدوميتي براي هيچ بازيکني پيش نيايد اما فوتبال است و هر اتفاقي در آن مي‌افتد.

محصص در پاسخ به پرسشي که با توجه به گفته‌هاي او آيا هيچ ضرري از لحاظ فني به خاطر رفتن بازيکنان اصلي تيم ملي به کشورهاي عربي پيش‌بيني نمي‌کند گفت: ما بايد يک گام به عقب بياييم و ببينيم دليل کوچ ستاره‌هاي فوتبال ايران به قطر چه بوده است؟ کاملا مشخص است که از اين بازيکنان حمايتي نشده است. چه دليلي دارد که مجتبي جباري امروز در فوتبال ايران نباشد؟ يکي از اين دلايل مي‌تواند باشگاه بازيکنان باشد که با آن‌ها کنار نيامده‌اند. شما مي‌توانيد اين سوال را از بازيکنان بپرسيد. ولي بدون ترديد عملکرد منابع مالي را دليل شماره يک نبود اين بازيکنان در ايران مي‌دانم. مطمئن باشيد سال بعد از جام جهاني اين مشکلات دو چندان خواهد شد و ما شاهد اين خواهيم بود که بازيکنان بيشتري از ايران به خارج از کشور مي‌روند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *