شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

جای‌خالی‌نماینده ورزشکاران‌درکمیته‌ملی‌المپیک

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 329064
با وجودی که دو سال از تصویب IOC برای حضور نماینده ورزشکاران در هیئت اجرایی می‌گذرد، اما کمیته ملی المپیک ایران هنوز نماینده‌ای از این قشر ندارد.
جای‌خالی‌نماینده ورزشکاران‌درکمیته‌ملی‌المپیک
به گزارش جهان به نقل از فارس: جای خالی نماینده ورزشکاران در تصمیمات هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک
 
 در تاریخ 28 آبان‌ماه بود که در جلسه هیئت اجرایی مصوب شد یک عضو از کمیسیون ورزشکاران به هیئت اجرایی اضافه شود و در صورتی که کمیته بین‌المللی المپیک با این درخواست ایران موافقت کند این عضویت صورت خواهد گرفت.
 
هادی ساعی و همچنین بهرام افشارزاده در حالی این خبر را در جمع خبرنگاران پس از جلسه هیئت اجرایی اعلام کردند که طبق اساسنامه کمیته بین‌المللی المپیک و مقررات مربوط به کمیسیون ورزشکاران که در سال 2011 مصوب شده حداقل یک ورزشکار باید به نمایندگی از کمیسیون به عضویت هیئت اجرایی در آید. این ورزشکار باید توسط مجمع عمومی کمیته یا کمیسیون انتخاب شود و در هیئت اجرایی حق رأی خواهد داشت.
 
حالا مشخص نیست در حالی که دو سال از تصویب این آیین‌نامه می‌گذرد چرا در ایران هیچ ورزشکاری حضور نداشته و حالا آنها می‌خواهند با استعلام از IOC در این باره تصمیم بگیرند؟ با وجود گذشت دو سال از تصویب این قانون همچنان جای خالی نماینده ورزشکاران در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ایران احساس می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *