دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

برخی فرق‌بین‌نرمش وسازش رانمی‌دانند

پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب: 331060
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر الگوگیری جوان از شهیده هاشمی، گفت: ایران بر حق قانونی مواضع خود، مطابق قوانین بین المللی ایستادگی می کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار محمدرضا نقدی در کنگره ملی شهیده سیده طاهره هاشمی شهیده شاخص کشوری در آمل اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر حق قانونی مواضع خود مطابق قوانین بین المللی ایستادگی می کند و همه کشورها باید به این حقوق قانونی ملت ایران احترام بگذارند.

وی افزود: قانون و معاهده های بین المللی در حالی که به ایران اجازه برخورداری از حقوق هسته ای در چارچوب قوانین تعریف شده خود می دهد، که کشورهایی که این معاهده ها را امضا کردند، اکنون به آن پایبند نیستند.

نقدی تاکید کرد: ‌امروز جمهوری اسلامی ایران کوچک ترین تعرضی به حاکمیت ملی خود را نمی پذیرد و دنیا بداند این مهم خط قرمز ایران است و با هر بهانه و تهدیدی نمی تواند خون ملت ایران را به جوش آورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: شهیده سیده طاهره هاشمی به عنوان یک دانش آموز، نمونه بارزی از شهدای جمهوری اسلامی ایران بوده که از سال های آغازین پس از پیروزی انقلاب بر سازش نکردن با دشمن تاکید داشت واین روحیه امروز نیز باید تقویت شود.

نقدی افزود: شرایط امروز ما به مانند یک جبهه جنگ است و متاسفانه عده ای در کشور هنوز فرق میان نرمش و سازش را نمی‌دانند.

وی بیان کرد: در دهه ۶۰ و زمانی که رژیم بعثی عراق به سرکردگی صدام خاک ایران اسلامی را اشغال کرد و ملت ایران برای حفظ تمامیت ارضی کشور به میدان آمد و از مواضع خود دفاع وحقانیت خود را به دنیا ثابت کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تاکید کرد: امروز اگر تعرضی به تمامیت ارضی ایران شود، همانند دهه ۶۰ تفاوتی نخواهد کرد و اگر حقی از ملت ایران برابر عرف و قوانین بین المللی نادیده گرفته شود، به مانند اشغال خاک ایران خواهد بود و به همان شکل این ملت ایستادگی خواهند کرد.

نقدی با بیان اینکه امروز حفظ ایثارگری و ازخودگذشتی برای حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران باید در همه اقشار ملت تقویت شود و با این روحیه در میدان باشند، تصریح کرد: متاسفانه رفتارهای متناقضی که سیاستمداران آمریکایی در سال های اخیر در قبال ایران داشتند، نشان داد که ایران ‌به آمریکا ‌اعتماد ندارد.

وی با بیان اینکه ما تا آخر ایستاده ایم و با آمریکا رابطه برقرا نخواهیم کرد، مگر آنکه سیاستمداران این کشور واقعا در عمل تغییرات را داشته باشند، گفتد: اگر تغییرات رفتار در سخن و عمل از سوی آمریکایی ها نشان داده نشود، جمهوری اسلامی ایران سازشی با کاخ سفید نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *