جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه علمیه بخوانند

ثبت نام داوطلبان حوزه‌های علمیه آغاز شد
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 339661
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: داوطلبان از ۱بهمن تا ۲۵ اسفند می‌توانند نسبت به ثبت نام در آزمون حوزه‌های علمیه اقدام کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پذیرش داوطلبان در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: حوزه‌های علمیه مانند سایر مراکز آموزشی هر ساله اقدام به جذب داوطلبان می‌کند که حوزه‌های علمیه نسبت به سایر مراکز آموزشی شرایط ویژه‌ای دارد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: محصلان حوزه‌های علمیه به این نکته توجه دارند که در آینده نقش مهمی در جامعه اسلامی دارند و باید فعالیت‌های دینی خود را گسترش دهند زیرا که دشمنان اسلام سعی در ایجاد شبهات دینی در میان مردم دارند تا بتوانند اذهان عمومی را نسبت به اسلام مسموم کنند و ازهمین رو مسئولیت آنان در قبال اسلام بیش از بیش می‌شود.

رئیس حوزه علمیه با اشاره به اینکه علاقمندان زیادی متقاضی ثبت نام در حوزه‌های علمیه هستند عنوان کرد: هر ساله تعداد داوطلبان آزمون ورودی حوزه‌های علمیه افزایش پیدا می‌کند که به همین منظور حوزه‌های علمیه سعی در شناسایی افراد علاقمند و توانا در عرصه‌های دینی برای پدیرش می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید آشنایی کاملی با مسائل اسلامی و دینی داشته باشند تا پاسخ سوالات دینی مردم را بتوانند بدهند و از همین رو سعی حوزه‌های علمیه بر افزایش طلاب توانا در جامعه است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه پذیرش حوزه‌های علمیه در دو سطح صورت می‌گیرد گفت: پذیرش طلاب در دو سطح کوتاه مدت و بلند مدت است که در دوره کوتاه مدت که به مدت پنج سال است با عنوان سفیران هدایت تحت آموزش قرار می‌گیرند.

رئیس حوزه علمیه تصریح کرد: شرایط ویژه‌ای برای ثبت نام دواطلبان وجود دارد که از آن میان می‌توان به برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و تبعیت از نظام جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه اشاره کرد.

وی با اشاره به شرایط اختصاصی تحصیل در دوره بلند مدت و کوتاه مدت حوزه علمیه اظهار کرد: از افراد دارای مدرک سوم راهنمایی و با حداکثر سن ۱۸ سال که مدت خدمت سربازی نیز به آن اضافه می‌شود و دروره کوتاه مدت داشتن مدرک تعهد خدمت تبلیغی در مناطق مورد نیاز از شرایط ویژه برای تحصیل طلاب است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: حافظان حداقل یک ششم قرآن کریم یا نهج البلاغه، خانواده‌های شهدا و جانبازان، آزادگان، دواطلبان مناطق محروم شامل امتیازات برای ثبت نام می‌شوند.

رئیس حوزه علمیه با اشاره به تعداد مدارس حوزه علمیه عنوان کرد: تعداد ۴۲۲ مدرسه حوزوی در سراسر کشور وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: از یکم بهمن تا ۲۵ اسفند داوطلبان می‌توانند نسبت به ثبت نام در آزمون حوزه‌های علمیه ثبت نام کنند که این آزمون در ۲۹ فروردین سال آینده برگزار می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه گفت: ظرفیت پذیرش در حوزه‌های علمیه ۱۷ هزار نفر پیش بینی شده است که هر ساله دو برابر این ظرفیت در حوزه مشغول به تحصیل می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *