دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۸
۱۱۲

ماجرای پیشگویی مشایی در انتخابات 92/ احتمال جدایی احمدی‌نژاد از مشایی

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 337752
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور گفت: پیش بینی هایی که آقای مشایی کرده بود، محقق نشد. مثلا ایشان گفته بود تائید صلاحیتم در انتخابات ریاست جمهوری مخالفت خواهد شد ولی در نهایت تائید می شوم و ۳۰ میلون رای می آورم.برای همین هم بود که آقای احمدی نژاد خودش را برای مشایی به آن صورت در جریان انتخابات ۹۲ هزینه کرد.آن تلاش براساس اعتقادی بود که آقای احمدی نژاد به صحبت های مشایی داشت.اما بعدا که این وعده ها محقق نشد. لذا بر این باورم که این اظهار نظرها اعتقاد آقای احمدی نژاد به مشایی را سست خواهد کرد.آن باورعمیقی که ایشان نسبت به آقای مشایی داشت، شاید باقی نماند.
ماجرای پیشگویی مشایی در انتخابات 92/ احتمال جدایی احمدی‌نژاد از مشایی
به گزارش جهان، جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه گفت: نقشی که سران فتنه در ایجاد، هدایت ،گسترش، ادامه و اطاله فتنه داشتند، غیر قابل انکار است. تردیدی نیست که ابعاد ضربه و خسارت فتنه بر نظام اسلامی، کشور و مردم در ابعاد داخلی و خارجی، اقتصادی ، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیار سنگین بود. نایده گرفتن قانون، هنجار شکنی، ایجاد میدان عقده گشایی علیه جمهوری اسلامی برای ضد انقلاب و استکبار جهانی و نیز همراهی آنها با اصحاب فتنه تنها بخشی از اقدامات و نتیجه اقدام های این دو نفر است. با توجه به مراتب فوق و ریخته شدن خودن افراد بی گناه، سران فتنه مستحق محاکمه و مجازات سنگین هستند و نظام هم قادر به محاکمه و مجازات آنها ست.

بخشی از گفتگو ذوالنور با خبر را در ادامه بخوانید:

ادبیات آقای احمدی نژاد در تحریم ها تاثیر نداشت؟

نه، اگر ادبیات آقای احمدی نژاد بود که ادبیات آقای خاتمی که خیلی روان بود. ایشان در همان ابتدای ریاست جمهوری اش یک مصاحبه با امانپور انجام داد و در تمجید مردم آمریکا سخنرانی کرد. حتی جناب آقای خاتمی مردم آمریکا را شهید پرور خواند که بعدا بنده به مزاح در یک جلسه گفتم: « بنیاد شهید باید یک شعبه هم در آمریکا بزند.»خوب اگر تحریم ها به ادبیات روسای جمهور ما ربط داشت، چرا در دوره آقای خاتمی تحریم ها لغو نشد؟

اگر علت تحریمها ایستادگی بر مسائل هسته ای است، ما سه سال در دوران آقای خاتمی غنی سازی را تعلیق کردیم، خوب چرا چیزی لغو نشد؟ بنابراین بحث نه ادبیات آقای احمدی نژاد بود و نه چیز دیگری مانند موضوع هسته ای.

ما کی تحریم شدیم؟ سال ۵۸کی فعالیت صلح آمیز هسته ای مان را شروع کردیم سال ۶۴، چه زمانی لو رفت سال ۸۰. سوال این است که این همه سال یعنی از سال ۵۸ ما چرا تحریم شدیم. بنابراین طبیعی است که این تحریم ها به مساله هسته ای شدن ما هم ربط نداشت و این فقط یک بهانه بود.

از نگاه شما آقای احمدی نژاد نگاهش به ولایت فقیه چگونه بود؟

من نمی دانم ایشان نگاهش به ولایت فقیه چگونه بود ولی من رفتار ایشان را در ماجرای خانه نشینی رفتاریک فرد معتقد به ولایت فقیه نمی دانستم. معتقدم اگر به ولایت فقیه اعتقاد داشت، در ماجرای عزل آقای مصلحی آن رفتار از او رخ نمی داد.

سال ۹۰ در قم اظهار نظری داشتید و گفتید که جریان حاشیه دولت دهم از حجتیه خطرناک تر است. الان کارآن دولت سپری شده است، فکر می کنید هنوز آن خطر وجود دارد؟

این اظهار نظر معنی اش این نبود که منظورم کل دولت بود. چون من تشبیه ام این بود که اگر ما دولت را به یک وزنه چند صد کیلویی تشبیه کنیم، جریان انحرافی یک غده بدخیم چند گرمی است و لذا عرض کردم این جریان ازحجتیه خطرناک تر است نه دولت. امروز هم همین اعتقاد را دارم.

یکی از استدلال های من هم این بود که حجتیه در پوشش کار فرهنگی کار سیاسی می کند ولی نمی تواند صریح عمل کند. چون در مبانی نظری اش می گوید که حکومت کردن در زمان غیر معصوم همه باطل اند، به ثروت نباید چسبید و... ولی این تفکر همان خطر حجتیه را دارد با این فرق که اعتقاد به قدرت، ثروت و حکومت دارد. لذا معتقدم وقتی این تفکر با قدرتی که به ظاهر مجاز است، ترکیب بشود، خطرش از حجتیه بیشتر است. معتقدم جریان انحرافی نگرفت و آنها نتوانستند جلب اعتماد کنند. من در این گفت وگو نمی خواهم مبانی نظری آنها را ترویج کنم. آقا در بیاناتشان در زمان خانه نشینی آقای احمدی نژادفرمودند:«بعضی ها اعتقادات باطلی دارند ولی چرا برخی مروج آن می شوند؟»

یعنی آقای احمدی نژاد این نگاه را توسعه داد؟

من چنین حرفی نمی زنم .

این نگاه که این جریان را باید یک حلقه و حتی یک فرد بدانیم را چقدر قبول دارید؟

به نظرم این اظهار نظر ها مسامحه در تعبیر است.هر چه بود، من معتقدم چون باطن اعتقاداتشان باطل بود، نمی توانستند اعتقاداتشان را شفاف بیان کنند.اگر به مردم می گفتند مردم به حساب آنها می رسیدند. لذا خودشان نمی توانستند به مردم بگویند، لذا این جریان نگرفت و من پیش بینی نمی کنم این جریان در آینده هم نتواند جانی دوباره بگیرد.شخص آقای احمدی نژاد راممکن است من قبول داشته باشم یا نداشته باشم ولی پشت تفکر احمدی نژاد خیانت نیست. حداکثر این است که برداشتشان از اسلام دقیق نیست.

بالاخره اگر آقای احمدی نژاد بعدها بخواهد به عرصه قدرت برگردد، بعید است آقای مشایی جزو حلقه یاران ایشان نباشد؟

البته آقای مشایی مطالبی به آقای احمدی نژاد گفته بود که شاید که آقای احمدی نژاد از مشایی جدا شود.

چه مسائلی؟

پیش بینی هایی که آقای مشایی کرده بود، محقق نشد. مثلا ایشان گفته بود تائید صلاحیتم در انتخابات ریاست جمهوری مخالفت خواهد شد ولی در نهایت تائید می شوم و ۳۰ میلون رای می آورم.برای همین هم بود که آقای احمدی نژاد خودش را برای مشایی به آن صورت در جریان انتخابات ۹۲ هزینه کرد.آن تلاش براساس اعتقادی بود که آقای احمدی نژاد به صحبت های مشایی داشت.اما بعدا که این وعده ها محقق نشد، لذا بر این باورم که این اظهار نظرها اعتقاد آقای احمدی نژاد به مشایی را سست خواهد کرد.آن باورعمیقی که ایشان نسبت به آقای مشایی داشت، شاید باقی نماند.

این پیش بینی شما است؟

بله. پیش بینی است.

ولی شما یک بار سال ۹۰ در قم آقای احمدی نژاد و مشایی را به لاله و لادن دو قلو های بهم چسیبیده ایرانی تشبیه کردید. و بعد هم گفتید که انها قابل تفکیک از هم نیستند.

ببینید! من تفکرات آقای احمدی نژاد را تائید نمی کنم. من در همان جلسه ای که شما گفتید یک تعبیر دیگری هم داشتم و گفتم مشایی اصل نیست.اصل خود آقای احمدی نژاد است.

اما اصولگراها عمده اشکالشان به آقای مشایی بود نه احمدی نژاد؟

من به غیر از این معتقدم.الان هم به همین معتقدم که مشایی آدرس فریب است و اصل خود احمدی نژاد است.

این اعتقادتان براساس اخبار پشت پرده ای است که دارید یا یک تحلیل است؟

به هر حال منبعش را از بنده نپرسید. من به این باور رسیدم ...

یعنی منبع شما اخبار پشت پرده است؟

احمدی نژاد فکر می کرد که آقای مشایی همان تفکر خودش را دارد و به همین دلیل معتقدم رگه های این تفکر انحرافی در خود آقای احمدی نژاد است.احمدی نژد مشایی را یار خودش دید. تفاوت نظر من با دیگران این است که اصل را خود احمدی نژاد می دانم و فرع را مشایی.در حالی که برداشت عامه این است که راه آقای احمدی نژاد درست بود و هر چه اشتباه بود در مشایی بود.

بنابراین اگر آقای احمدی نژاد ۴ یا ۸ سال بعد بخواهد به عرصه ریاست جمهوری وارد شود، فکر می کنید شورای نگهبان ایشان را تائید نکند؟

آقای احمدی نژاد را؟

بله.

من نمی توانم از موضع شورای نگهبان نظر بدهم. میزان حال فعلی افراد است. من نمی دانم ۴ سال آینده آقای احمدی نژاد چگونه خواهد بود، ولی اینکه من عضوی از اعضای شورای نگبهان بودم و قرار بود در مورد صلاحیت آقای احمدی نژاد نظر بدهم، من نظر منفی می دادم.

فکر می کنید محاسن ایشان براشکالاتش می چربد؟

محاسن بر معایب ایشان می چربد، ولی از معایبش نمی توانیم بگذریم.من معتقدم این محاسن خیلی خوب است ولی زمانی فرد به درد رئیس جمهورشدن می خورد که معایب نباشد. نکته دوم این است که این انتخاب ها به زمان هم بستگی دارد. یک زمان آقای احمدی نژاد مقابل موسوی است ما معتقدیم باید از او حمایت کرد.این صورت معایب نسبت به محاسن کمتر است و اگر موسوی می آمد، معایب می چربید.عقل اینجا اقتضا می کند از احمدی نژاد حمایت کنیم.ولی اگر گزینه دیگری باشد که محاسنش بچربد و معایبش هم کمتر باشد، قطعا باید به سمت چهره اصلح رفت.

به اظهارات جنجالی تان درباره مشایی و آقای احمدی نژاد اشاره کردید.در مورد شخص شما گفته می شود این اظهار نظری از شما درباره دولت موجب شد مقام معظم رهبری دریک نشست این گونه اظهار نظر کردن را «افراطی گری» بخوانند و به شما تذکر بدهند. این مساله را تائید می کنید؟

اولا هیچگاه مقام معظم رهبری به عنوان افراطی گری به حقیر تذکری نفرمودند. دوما:بنده در یک نشست خصوصی در قم حاضر شدم. آنجا مسئولان جلسه گفتند که شما پشت پرده جریان انحرافی را توضیح دهید. بعد هم تاکید کردند که این جلسه خصوصی است و ما خبرنگاری را راه ندادیم. بنده ۲.۵ نیم ساعت در این زمینه صحبت کردم. تعابیر لاله و لادن از ان جلسه بیرون آمد. بنده هم می دانستم فضای عمومی محل این گونه بحث ها نیست. افراد با اطمینانی که به من دادند، این گونه صحبت کردم.ولی وقتی عمومی و رسانه ای شد تلقی خیلی ها این بود که این در فضای عمومی مطرح شده است.

بعد از جلسه چند نفر آمدند سراغ بنده و سوالاتی را مطرح کردند. مشخص شد خبرنگار هستند! به آنها گفتم این صحبت ها قابل انتشار نیست. آنها هم قول دادند که خبری مخابره نکنند. هنوز به دفترم نرسیده بودم سخنرانی من در آن جلسه روی سایت ها بود! لذا ان عزیزان خیانت در امانت کردند. سوما هم اینکه همه مطالب را منتشر نکردند. و بخش های منتشر شده ، قسمت های ملایم آن سخنرانی بود. و الا بنده حرفهای تند تر از آن هم داشتم.

بعد آقای احمدی نژاد همین صحبت های منتشر شده را به صورت های لایت به مقام معظم رهبری تقدیم می کنند. دیدار مسئولان نظام بود. در حیاط بیت مقام معظم رهبری برخی از مسئولان برای دست بوسی آقا قبل از ورود آقا به حسینیه حضور داشتند. ایشان روی نیمکتی نشسته بودند. آقابا صدای بلند خطاب به بنده فرمودند: «آقای ذالنور! آتش توپخانه تان خیلی شدید است. این قدر شدید به مصلحت نیست.»

بنده به خودم اجازه ندادم عرض کنم که آقا! جلسه خصوصی بوده و کسانی که این خبر را منتشر کردند خیانت در امانت کرده اند. آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی همان جا بودند و گفتند ایشان دیگر در سپاه نیستند و آن محذوریت ها را ندارند.

زمانی که بنده از دفتر رهبری خارج شدم و سوار ماشینم شدم و موبایلم را روشن کردم. اولین پیامکی که برای بنده رسید، عنوانش این بود: «تذکر شدید رهبری به ذالنور.» خوب ما می دانیم که ایشان به مسئولان زیادی تذکر های علنی و غیر علنی می دهند. ولی همتی در پخش اینها وجود ندارد.اما بعضی ها و تعمد و سعی زیادی در بزرگ نمایی تذکر حضرت آقا به اینجانب داشتند.

استنباط شما از این فرمایش چه بود؟

من اعتقادم این است که ایشان اصل توپخانه را محکوم نکردند. فرمودند این قدر شدید به مصلحت نیست.پس اصل آتیش را زیر سوال نبردند.

از آن زمان به بعد در اظهار نظر هایتان با ملاحظه صحبت می کنید؟

قطعا این طور است. چون اطاعت از ولی فقیه را بر خود واجب می دانم.

این روزها درباره رفع حصر موسوی و کروبی دیدگاه های مختلفی طرح می شود. چهره ای مثل مرحوم عسگراولادی این دو را فریب خورده می دانست. برخی نمایندگان مجلس معتقدند توبه این دو فایده ندارد و باید محاکمه شوند. به نظرتان درباره این دو فرد چه باید کرد؟

نقشی که این دو در ایجاد، هدایت ،گسترش، ادامه و اطاله فتنه داشتند، غیر قابل انکار است. تردیدی نیست که ابعاد ضربه و خسارت فتنه بر نظام اسلامی، کشور و مردم در ابعاد داخلی و خارجی، اقتصادی ، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیار سنگین بود.

نایده گرفتن قانون، هنجار شکنی، ایجاد میدان عقده گشایی علیه جمهوری اسلامی برای ضد انقلاب و استکبار جهانی و نیز همراهی آنها با اصحاب فتنه تنها بخشی از اقدامات و نتیجه اقدام های این دو نفر است.

با توجه به مراتب فوق و ریخته شدن خودن افراد بی گناه، سران فتنه مستحق محاکمه و مجازات سنگین هستند و نظام هم قادر به محاکمه و مجازات آنها ست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مثلا روحاني معايب نداشت
United Kingdom
نه عزیزم ، روحانی عیب نداره.روحانی خودش ...در برابر غرب وآمریکاست......
اب
Iran, Islamic Republic of
بله برادر حسن روحانی عیب داره روحانی که عیب نداره
United States
به نظر شما ادم مگه بی عیب می شه؟؟؟؟
معصوم که نیست
مسعود
United States
بله آقای ذوالنور کاملا بی عیب است. اگر کمی دیگه مجال داشته باشند خودشون به همراه اطرافیانشون...
درود بر این افشاگری
ممنونیم از برادر ذالنور
ذوالنور دوست داریم
ان شاء الله 94 بیای و رای بیاری
ولایتمدار
اگر ذولنور رو کسی قبول داشت در انتخابات مجلس نهم رأی می آورد . درود بر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
آقای ذوالنور وضعیت موجودراچگونه می بینید آیاوفق مراد است؟
وضع موجود مولود وضع احمدي نژاد است. ...
Iran, Islamic Republic of
و همه اینها مولود دوره آقای هاشمی است...
Iran, Islamic Republic of
چگونه است که مقاومت وپیشرفت و جایگاه برتر منطقه ای که باعث شده نتوانند ما نادیده بگیرند مولود احمدی نژاد نیست اما حضور ف.. مولود احمدی نژاد است؟؟ ...
Iran, Islamic Republic of
اینطوریام نیستا یه مقدار دقت کنید متوجه می شوید
وضیعت امروز جامعه:

هر اتفاق خوبی که می افتد: روحانی مچکریم
هر اتفاق ناخوشایندی که می افتد: تقصیر احمدی نژاد است؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی داداش
آره خب کل مشکلات ایراناز زمان باستان تا بعد این همش تقصیر احمدی نژاده .بهونه خوبی هر وقت هر کس کم آورد بگه تقصیر احمدی نژاده .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نه وفق مريد است !!!!!!!!؟
علی
پیش بینی هایی که گفتید ،ساخته و پرداخته ذهن ..شماست والا مشایی در هیچ جای رسمی چنین مواضعی نداشته است.
ولی شما بروید تکلیف پیش بینی های رسمی و علنی خود درباره احمدی نژاد و مشایی را روشن کنید
...
آفرییییین علی آقا
علی
Iran, Islamic Republic of
احسنتتتت
عارف
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی علی آقا
Iran, Islamic Republic of
بابا انقدر پاچه خواری نکنید
این همه تجلیل از یک کامنت؟
این آقا قبل انتخابات اومده بود دانشگاه تهران، مناظره با زباکلام، فقط ایکاش بودن تا میدیدین چه حرفایی در مورد انتخابات میزد، پیشبینی های ایشون هم محقق نشد و اصلاح طلبا برگشتن به صحنه ی سیاست
زمان انتخابات به نماینده های اصولگرا گفتم با رویه ای که شما در تبلیغات انتخاباتی دارید شکست می خورید و مردم دچار سردرگمی می شوند ولی باور نمی کردند.
محمد امین
جدا داشتن شعور و احترام به شعور دیگران هم نعمتی است...
Iran, Islamic Republic of
نعمتی که همه دارن ولی بلد نیستن استفاده کنن
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا شما اگه حرفتان درست بود در انتخابات مجلس ...
انشالله 2 سال دیگه
Iran, Islamic Republic of
مجلس دست اصولگراها می مونه
مردم دیگه اشتباه نمی کنن
شاهد
ای کاش به جایی مغالطه برخی دوستان جواب منطقی داشتید......
باز مشایی نامه زد داستان شد!!!
تحلیل به جایی بود
علی طهماسب پور
به نظرم... تحلیلی بود که تا حالا خوندم بعدشم شما جرات تایید صلاحیت کردن احمدی نژاد رو ندارید چون می دونید مردم صد در صد به ایشون رای می دن
جناب ذوالنور خیلی از سیاست دورند و تحلیلهای درستی ندارند
احسان
هشت سال علماودلسوزان به احمدی نژاددرباره مشائی وتاثیرات مخرب نزدیکی بااوتذکرات دلسوزانه دادندولی هیچ اثری نداشت ب...
Iran, Islamic Republic of
برادر برای اینکه این آقایان خودشان نمیدانستند که چه میگویند. مصاحبه یکی از این آقایان در بالاست ببین. چی میگه؟ عملا هیچی.
...
علی
Iran, Islamic Republic of
دوست من آقایان بازیچه شدند حالا دیگه بفهمید
Iran, Islamic Republic of
بازیچه کی چی؟
hasan_as@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا هر کی ..ی پست نداره شروع میکنه راجب احمدی نژاد گفتن ؟؟؟!!!!
...
نوریان
اگر ادبیات رییس جمهور تاثیر داشت چرا در دولت خاتمی با ادعای گفتگوی تمدنها در مراکز انرژی هسته ای پلمپ شد؟
اکبر
Iran, Islamic Republic of
این نبوغ قابل تحسین است ...
جالب بود داداش واقعا این یارو نابغه است
Iran, Islamic Republic of
اما یکم به جا استفاده نمی شه متاسفانه
شریفی
بسمه تعالی
من نمیدانم چرا اینقدر بعضی ها به پیشگویی علاقه مند شده اند. آقای ذوالنور با تمام احترامی که برای شما قائلم بهتر است امورات خود را بهتر تدبیر! نمایید آن هم با امید!
محمد
واقعا برای یک روحانی با این اظهار نظر باید تاسف خورد خداوند به کسی اجازه این گونه اظهار نظر درباره کسی نداده است . همین حرکات و صحبتها.. سبب شد.. مملکت به دست کسانی افتاد که به استناد همین مخالفتها کارهای خوب و بد دولت قبل را زیر سوال می برند ظاهرا مخالفت با دولت قبل را افتخار و راه ترقی می دانند.... انصاف و تقوا را در صحبتها باید رعایت کرد بخصوص یک روحانی باید بیشتر مراقبه را در خود تقویت کند نه بیخود و بی جهت هر حرفی را می خواهد بر زبان آورد بدون ترس از خدا بر زبان آورد..... پناه بر خدا.....
آقای حجه الاسلام؛ جواب شما فقط در حقیقتی است..
تحریمهای فعلی در زمان خاتمی وضع نشد ...
مجتبی
United Kingdom
واقعا اگر احمدی نژاد از مشایی ... فاصله بگیره هم از نظر عملی و هم از نظر
فکری، اون وقت میشه همون احمدی نژاد سال 84 که واقعا مصداق بارز دولت کریمه و دولت اسلامی بود .دولت محبوب حرب الله......خدایا واقعا میشه؟ به حق فاطمه الزهرا این اتفاق رخ بده.
علی
Iran, Islamic Republic of
دوست من مشایی بهانه ای بود برای برگرداندن بعضی ها به حکومت
هرچه احمدی نژاد بیچاره فریاد کشید نفهمیدید
هنوز هم نفهمیدید
امیدوارم بیدار شوید
Netherlands
احمدینژاد.. آنچه می گفت و می کرد آشکارا از ..زبانش جاری می شد...
United States
... سو استفاده و قداست به خطاها تا کجا؟ ..
Iran, Islamic Republic of
...
هیچکدوم از اتهاماتتون ثابت شد؟
Germany
راي دهندگان ام آي سيكس چه فعال شدند اينجا!!!
Iran, Islamic Republic of
... عملا هیچی برای گفتن ندارن.
انجمن حجتی، فراماسونر، بهایی، منحرف، مرتاض، جن گیر، پیشگو و ... اینها اتهامات خوبشون بود کدومش رو اون موقع و یا حتی الان تونستند ثابت کنن.
تنها اثرش این شد که با حذف احمدی نژاد مخالفان واقعی...
علی
Iran, Islamic Republic of
درووووووووووود
خدارو شکر می کنم مردم ما اگاه هستن خدا رو شکر جهان جان شما هم به مردم بپیوندید بهتره داداش
محمد
United States
جناب آقای ذوالنور،فرمودید که اگر موسوی می آمد، معایب می چربید.عقل اینجا اقتضا می کند از احمدی نژاد حمایت کنیم: ما از شما می پرسیــم ... درحالیکه عقل بما میگوید که اگر آقای موســوی می آمد، ...نظام هم هماننــد دوران آقای خاتمی 8سال بلکه حتی بیشتر بیمــه بود، اطمینان داشته باشید که حتی در جناح خودتان هم عده ای بیشمار هستند که نه ضدانقلاب بودن آقای موسوی را باور دارند ....
مجید مجد
United States
محمد جان! درحالیکه عقل بما میگوید که اگر آقای موســوی می آمد، ...نظام هم هماننــد دوران آقای خاتمی 8سال بلکه حتی بیشتر بیمــه بود، اطمینان داشته باشید!!!!!!11
بابا خداییش از اون حرفایی زدی که مرغ پرکنده روی گاز داره قه قهه می زناااا
بابا بی خیال برادر توروخدا یکم برو مواضع موسوی رو بخون بی خیال بابا
این بشر اگر میومد دشمنان ما بیمه می شدن نه نظام
... .چقدر حق بیمه باید میدادیم ؟
Germany
م... سنگي را كه خاتمي در دوره اش به ته چاه انداخت احمدي نژاد در چهار سال اولش خيلي زور زد تا دو سه متر آنرا بالا كشيد
Germany
آقاي ذوالنور به اوضاع ايران و جهان بسيار مسلط هستند. ايكاش ايشان روزي سكاندار رياست جمهوري ميشدند
اکبر
Iran, Islamic Republic of
امثال شما ها با این حرفها یا دانسته یا ندانسته مردم را نسبت به خرده اشکالات دولت خدمتگذار بدبین کردید...
منتظر عدالت
....متانت مشایی مظلوم ..
متاسفم براي آناني كه هنوز نمي دانند احمدي نزاد چه بر سر اين مملكت آورد |
راست میگی بلای پیشرفت علمی .بلای غنی سازی 20 درصد که اگه نبود برای مذاکره چیزی نداشتیم بلای کارهای عمرانی حتی در روستا هایی که پای دولت های قبلی به اونجا نرسیده بود .............
اشتباه مثبت دادم
ول کنید این دوشخص رو الان دوره اعتداله!
بابا معتدل شما بر اساس کدوم واقعیت حرف می زنی؟
و دوره بلدم بلدم!
اشتباه مثبت دادم ده تا منفی نوش جانت
محسن ح ق
کدوم اعتدال!!!
Iran, Islamic Republic of
تحلیل های آقای ذوالنور خیلی شبیه به تحلیل های...
است

..
خب خدا را شکر که بزگترین خطر از صدر اسلام تاکنون ! دفع شد !!!!!
مهم این بود که احمدی نژاد بره که رفته !
اعتدالو بچسب که عشقه !
ممد
United Kingdom
باید منتظر بود و باید دیدبرای مهار خطر چی دادیم و چی گرفتیم
درود بر این استاد فهمیده
اره دیگه هر کی احمدی نژاد را بکوبه از نظر شما فهمیدس عجب تحلیلی
ایرانی
وای بحال کسانی که با طناب هاشمی ......
Norway
اقای ذالنور اعتقاد دارند که اقای مشایی ادرس اصلی نبود و اصل ادرس کس دیگری بود. این حرف بسیار صحیح است .
تحلیل درستی نیست

شیطونه میگه یه چیزی بگما
علی
Iran, Islamic Republic of
داداش من یه عالمه چیزی گفتم نصفشو نزاشتن
تو هم راحت باش هرچی میخوای بگو قرار نیست ثبت کنن
mehdi
جناب آقای ذوالنور! احمدی نژاد با مشایی و احمدی نژاد بدون مشایی هر دو نزد مردم جایگاهی ندارند! شما هم تلاش بیخود نکن
برو .. منابع رو عوض کن
احمد علی جهانبین
ای مسئولین از بکار بردن الفاظی که تقدس دارند بازی نکنید
رضا
واقعا متاسفم ! ...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
... هیچ کس برا ما دکتر محمود نمیشه
الان این آقای ذوالنور از کجا و با استناد به کدوم سند و مدرکی این حرفها رو پشت سر مشایی میزنه؟ به همین راحتی...
مرتضی
.. عزیز من دنبال انحراف در دیگران نگردید. ...
اى دنياى رنگارنگ !!!
نتیجش چی شد؟
نظری
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد مختار زمان بود ...
Germany
بود ولي ديگه نيست
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد و مشایی دیگر وزنه ای نیستند که رسانه ها وقت خود را برای آنها تلف کنند
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای ذوالنور میشه دست از این شنیده ها بردارین؟
میشه بفرمایید کجا آقای مشائی چنین پیش بینی هایی انجام دادن؟
شمارا به خدا دست بردارید
Germany
ماله نكش...
United States
آقای ذالنور پس کی خوبه !!!!!!!!!
Germany
تو
رک گو
Iran, Islamic Republic of
خدایا
...
فرق تحریمهای فعلی را با تحریمهای دهه هفتادو هشتاد را نمی دانید
اگر نمی دانید پس چرا اینقدر او در این مملکت مهم شده
...
Iran, Islamic Republic of
... دیگر توجیهاتشان بی فایده است
محمد
United States
...ادعا دارند ولي عمل خير
پویا
Iran, Islamic Republic of
... حالا حالا ها باید بدوید تا به احمدی نژاد عزیز برسید...
حسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام
...

آنگاه شما اظهارات سراسر بدون سند و مدرك ايشان آنهم با ذكر نام افراد مورد اعتماد مردم چاپ ميكنيد...
خواهشا حرف مشایی رو به پایان برسونید
ولایتمدار
آقای ذوالنور شما را دعوت میکنم به بازخوانی سخنان رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار هیأت دولت دهم که سخنان بسیار ارزشمندی ایراد فرمودند....
احمد
Germany
داداش مطلب را تا اخر بخوان...
چی بگم نمی دونم
نظر ندم بهتره
Iran, Islamic Republic of
ذالنور مچکریم!
این قدرت است قدرت!
اقای ذو القدر
تحریم های آینده باید جلو جلو لغو می شد قبل از تصویبش تا حرف شما درست دربیاید که حرفهای احمدی نژاد در تحریم ها بی اثر بود؟!!!!
ایشان به عنوان یک فرد نظامی در انتخابات اخیر طرفداری از قالیباف کرد که خلاف قانون است اول خودش رادرست کند بعد دنبال عیب گرفتن از دیگران باشد.
پیرو
ایشان که الحمدلله هیچ کار مهم اجرایی در کشور نداشته و نداره ....
حسین
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا تفکرات بدون سند شما عوامفریبی و خود بهتر بینی نیست ؟ بسه اینقدر تهمت وافترا به کسانیکه میگویند کشور نه اصلاح طلبه و نه اصولگرا شما فقط توفیق داشته باشید که بعید است داشته باشید خدمتگذار !!!! مردمی نژاد رفت