دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

قایق‌ها به گل نشسته‌اند و پاروها برزمین!

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 330856
جمعی از ورزشکاران، مربیان، داوران، پیشکسوتان و قهرمانان قایقرانی ایران با ارسال نامه ای به وزیر ورزش و جوانان اوضاع این رشته را بحرانی عنوان کردند.
قایق‌ها به گل نشسته‌اند و پاروها برزمین!
به گزارش جهان به نقل از مهر، در این نامه خطاب به محمود گودرزی آمده است: نگارندگان این نامه (جمعی از قهرمانان، ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان و داوران قایقرانی کشور) پیش از هر چیزی بر خود واجب می دانند اعتماد نمایندگان ملت به جنابعالی را تبریک گفته و برایتان در این عرصه سخت و دشوار آرزوی موفقیت کنند. تمام ما دوست داشتیم در موقعیتی بهتر با شما سخن بگوییم اما شاید تقدیر اینچنین بود که اولین صحبت ما با جنابعالی در شرایطی باشد بس سخت و نگران کننده برای رشته‌ای که آخرین دست و پاهایش را پیش از این که کاملا نابود شود، می‌زند.
 
به پیوست نامه‌ای به همراه امضای نگارندگانش برای جنابعالی ارسال کرده‌ایم و امید داریم که وزیر محترم ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید آن را مطالعه و به دغدغه ما پاسخی بگویند. شرح ماجرا مفصل است و در نامه پیوست کاملا توضیح داده‌ایم آنچه این روزها بر قایقرانی می‌گذرد و چه طور قایق‌ها به گل نشسته‌اند و پاروها بر زمین؛ اما آنچه حتما به عنوان وزیر ورزش از آن اطلاع دارید برمی‌گردد به رشته‌ای که هیچگاه تا به امروز حاشیه‌ای نداشته و ورزشکارانش تنها برای اعتلای نام ایران تلاش می‌کردند.
 
امروز اما کار به جایی رسیده که دیگر هیچ قایقرانی میل به ادامه کار ندارد چرا که نه آینده‌ای برای خود متصور هستیم و نه با حضور افرادی که هیچ سررشته‌ای از آن ندارند و تنها برای نام و نان بر مسند ریاست این ورزش نشسته‌اند، امیدی به آینده داریم.
 
سرپرست فدراسیون در پاسخ به ورزشکارانی که با نگرانی درباره آینده این رشته المپیکی سئوال می‌پرسند، می‌گوید: «حق و حقوقتان را از دنیامالی طلب کنید و به او بگویید اردوها را راه‌اندازی کند». آقای وزیر تا همین امروز هم که نزدیک به 19 ماه است دنیامالی را به ناحق از ریاست فدراسیون دوره کرده‌اند، اگر حمایت‌های مالی و معنوی وی نبود و امیدی به بازگشت وی نبود، ورزشکاران اردو را ترک و با قایقرانی وداع کرده بودند.
 
آقای وزیر ما عاجزانه از شما تقاضا داریم بعد از مطالعه نامه اصلی، خودتان شخصا به عنوان فردی فرهیخته و از جامعه دانشگاه و ورزش، به اوضاع آشفته قایقرانی رسیدگی کنید و با احقاق حق، دنیامالی را که هنوز قانونا تا دهمین ماه سال 92 رئیس فدراسیون قایقرانی است به جایگاهش برگردانید تا یک بار دیگر شاهد افتخارآفرینی این رشته در بازی‌های آسیایی باشیم و بیشتر از این به اعتبار و آوزاه قایقرانی ایران در آسیا و دنیا لطمه نخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *