سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

اخراج ۱۱۰۰ تروریست اروپایی از ترکیه

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 329155
یک روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد، دولت آنکارا ۱۱۰۰ شهروند اروپایی را که به این کشور آمده بودند تا به گروه‌های مرتبط با شبه‌نظامیان القاعده در سوریه ملحق شوند، اخراج کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه ترکیه‌ای «خبرترک»، آنکارا به آلمان، بلژیک،‌ فرانسه و هلند گزارشی درخصوص سفر این افراد ارسال کرده است.

در این گزارش آمده است، ترکیه این شهروندان اروپایی را با کمک سازمان اطلاعات ملی، نیروهای ژاندارمری و واحدهای پلیس در ۴۱ عملیات در سال ۲۰۱۳ دستگیر کرد. در این گزارش همچنین اشاره شده، هنوز حدود ۱۵۰۰ شهروند اروپایی وجود دارند که می‌خواهند به سوریه بروند و به همراه القاعده در خط مقدم بجنگند.

در این گزارش عنوان شده، ترکیه در قبال تروریست‌های مظنون در حالت هشدار است و در این خصوص از طریق اینترپل همواره به تبادل اطلاعات با کشورهای اروپایی می‌پردازد. این کشور در سه سال گذشته ۱۴۱ عملیات علیه القاعده و گروه‌های مرتبط با القاعده انجام داده که در جریان آنها ۵۱۸ مظنون دستگیر شده‌اند و ۲۱۷ تن از این افراد به زندان رفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *