شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

در برنامه ورزش از نگاه دو چه گذشت

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 332673
طالقاني در برنامه تلويزيوني اعلام کرد که مديران وزارت ورزش خودشان او را به مجمع انتخابات فدراسيون ورزش‌هاي زورخانه‌اي و پهلواني دعوت کردند و سپس اجازه ورود به وي را ندادند.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه نود، برنامه شب گذشته ورزش از نگاه دو مشابه پنجشنبه به اتفاقات آيين‌نامه جديد هيئت اجرايي کميته ملي المپيک اختصاص داشت.

در اين برنامه فائقي و عليرضا دبير حضور داشتند ضمن آنکه مهدي قدمي نايب‌رئيس کميته ملي المپيک نيز روي خط آمد و از تصميم گرفته شده دفاع کرد.

در ابتداي اين برنامه عليرضا دبير از قدمي خواست تا شرايط طوري پيش برود که همه افراد بتوانند در انتخابات شرکت کنند و اجازه بدهند همه قشرها در انتخابات کانديدا شوند.

دبير خطاب به قدمي گفت: شما مي‌خواهيد کاري کنيد که آدم‌هاي سياسي در انتخابات شرکت نکنند چرا؟ مگر ايرادي دارد که علي‌آبادي، هاشمي‌طبا و خيلي‌هاي ديگر با يکديگر رقابت کنند؟

قدمي پاسخ داد: اينکه گفته شده ما صلاحيت برخي افراد را بررسي مي‌کنيم اصلا صحت ندارد و قرار است که مدارک افراد را با يکديگر تطبيق دهيم اين بحث منشور المپيک و IOC است. آيين‌نامه مي‌گويد در صورتي که يک رئيس نتوانست در انتخابات حضور پيدا کند عضو هيئت رئيس به جاي او در جلسه مي‌نشيند اما حقوق رئيس يک فدراسيون در جانشين او در جلسه واگذار نمي‌شود و کانديداتوري را فقط رياست فدراسيون مي‌تواند انجام دهد.

وي افزود: همه دوستان عزيزمان ما هستند و مثلا مهرعليزاده بزرگ ما محسوب مي‌شود اما او اگر مي‌خواهد در انتخابات شرکت کند بايد دو سال يک فدراسيون را اداره کند و ما مخلص او هم هستيم.

همچنين مهندس فائقي که يکي از منتقدين آيين‌نامه هيئت اجرايي کميته ملي المپيک است مباحثي را مطرح کرد و با طرح اين آيين‌نامه مخالفت کرد.

يکي ديگر از مباحث برنامه ورزش از نگاه دو حضور محمدرضا طالقاني بود.

وي در ابتداي صحبت‌هايش گفت: زمان سعيدلو براي من حکمي زدند که رئيس فدراسيون شوم اما چندنفر نزد احمدي‌نژاد رفتند و گفته بودند که طالقاني منافق است. اين اواخر هم که آقاي سلطاني‌فر کانديداي وزارت شد از من خواست که پيش‌اش بروم. او گفت بيا و به ما کمک کن و من هم گفتم که بازنشسته هستم سپس صالحي اميري آمد و با من دو ساعت صحبت کرد و به من گفت مي‌دانم بازنشسته هستي اما مصوبه‌ات را از هيئت دولت مي‌گيرم اما صالحي‌اميري هم راي نياورد سپس نصرالله سجادي هم همين صحبت را کرد و گفت مجوز من را مي‌گيرد.

رئيس سابق فدراسيون ورزش‌هاي زورخانه‌اي و پهلواني ادامه داد: زماني که گودرزي وزير ورزش شد مسئول دفتر او با من تماس گرفت و گفت: آقاي گودرزي خواسته فردا ساعت ۱۱ اينجا باشي من هم رفتم و گفتم بازنشسته هستم ولي گودرزي گفت تو نگران نباش فقط فرم را پر کن و من هم در حضور سردار زارع اين کار را انجام دادم. از روزي که نامه را نوشتم به من گفتند برو در انتخابات شرکت کن و راي مي‌آوري و حتي من به هيچ‌کس نگفتم که آيا در انتخابات هستم يا نيستم. يک شب قبل از انتخابات سجادي با من تماس گرفت و اتفاقا برخورد گرمي با او داشتم. او گفت براي تو مجوز شرکت در انتخابات گرفته نشده و من هم از او تشکر کردم ولي از او اجازه گرفتم که آيا مي‌توانم در مراسم حضور پيدا کرده و از دوستان تشکر کنم که سجادي گفت حتما منتظر تو هستيم. فردا به مجموعه انقلاب رفتم و از دربان سوال کردم که آيا اجازه مي‌دهيد داخل شوم که او گفت صبر کنم تا از مسئولان سوال کنم سپس نزد من آمد و گفت آقاي دکتر سجادي گفته‌اند که شما مجوز ورود نداريد و بعدا جداگانه از شما تجليل به عمل مي‌آيد. من هم سوار ماشينم شدم و رفتم اما سوال من اين است مگر من چه کار کردم که اين برخورد با من شد؟ زماني که امام به ايران آمد طوري پشت او ايستادم که اگر تيري به سمت ايشان زدند به من برخورد کند حتي زماني که از آمريکا برگشتم مي‌خواستند من را بکشند اما آيا اين رفتار حق من بود؟

وي در پايان صحبت‌هايش گفت: من ۲۵۰ ميليون تومان از هدايتي قرض کردم تا بدهي‌ها را بدهم ۵ مجسمه از ۵ اسطوره بزرگ عباس زندي، منصور مهدي‌زاده، امامعلي حبيبي، عبدالله موحد و محمد نصيري ساخته‌ام که قرار است در موزه‌اي به نمايش داده شود.

در پايان برنامه ورزش از نگاه دو مسئولان اين برنامه با اهداي يک جلد کلام‌الله مجيد و يک دسته‌گل از محمدرضا طالقاني تجليل به عمل آوردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *