کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انفجار پيک‌نيک درمشهد خانه‌ای را آتش زد

آدرس غلط باعث تاخير در امدادرسانی شد!

20 آذر 1392 ساعت 1:21

افسر نگهبان سازمان آتش نشانی شهرداري مشهد با بيان اينكه چهره جواني در حادثه انفجار پيك نيك در یک خانه به دليل عدم حفظ خونسردي در زمان حادثه سوخت گفت: در صورت خونسردي و آدرس دهي درست خسارت كمتري به این خانواده وارد مي شد.


به گزارش جهان، ایوب خجسته در گفتگو با مهر اظهار كرد: نشت گاز از پيك نيك در هنگام آشپزي و سرخ كردن پياز باعث شعله ور شدن آتش شد و با دستپاچگي و انتقال پيك نيك به فضاي بسته اتاق خواب انفجار صورت گرفت.

وي با بيان اينكه اين حادثه در بلوار بهمن مشهد رخ داد، افزود: اضطراب و عدم حفظ خونسردي بعد از شعله ور شدن آتش باعث شد تا پيك نيك از پذيرايي به اتاق خواب منتقل شود و اين اقدام باعث متصاعد شدن گاز در فضاي بسته و انفجار و آتش سوزي شود.

افسر نگهبان سازمان آتش نشاني مشهد بيان كرد: صورت و دستهاي پسر جوان اين خانواده دچار سوختگي شد كه براي مداوا به بيمارستان منتقل شد.

خجسته با بيان اينكه تاخير در اعلام حريق باز هم باعث گسترش آتش شد افزود: در صورت اعلام به موقع و حفظ خونسردي در اين حادثه خسارت كمتري به اين واحد مسكوني وارد مي شد.

وي يادآور شد: عدم حفظ خونسردی در حوادث تنها موجب بر جای گذاشتن خسارت های جانی و مالی بیشتری مي شود و این اضطراب اغلب موجب آدرس دهی اشتباه و نادرست به مرکز فرماندهی و تاخیر در رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه می شود.

وي در خصوص چگونگي اطفا حريق اين حادثه گفت: در اين عمليات براي پيشگيري از آتش سوزي برق و گاز اين واحد مسكوني قطع و آتش محاصره و از وسعت آن جلوگيري شد.

خجسته داشتن کپسول های اطفاء حریق در منازل ضروری دانست و توصيه كرد: در صورت وقوع چنين حوادثي خونسردی خود را حفظ و بلافاصله پیک نیک يا شيء شعله ور را به فضای باز منتقل كنيد و با انداختن پتو روی آن در همان لحظه اولیه، حریق را مهار كنيد.


کد مطلب: 330714

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/330714/انفجار-پيک-نيک-درمشهد-خانه-ای-آتش-زد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com