يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

استقبال جنبلاط از توافق هسته‌ای ایران

توافق هسته ای می تواند به ماجراجویی های اسرائیل پایان دهد
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۵۲
کد مطلب: 327890
رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان تنها راه حل بحران سوریه را راهکار سیاسی دانست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه در گفت و گو با هفته نامه الانباء خاطر نشان کرد دستیابی به توافق درباره برنامه هسته ای ایران می تواند افق های جدید را به روی شرق عربی و اسلامی باز کند و امیدواریم منجر به گفت وگوی عربی ایرانی برای خروج از گرداب خشونتی شود که بعد مذهبی گرفته است و پیکره اسلامی را تکه تکه می کند و فضا را برای رشد روزافزون گروه های افراطی و منحرف از اسلام فراهم می کند.

جنبلاط ابراز امیدواری کرد که توافق هسته ای اخیر شبح جنگ را دور کند و به ماجراجویی های اسرائیل پایان دهد که جنگ های پیاپی را علیه اعراب به راه انداخت.

وی به عمق نارضایتی و خشم اسرائیل از توافق هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک اشاره کرد و گفت این توافق می تواند به مسابقه تسلیحاتی در منطقه پایان دهد.

جنبلاط در خصوص سوریه به حضور گروه های مزدور و تکفیری اشاره و تاکید کرد هیچ راهی جز حل سیاسی بحران سوریه وجود ندارد.

وی همچنین گفت مرتبط کردن انفجار سفارت ایران با ورود حزب الله در سوریه، درست نیست.

رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه همچنین خواستار افزایش سطح هماهنگی میان دستگاه های امنیتی به بالاترین سطح به ویژه با توجه به افزایش نشانه های مبنی بر ورود القاعده به عمق خاک لبنان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *