يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۲
۶

شیوع آمارهای فضایی بین مسئولان علمی دولت/ این بار میرزاده

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 337037
رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادعایی جالب گفت: زیان خروج مغزها از کشور هر ساله ۱.۵ برابر خسارات هشت ساله جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران است.
شیوع آمارهای فضایی بین مسئولان علمی دولت/ این بار میرزاده
به گزارش جهان، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نوشت: حمید میرزاده درباره آمار مهاجرت نخبگان به خارج از کشور با استناد به سخنان اخیر وزیرعلوم گفت: اگر براساس گزارشات هر نفر در کشور از دبستان تا کارشناسی ارشد یک میلیون دلار هزینه داشته باشد خروج ۱۵۰ هزار نفر از کشور هرساله حدود ۱.۵ برابر خسارات جنگ تحمیلی خواهد بود که طبق آمار سازمان ملل بیش از ۹۷ میلیارد دلار بوده، به کشور خسارت و زیان وارد می کند.

آمار خروج سالانه 150 هزار نخبه از کشور ایده فرجی دانا، وزیر علوم بود. او چند روز پیش آن را مطرح کرد و بسیاری را انگشت به دهان گذاشت که مگر ایران چه تعداد نخبه دارد که هر سال فقط 150 هزار نفر از آنان کشور را ترک می کنند!

هنوز مشخص نیست منبع این آمار فضایی کدام مرکز آماری است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آمارش ... چيزي هست كه ميشد گفت.
...
. معلوم است که آمار وزیر علوم دقیق نیست....
میثم
احتمالا وزیر تعداد افرادی که از کشور حالا به دلیل مسافرت و هر چیز دیگه خارج میشن رو میگه .
میگم همشون که اونور نمی مونن بعضی ها بر می گردن زیاد قصه نخور
مهران
United States
بنده کارمند دانشگاه آزاد هستم خدمتتان عرض کنم که متاسفانه مدیری بی سواد بر ریاست دانشگاه آزاد تکیه زده...مدیر کنترلی!!!خدایی استاد دانشجو مدیری توانمند بود دلم براش سوخت زحمت کش بودن...
جل الخالق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
منظور شما از نخبه چیست ؟
با توجه به اینکه پذیرش در دانشگاه های اروپا و امریکا اکثرا نیاز به نمرات بالا و مقالات علمی(سطح بالاتر از مقالات مورد نیاز داخلی) دارد تقریبا میتوان به کسانی که برای تحصیل به اروپا و امریکا میروند نخبه گفت.