يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

تهاتر برق با برنج و گندم تکذیب شد

معاون وزیر نیرو: فقط پول نقد می‌گیریم
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 327562
در ۶ ماه نخست سال جاری، درخواست های متعددی برای تهاتر برق وارداتی از ایران با گندم و برنج به ایران ارسال شد و برخی اخبار از تسویه مطالبات برقی ایران با تهاتر کالا حکایت داشت اما معاون وزیر نیرو این خبرها را تکذیب کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، درحال حاضر ایران به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ارمنستان و ترکیه صادرات برق دارد. حجم این صادرات که بین ۱.۵ تا ۱.۸ هزار مگاوات ساعت است به طور مستمر در شبانه روز ادامه دارد.

در بین مبادلات انرژی ایران، صادرات برق به عنوان کم چالش ترین بخش شناخته می شود به طوری که بین حجم صادرات، قیمت توافقی و همکاری طرفین برای تجهیز و اورهال شبکه توافق های متعادلی وجود دارد.

اما در این بخش کم چالش نیز تسویه مطالبات برقی ایران گاهی با حواشی رو به رو می شود. یکی از اصلی ترین حواشی ایجاد شده برای تجارت برق ایران، با اوج گیری تحریم ها در یک سال گذشته و بروز مشکلاتی در تبادلات مالی، بروز کرد.

طرف های پاکستانی و افغان اعلام آمادگی خود را برای تهاتر پول برق با برنج و گندم اعلام کردند و درخواست هایی نیز به ایران ارسال شد. در این بین برخی خبرها از انعطاف پذیری ایران برای دریافت مطالبات برقی و در برنامه قرار گرفتن تهاتر برق با کالا حکایت داشت.

هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این خصوص تصریح کرد: در وصول مطالبات مالی در صادرات برق کشور با مشکلی مواجه نیستیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در تجارت برق فقط پول نقد می گیریم، گفت: تاکنون تمامی پول برق صادراتی دریافت شده و یا در حال دریافت است و پول برق وارداتی نیز پرداخت می شود و هیچ گونه تهاتر برق با برنج و چای و گندم و امثال آن و در مجموع با کالا در صادرات و واردات نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *