پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

تماس‌تلفنی رئیس‌جمهور لبنان با دکتر روحانی

لبنان تمام تلاش خود را برای مجازات عوامل حملات تروریستی به سفارت ایران به کار خواهد گرفت
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب: 326447
میشل سلیمان رییس‌جمهور لبنان در تماس تلفنی با رییس‌جمهور کشورمان ضمن ابراز تأسف از حادثه تروریستی ظهر امروز در برابر سفارت ایران در لبنان،گفت: دولت لبنان تمام توان خود را بکار خواهد گرفت تا عوامل این حمله تروریستی شناسایی شده و به مجازات اعمال خود برسند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، میشل سلیمان رییس‌جمهور لبنان در تماس تلفنی با رییس‌جمهور کشورمان ضمن ابراز تأسف از حادثه تروریستی ظهر امروز در برابر سفارت ایران در لبنان، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

رییس‌جمهور لبنان در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به این اقدام تروریستی اظهارداشت: دولت لبنان تمام توان خود را بکار خواهد گرفت تا عوامل این حمله تروریستی شناسایی شده و به مجازات اعمال خود برسند.

وی همچنین بر تقویت، حفاظت و حراست از کارکنان سفارت و اماکن دیپلماتیک ایران در آن کشور تأکید نمود.

در این گفت‌وگوی تلفنی حجت‌الاسلام روحانی با تشکر از تماس رییس‌جمهور لبنان، متقابلاً با اظهار تأسف از شهادت و مجروحیت تعدادی از مردم لبنان در این حادثه، این موضوع را به وی تسلیت گفت.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران این نکته را متذکر شد که امیدوار است عاملان این حادثه که توسط گروه‌های افراطی و با تحریک عوامل بیگانه برای ناامنی منطقه و کشور لبنان صورت گرفته است، هر چه سریع‌تر مشخص شده و به دست عدالت سپرده شوند.

روحانی با ابراز اطمینان از اینکه اینگونه حوادث هیچگاه موجب شکاف در میان مردم و مسئولین لبنان نخواهد شد، گفت: رهبران آن کشور با درایت کامل می‌توانند، وحدت و ثبات لبنان را پاس دارند.

رییس‌جمهور ایران از موضوع تروریسم به عنوان یک معضل بزرگ برای منطقه خاورمیانه یاد کرد و اقدامات هماهنگ علیه خشونت، افراطی‌گری و تروریسم را یک ضرورت دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *