چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

استقلال بايد ۳ گل در ده دقيقه مي خورد

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 338691
آتيلا حجازي در گفت‌وگويي جالب به دليل اتفاقات داربي معروف ۷۴ و پيروزي تاريخي پرسپوليس برابر استقلال پرداخت و گفت که شايد به خاطر جلوگيري از دلزدگي بخشي از هواداران فوتبال در ايران، استقلال بايد ۳ گل در ده دقيقه دريافت مي‌کرد.
به نقل از سايت شخصي ناصر حجازي، فرزند دروازه‌بان فقيد و اسطوره‌اي فوتبال ايران ابتدا درباره پيروزي مس برابر صنعت نفت در جام حذفي اظهار کرد: صنعت نفت تيم بسيار خوبي بود که مدعي صعود به ليگ برتر نيز است. تيمي که در جام حذفي سپاهان اصفهان و گسترش فولاد تبريز را حذف کرده بود و در بازي مقابل ما نيز موقعيتهاي بسياري داشت. با توجه به بارندگي و شرايط زمين، اين ديدار قدرت بدني بالائي مي‌طلبيد که خوشبختانه به رغم دريافت گل اول، توانستيم در پايان و با استفاده از موقعيت‌ها به برتري برسيم و به مرحله نيمه نهايي صعود کنيم.

او درباره احتمال رويارويي با استقلال و ذوب آهن در مرحله نيمه نهايي جام حذفي و شانس اين تيم با توجه به جايگاهش در جدول ليگ برتر گفت: جايگاه واقعي مس در ليگ برتر، جايگاه امروزي نيست. متاسفانه مسائل زيادي دست به دست هم داد که چنين شرايطي را داشته باشيم. در جام حذفي نيز صعود به جمع ۴ تيم برايمان خوب است و در تلاش هستيم که موفقيتمان را در اين جام ادامه دهيم. اميدوارم در اين مرحله با قرعه خوبي روبرو شويم.

حجازي درباره بازي فرداي مس برابر فولاد نيز اظهار کرد: مس طي ۳ هفته متوالي بايد با مدعيان قهرماني در ليگ برتر يعني فولاد، نفت تهران و استقلال بازي کند که اين، شرايط را براي تيم ما سخت مي‌کند. به هر حال بايد براي بقاء در ليگ برتر، از اين ۳ بازي امتيازهاي لازم را کسب کنيم که ديدار فردا مقابل فولاد نيز اينگونه است.

مربي سابق استقلال درباره داربي تهران و حرف‌ و حديث‌هاي به وجود آمده هم گفت: نيمه اول را مشاهده کردم اما بازي آنقدر کسل‌آور بود که در نيمه دوم خوابم رفت تا آنکه در اواخر بازي از خواب بيدار شدم و شنيدم که چيزي را از دست نداده‌ام. تا آنجايي که ديدم، اين ديدار بار فني و حتي موقعيت گل نيز نداشت. اينکه مي گويند بازيکنان در اين ديدار استرس دارند، برايم منطقي نيست. مگر تا به حال بازي نکرده‌اند که بخواهند در اين بازي استرس داشته باشند؟ ديدار مقابل يکديگر در داربي هاي گذشته، مسابقات بين المللي، بازيهاي مهم ليگ و ... همه و همه کسب تجربه است، به خصوص که تعدادي از آنها ملي پوش نيز هستند و بايد در جام جهاني بازي کنند. به واقع معتقدم که سطح فوتبال ما پائين آمده که شاهد چنين ديداري بوديم واين مهم در ساير بازيهاي ليگ نيز به چشم مي‌آيد.

حجازي در پاسخ به اين سوال که آيا فکر نمي‌کنيد نتيجه‌گرايي باعث رقم خوردن چنين تساوي‌هاي تکراري شده آن هم در شرايطي که در زمان حضور شما و مظلومي در استقلال داربي‌ها پرگل از آب در مي‌آمد اظهار کرد: از تفکر ديگران خبر ندارم اما آنچه در اين داربي مشخص بود، استقلال مساوي مي‌خواست که به خواسته‌اش رسيد. در زمان ما همانطور که گفتيد، داربي‌ها پرگل و تماشايي بود و در هر بازي گل‌هاي بسياري زده مي‌شد زيرا براي مردم ارزش قائل بوديم و اعتقاد داشتيم که بايد مثل مردم ساير کشورها از تماشاي داربي لذت ببرند و فرصت براي کري خواني داشته باشند. حتي در آن بازي کذايي و معروف که در ۱۰ دقيقه، آنطور نتيجه را واگذار کرديم، به رغم نداشتن چند نفر از بازيکنان اصلي چون مجيدي، حيدري، جباري و تيموريان تا دقيقه ۸۰ با ۲ گل از حريف پيش بوديم که بعد آن اتفاقات افتاد که همان نيز بر جذابيتهاي داربي افزود. همه اقشار مردم جامعه فوتبال را دوست دارند اما قشر متوسط به پائين به جز فوتبال سرگرمي ديگري ندارند و اگر براي پنجمين بار متوالي، پرسپوليس را شکست مي‌داديم براي بخش عمده‌اي از مردم فوتبالدوست که طرفدار اين تيم هستند، اتفاق خوبي نبود و باعث دلزدگي آنها از فوتبال مي‌شد. شايد براي همين بايد در آن ۱۰ دقيقه ۳ گل دريافت مي‌کرديم تا رقابت بين استقلال و پرسپوليس و کري ميان آنها باقي بماند. به هر حال از آن جا که به مردم اهميت مي‌داديم، با اينکه مجيدي نيز رفته بود و بسياري از مهره هاي اصلي تيم ما مصدوم بودند و سواي رقابت با حريفان، هر روز براي تيمي که در کورس قهرماني بود، اخبار مربوط به اخراج مظلومي يا برکناري فتح‌الله‌زاده را از اعضاي هيات مديره مي‌شنيديم. به ياد ندارم در بدترين حالت ممکن از نتايج تيم در آن سال، کمتر از ۱۰ هزار نفر به ورزشگاه مي آمد .

حجازي همچنين درباره اظهارات دکتر مسجدي در برنامه هفته قبل ۹۰ که گفته بود "سيگار، حجازي را از ما گرفت" نيز اين چنين توضيح داد: فکر مي‌کنم دليل اين‌گونه صحبت کردن دکتر مسجدي، ايجاد ترس زياد در جوانان بوده است که اين چنين علت مرگ پدرم را عنوان کردند. پزشک اصلي پدرم دکتر انارکي بودند که سيگار را يکي از عوامل بيماري سرطان در پدرم مطرح کردند. سيگار يکي از عواملي است براي افرادي که استعداد در مبتلا شدن به بيماري سرطان ريه را دارند وگرنه پارازيت، آلودگي هوا، استرس، عصبانيت، مواد غذايي که امروزه مصرف مي‌شود و ... همه از عوامل بيماري سرطان هستند. ضمن آنکه بسياري نيز هستند که دچار سرطان ريه مي‌شوند اما سيگار مصرف نکرده‌اند. منکر نمي‌شوم که مصرف سيگار کار نادرستي است اما پدرم بر اثر سيگار فوت نکرد. استرسهايي که به وي وارد شد، بيشتر در مرگ وي تاثير گذاشت. استقلال را سال ۷۶ تا ۷۸ قهرمان و نايب قهرمان ليگ کرد و بدون ستاره، نايب قهرمان آسيا شد اما با وي آنطور رفتار کردند. سال ۸۶ تيم از هم پاشيده استقلال را تحويل گرفت، هيات مديره با وي چنان رفتار کرد که مجبور شد تيم ششم جدول را در هفته ۱۱ يا ۱۲ تحويل فيروز کريمي دهد، در حالي که استقلال در حال جا افتادن بود و حتي پدرم قول کسب يک جام را تا پايان فصل داده بود و ... اينها بيشتر از سيگار در بيماري پدرم تاثير گذار بود. ضمن آنکه فکر نمي‌کنم در هيچ جاي دنيا براي مبارزه با مصرف سيگار اينچنين رفتار کنند و از ديگران اسم بياورند. همه جا با ساخت بهترين تيزرهاي تلويزيوني مردم را از مضرات مصرف سيگار آگاه مي‌کنند نه با اسم بردن اين و آن. اين نکته را نيز بگويم که در ايران بسياري از مربيان شناخته شده سيگار مصرف مي‌کنند اما آنرا مخفي نگه مي دارند. پدرم در اين مورد نيز مثل بيانش آنچه بود را نشان مي‌داد و چيزي را قائم نمي‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *