سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۵
۸

روایت زاکانی از ماجرای استعفای طیب‌نیا

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب: 330248
یا مسوولان کشور می توانند سعه صدر و تحمل بیشتری نسبت به هم داشته باشند و پاسخگویی را فراتر از شعار و در مقام عمل پاس داشته و احترام اخلاقی یکدیگر را بیشتر نگه دارند.
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره ماجرای امروز در صفحه شخصی خود در گوگل پلاس منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
امروز در صحن علنی مجلس اتفاق نادری افتاد که توجه به آن و اصلاح رویه موجود ما را از حرکت در مسیری نادرست بازمی دارد.

۱. دکتر جعفری نماینده محترم بجنورد از وزیر محترم اقتصاد دکتر طیب‌نیا پیرامون اظهارات صورت گرفته منتخبان دولت در خصوص نرخ ارز سوالی را مطرح نمود.

۲. نمایندگان مجلس، از پاسخ‌های وزیر محترم قانع نشدند و به او کارت زرد دادند.

۳. هنگام خروج وزیر محترم، آقای جعفری بسمت او رفت تا با وی دست دهد ولی آقای وزیر دست ایشان را رد کرد و با بی اعتنایی از کنار او گذشت!

۴.در ادامه وزیر محترم با ناراحتی اعلام نمود که در صورت اصرار نمایندگان استعفاء خواهد کرد!

فارغ از درستی یا نادرستی سوال مطرح شده و جواب های آقای وزیر، آیا مسوولان کشور می توانند سعه صدر و تحمل بیشتری نسبت به هم داشته باشند و پاسخگویی را فراتر از شعار و در مقام عمل پاس داشته و احترام اخلاقی یکدیگر را بیشتر نگه دارند.
راستی نظر شما چیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این رفتار از آدم با پرستیژی مثل دکتر طیب نیا بعید بود!

ممنن از اطلاع رسانی آقای زاکانی
محمدرضا
عذر میخوام جناب دکتر زاکانی،اگر بنده در مورد اون 37 کارت هدیه دادستان سابق کشور به نمایندگان از شما سوال کنم و استدلالم این باشه چون اون 37 نفر نماینده بودن، شما باید پاسخگو باشید و از پاسخ شما قانع نشم و قدرت اینو داشته باشم که به شما کارت زرد بدم!!!!عکس العمل شما چیه؟!!
ایرانی
یعنی به این زودی کم اورده؟؟؟؟ وزیر باید جنبه داشته باشد.
United States
هنوز هیچی نشده کم اورده؟ یه کم از ظریف یاد بگیر!
اون که روحانی رئیسشون هست هیچ سعه صدری نداره خوب معلومه که وزیراش هم بدون صبر و تحمل هستند...
شما بالاخره هر طور ميتوانيد چوب لأي چرخ دولت ميگذاريد ، اين ديگر اظهر من الشمس است ، اون از ظريف ، اون از نوبخت و روحاني و اينهم اين وزير مظلوم ....كمي أنصاف هم بدك نيست شما داشته باشيد ....سؤال رئيس بانك مركزي را از وزير اقتصاد ميپرسيد چون دستتان طبق قانون به بانك نميرسد ... شما كه قانون گذاري ميكنيد ، نقيصه را برطرف كنيد ، بيخودي به جان كسي كه بيشترين رأي را به او داديد نيفتيد !!
نظر من این است که قبلا مجلس در رأس امور بود ولی الآن بیشتر از نقش جانثار را ندارد!
مجلس در مقابل احمدی نژاد شیر بود و چهار سال به جای تلاش در رفع مشکلات کشور فقط لابی کرد و خط و نشان برای دولت کشید. بارها رهبری تذکر دادند اما گوش مجلس نشنید و به دولت به چشم یک کارگر مزد بگیر دون پایه نگاه کرد.
مجلس حتی در مقابل نظر آقا ایستاد و گفت این نظر رهبری است و ما نظر خودمان را داریم و در رأس اموریم و باید به همه چیز نظارت داشته باشیم و رسما نقش یک نامادری بد اخلاق را نه برای دولت که برای ملت بازی کرد!

ولی حالا قسم می خورم اگر از این آقا دلجویی نکردید!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام
از این کار وزیر به این جهت موافقم چون قرار نیست که هر نماینده دلش خواست هرکاری بکند. بایدزودتر ایین نامه سوال از نمایندگان تایید شود. در مورد سوال باید اصل ماجرا را بایک رفتار وزیر از یاد مردم نبریم. اول باید به نمایندگان گفت سعه صدر و بعد قویا به وزیر محترم میگوییم سعه صدر. با این کارها هم مردم سردرگم می شوند هم وزرا. نمایندگان محترم با این اوضاع اقتصادی لطفا عاقلانتر رفتار کنید. متشکریم