دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱

انفجار پيک‌نيک درمشهد خانه‌ای را آتش زد

آدرس غلط باعث تاخير در امدادرسانی شد!
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب: 330714
افسر نگهبان سازمان آتش نشانی شهرداري مشهد با بيان اينكه چهره جواني در حادثه انفجار پيك نيك در یک خانه به دليل عدم حفظ خونسردي در زمان حادثه سوخت گفت: در صورت خونسردي و آدرس دهي درست خسارت كمتري به این خانواده وارد مي شد.
به گزارش جهان، ایوب خجسته در گفتگو با مهر اظهار كرد: نشت گاز از پيك نيك در هنگام آشپزي و سرخ كردن پياز باعث شعله ور شدن آتش شد و با دستپاچگي و انتقال پيك نيك به فضاي بسته اتاق خواب انفجار صورت گرفت.

وي با بيان اينكه اين حادثه در بلوار بهمن مشهد رخ داد، افزود: اضطراب و عدم حفظ خونسردي بعد از شعله ور شدن آتش باعث شد تا پيك نيك از پذيرايي به اتاق خواب منتقل شود و اين اقدام باعث متصاعد شدن گاز در فضاي بسته و انفجار و آتش سوزي شود.

افسر نگهبان سازمان آتش نشاني مشهد بيان كرد: صورت و دستهاي پسر جوان اين خانواده دچار سوختگي شد كه براي مداوا به بيمارستان منتقل شد.

خجسته با بيان اينكه تاخير در اعلام حريق باز هم باعث گسترش آتش شد افزود: در صورت اعلام به موقع و حفظ خونسردي در اين حادثه خسارت كمتري به اين واحد مسكوني وارد مي شد.

وي يادآور شد: عدم حفظ خونسردی در حوادث تنها موجب بر جای گذاشتن خسارت های جانی و مالی بیشتری مي شود و این اضطراب اغلب موجب آدرس دهی اشتباه و نادرست به مرکز فرماندهی و تاخیر در رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه می شود.

وي در خصوص چگونگي اطفا حريق اين حادثه گفت: در اين عمليات براي پيشگيري از آتش سوزي برق و گاز اين واحد مسكوني قطع و آتش محاصره و از وسعت آن جلوگيري شد.

خجسته داشتن کپسول های اطفاء حریق در منازل ضروری دانست و توصيه كرد: در صورت وقوع چنين حوادثي خونسردی خود را حفظ و بلافاصله پیک نیک يا شيء شعله ور را به فضای باز منتقل كنيد و با انداختن پتو روی آن در همان لحظه اولیه، حریق را مهار كنيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *