جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

جادوگري به نام دراگان

سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 333209
اين اتفاق و جرقه نيست که يک تيم شهرستاني با کمترين امکانات بتواند در اصفهان سپاهان را شکست دهد و در رشت داماش را سه بر صفر در هم بکوبد.
جادوگري به نام دراگان
به گزارش جهان به نقل از روزنامه نود، اين اتفاق و جرقه نيست که يک تيم شهرستاني با کمترين امکانات بتواند در اصفهان سپاهان را شکست دهد و در رشت داماش را سه بر صفر در هم بکوبد.

اين شانس و اقبال نيست که چند جوان به همراهي يکي – دو بازيکن باتجربه و البته بدون ستاره در تبريز از تراکتورسازي امتياز بگيرند و در کرمان و خوزستان با دستي پر از زمين خارج شوند.

همه اين نتايج «حساب» شده است و بايد به تيم دراگان اسکوچيچ احترام گذاشت. تيمي که وقتي ابتداي فصل بسته مي‌شد تمام کارشناسان و البته مربيان بومي مثل احمدزاده و غفور جهاني باتجربه به صراحت مي‌گفتند ملوان براي سقوط کردن بسته شده است و اميدي به آن نيست.

اما مرد جوان کروات کاري کرد کارستان! حال تيم او ميهمان و ميزبان نمي‌شناسد و هر کجا که بخواهد امتياز مي‌گيرد.



رکوردهايي که به دست مي‌آيد

در تاريخ نزديک به نيم قرن باشگاه قوي سپيد انزلي، انزلي‌چي‌ها به ياد ندارند تيمشان در اصفهان سپاهان را شکست داده باشد و در رشت آن هم در داربي داماش را سه بر صفر در هم کوبيده باشد. حال آنها اين پيروزي‌ها را با يک غريبه در تاريخ ثبت مي‌کنند تا باور کنند. پرافتخارترين تيم شمالي (در جام حذفي) مي‌تواند در ليگ برتر هم براي خودش رکوردهاي ديگري را به ثبت برساند.

تيمي که تا همين چند هفته پيش آنقدر منتقد داشت و همه داشتند دراگان و صادق درودگر را مي‌کوبيدند و مي‌گفتند مشکل ملوان اين دو نفر هستند و بايد برود حال تاريخ‌ساز شده است و جواب منتقدين را با نتيجه مي‌دهد شايد هنوز خيلي‌ها نمي‌دانند ملوان اگر چه به تيم‌هايي مثل استقلال، پرسپوليس‌ و فولاد نتيجه را واگذار کرد روي اشتباهات داوري و گل‌هاي آفسايد بود. گل‌هايي که سيدصالحي، عمران‌زاده و پريرا هر سه به ثمر رساندند همگي در شرايط آفسايد به ثمر رسيد و اگر کمک داوران کمي دقت مي‌کردند چه بسا ملوان الان براي کسب سهميه بيشتر از خيلي‌ها شانس داشت.



بازي گرفتن از بازيکنان

مرد کروات بازي گرفتن از بازيکنانش را به خوبي مي‌داند و در ليگ سيزدهم به نفراتي ميدان مي‌دهد که آنها فصل گذشته و قبل‌تر نيمکت‌نشين و حتي سکونشين تيمشان بودند. سيامک کوروشي که الان گلزن‌ترين مدافع ليگ است در گذشته حتي يک دقيقه نيز به او ميدان داده نمي‌شد. در روزي که سالارزاده آنقدر ضعيف کار کرد تا مورد انتقاد هواداران قرار گرفته و انزلي را ترک کند، دراگان اسکوچيچ کوروشي را آماده کرد و حالا به همراه احمد آهي سد محکمي در قالب خط دفاعي شده‌اند.

اميرحسين فشنگچي يکي ديگر از اين نفرات است که پرسپوليس‌ او را مفت و مجاني در ليست مازاد قرار داد و حالا تبديل به بهترين پاسور ليگ شده است.

مهدي شيري، شاهين ثاقبي، سهيل رحماني و ايمان صادقي ديگر نفرات ملوان هستند که به طور فيکس بازي مي‌‌کنند. آنها سال‌ها نيمکت‌نشين بودند و از روزي که دراگان به انزلي آمده تبديل به مهره‌هاي اصلي تيمشان شدند.

ايمان صادقي جاي سرگئي پاشنکويي بازي مي‌کند که جدايي‌اش باعث نگراني انزلي‌چي‌ها شده بود اما با وجود مهدي ثابتي باتجربه سرمربي تيم صادقي را فيکس به ميدان فرستاد.

تنها مشکل

تنها مشکل ملوان عدم خودباوري در بازي‌هاي خانگي است و اين تيم با اين که خارج از خانه فوق‌العاده نتيجه گرفته در انزلي هنوز دچار استرس است و نمي‌تواند بازي‌هاي خودش را انجام دهد.

اگر دراگان اسکوچيچ و شاگردانش بتوانند اين مشکل را به کمک هوادارانشان برطرف کنند قطعا حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهند داشت. حال بايد باور کرد يک مربي نه چندان مطرح خارجي چقدر در فوتبال تاثيرگذار است و بايد به او احترام گذاشت،

علي مسعودي
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *