يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با فرمانده ناجا:

برخی سعی در محدود کردن ناجا دارند

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب: 332010
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با فرمانده ناجا گفت: مسائل جامعه همه به شما ارتباط دارد چه در بعد امنیتی و چه اخلاقی، گرچه برخی سعی می‌کنند شما را محدود کنند ولی شما پیش می‌روید و به جلو حرکت می‌کنید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی که در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی کشور و فرماندهان شرکت کننده در دوره بصیرت ناجا سخن می گفت، اظهار کرد: در بیانات برادر عزیزمان احمدی مقدم، بشارات خوبی بود که از آنها خوشحال شدیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امام راحل(ره) وقتی از جمهوری اسلامی صحبت می کرد، گفت جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد زیرا همه چیز در جمهوری است و هم در اسلامی بودن همه چیز است که البته این کلمات پیام هم دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جمهوری بودن یعنی مردم باید در تمام حکومت سهیم باشند و اسلامی بودن نیز یعنی هر چه در این حکومت می‌گذرد، باید همگام با اسلام باشد تصریح کرد: اگر بخواهیم درست این حکومت را درک کنیم، باید اسلام را هم درست درک کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی خاطر‌نشان کرد: امتیاز نیروی انتظامی ما بر دیگر پلیس ها، همین اسلامی بودن است زیرا اساس کار ما را اسلامی بودن تشکیل می دهد و هر چه مردمی بودن و اسلام بودن پر رنگ تر بشود این موضوع بهتر جلوه می کند.

وی با اشاره به اینکه اسلام را در سه زمینه اعتقاد، برنامه های عمل و اخلاق باید مطالعه کرد عنوان کرد: دین ریشه هایی دارد و شاخه هایی و میوه ای که همان اخلاق اسلامی است که بسیار گسترده و پربار است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: آمار ها نشان می دهد که بیش از ۴۰ هزار نفر در خانواده ناجا پیدا شده و این دلیل بر این است که این نیرو در حال پیشرفت و توسعه است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارتباط نیروی انتظامی با مردم بسیار بیشتر از سایر ارگان ها و نهادهاست و این نشان از تقویت بنیان های جمهوری اسلامی دارد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مسئله امنیت در جمهوری اسلامی حرف اول را می زند و تا امنیتی نباشد، چیزی به وجود نمی آید، امنیت چه در ظاهر و چه در باطن، حرف اول را می زند.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: در قرآن آیه ای درباره منافقین داریم که اینها شایعه پراکنی می کردند. قرآن می فرماید اگر منافقین و شایعه پراکنانی که شایعات آنها جامعه را متزلزل می کند، دست از کار خود بر نمی دارند، من دستور می دهم که هر جا اینها را دیدید، به قتل برسانید.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: بحث امنیت این قدر مهم است که اگر کسی قصد از بین بردن آن را داشته باشد، ممکن است حکم وی به اعدام نیز برسد.

وی با اشاره به اینکه تولیت رکن اساسی جامعه اسلامی یعنی امنیت به دست شما سپرده شده است عنوان کرد: این مسئله خدمت مهمی برای نظام جمهوری اسلامی بوده و هر چقدر شکر این مسئله را به جا بیاورید، کم است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: برنامه های تخریبی دشمن روز به روز بیشتر می شود و از تمام وسائل خود استفاده می کنند و در شرایط کنونی رسانه ها بسیار گسترده شدند و اگر از اینها استفاده خوبی شود، بهترین نعمت است اما متاسفانه بیشترین استفاده را در کارهای نادرست انجام می دهند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هیچ گاه در برابر موج فساد و نا امنی نباید حالت انفعالی به خودمان بگیریم افزود: خداوند مدافع ماست و کسانی که ایمان داشته باشند مورد کمک خداوند قرار می گیرند. دل ما به امدادهای الهی و توفیقات الهی گرم است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حوادث تلخی که برای کشور اسلامی به وجود آمد خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام نقشه های شومی برای ما کشیده بودند و از تمام دنیا در جنگ تحمیلی بر علیه ما اقدام کرده و خداوند به ما کمک کرد و بر همه این‌ها فائق آمدیم.

وی خاطر‌نشان کرد: از جمله مناطقی که هیچ‌وقت هیچ کشور گشایی به سراغ آن نرفت، حجاز بود زیرا چیزی نبود که به درد آنها بخورد. یک ملت عقب مانده و یک سرزمین خشک به اشغال آن نمی ارزید و لذا کسی هیچ گاه به سراغ آن نرفت.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه تنها صد سال کشورهای دنیا یکی پس از دیگری در برابر آن تسلیم شدند و علمای اسلامی خدمت های مهمی به جهان علم کردند تصریح کرد: این کار جز به دلیل تحول دینی نبود و چیزی که صفر بود، به بالاترین عدد تبدیل شد.

استاد عالی حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر در سایه اسلام و تربیت اسلامی حرکت کنیم، جهش وار در دنیا جلو می رویم. یکی از نویسنده ها نوشته بود شب و روزی بر رئیس جمهور آمریکا نمی گذرد مگر اینکه راجع به ایران چیزی می گوید و این نشان از اهمیت ایران دارد.

آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: مسائل جامعه همه به شما ارتباط دارد چه در بعد امنیتی و چه اخلاقی و گر چه برخی سعی می کنند شما را محدود کنند ولی شما پیش می روید و به جلو حرکت می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایا با به حال توجه کرده اید که مبالغ دریافتی بابت جریمه های بعضا بنا حق راهور در چه امور صرف می گردد که برکت ندارد چون نارضایتی پرداخت کنندگان اجباری ان هنورچشم به دنبال ان پرداختیهاست و...