شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

محکومیت به‌ اتهام‌ جاسوسی‌ برای ایران

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 340552
دادگاهی در اسرائیل یک یهودی مخالف موجودیت دولت یهود، را به اتهام تلاش برای برقراری ارتباط با ایران و جاسوسی برای تهران به چهار سال و نیم زندان محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «اسحاق برگل»، ۴۶ ساله، به برقراری تماس با عامل خارجی و تلاش برای خیانت و کمک به دشمن اسرائیل متهم شده است. با این حال، دادگاه اعلام کرده او هیچ آسیبی به اسرائیل نرسانده است.

نکته اینجاست که «اسحاق برگل» عضو نهاد دینی «ناتوری کارتا»ست که نهادی یهودی ارتودکس است که با موجودیت دولت اسرائیل مخالفت می‌کند. اعضای این نهاد بر این باورند که تنها مسیح می‌تواند دولت یهودی برپا کند.

این دادگاه اسرائیلی مدعی شده، برگل سال ۲۰۱۱ به برلین پایتخت آلمان سفر کرده و در آنجا طی تماس با سفارت ایران، پیشنهاد جمع‌آوری اطلاعات درباره اسرائیل را مطرح کرده. طبق ادعای این دادگاه، او حتی بعد از بازگشت به اراضی اشغالی نیز با دیپلمات‌های ایرانی در تماس بوده است.

سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شین‌بت) اعلام کرده، اسحاق برگل گفته اقدامات او از روی کینه و عداوت با اسرائیل نبوده و برای منفعت مالی دست به این اقدام زده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *