يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

تئاترهای مسجدی در دستور کار بسیج+فیلم

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 316712
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تئاترهای مسجدی در دستور کار ما قرار دارد، این آثار نمایش‌نامه‌های کوتاهی است که بدون گریم فوق‌العاده و دکور سنگین در مسجد‌ها قابل اجرا هستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بسیج عرصه ابتکار و خلاقیت است، ما شاهد ابداعاتی در هنرهای نمایشی کشور بودیم که شاید بشود گفت برای اولین‌بار این اتفاق رخ داده است، یکی از آن‌ها هنر نمایش‌های رزمی است که ما در شب‌های هفته دفاع مقدس نمایشی آمیخته با رزم، انفجار، تیراندازی و بازسازی صحنه‌های نبرد را داریم که یک ابتکار ایرانی در هنر نمایش است. امیدواریم که بتوانیم این گونه نمایش‌ را هم به بخش‌های جشنواره تئاتر مقاومت اضافه کنیم.

وی درباره برنامه بسیج در عید غدیر خم اظهار داشت: ابداع بزرگی صورت گرفته که بتوان آن را اجرای بزرگترین نمایش در فضای باز در یک فضای چندین کیلومتری با حضور هزاران مخاطب که در روز به چند میلیون هم می‌رسد، اجرای نمایش غدیر است که در روز عید غدیر، صحنه اعلام ولایت امیرالمونین(ع) در شهرهای مختلف بازآفرینی می‌شود. این اتفاق که از ابداع‌های بسیج بوده است در بیش از ۱۰ شهر رخ می‌دهد.

نقدی درباره دستور کار سازمان بسیج مستضعفین در حوزه نمایش گفت: تئاترهای مسجدی در دستور کار ما قرار دارد، این آثار نمایش‌نامه‌های کوتاهی است که بدون گریم فوق‌العاده و دکور سنگین در مسجد‌ها قابل اجرا هستند. نگارش نمایش‌نامه‌ها آغاز شده است تا بتواند با حال و هوای فضای فرهنگی، سیاسی و... جامعه هم‌خوانی داشته باشد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان درباره مجموعه جشنواره‌های مقاومت که به همت بنیاد فرهنگی روایت برگزار می‌شود، اظهار داشت: هر سال ما نسبت به سال گذشته پیش‌تر می‌رویم، باید سعی کنیم روابط عمومی و تبلیغات خود را در این زمینه بیشتر کنیم تا بتوانیم بیشتر پیام و دستاوردهای این جشنواره‌ها را در معرض دید مردم قرار بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *