يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

حجم آب ۷۶ سدکشور کمتر از ۳۰درصد شد

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 330464
در پایان هفته گذشته هفت سد ازجمله ماشکید علیا، پیشین، سقزچی، سنبل رود، بافت و دولت آباد افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در پایان هفته گذشته هفت سد ازجمله ماشکید علیا، پیشین، سقزچی، سنبل رود، بافت و دولت آباد افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

همچنین ۴۲ سد کشور در زمان حاضر با کاهش ۳۰ درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، لار، وشمگیر، لتیان، اکباتان، زاینده رود، دوستی و کارده از آن جمله محسوب می شوند.

براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۲۱ سد کشور در زمان حاضر از افزایش بیش از ۲۰ درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای لار، گاوشان، سقزچی، جیرفت، قشلاق، البرز، سبلان، پیشین و ۱۵ خرداد از آن جمله محسوب می شوند.

همچنین ۵۳ سد کشور در زمان حاضر با کاهش بیش از ۳۰ درصدی ورودی آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، ستارخان، بارزو، طالقان، تهم، کرخه، بوکان، مهاباد، نهند، ساوه، کرج، لتیان، طرق، چاه نیمه ها، دوستی، کارده و گلستان ۱ و ۲ از آن جمله محسوب می شوند.

براساس این گزارش، ۴۳ درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و ۶۰ درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور تا پایان هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *