جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

پیشنهاد خوراکی طب سنتی در آلودگی هوا

پاکسازی خون از سموم در زمان آلودگی هوا با مصرف سیب پخته، شلغم و کدو حلوایی
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب: 325579
یک متخصص طب سنتی گفت: برخی از موادغذایی در طب سنتی به تریاق یا پادزهرمعروف است که می‌توان به سیب، کدو حلوایی و شلغم اشاره کرد که در زمان آلودگی هوا افراد از سیب پخته یا آب سیب استفاده کنند چرا که خون را از سموم آلاینده پاکسازی می کند.
به گزارش جهان، منیر السادات روح اللهی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در طب سنتی آلودگی‌های صنعتی کمتر مطرح بوده است چرا که در گذشته آلودگی‌های صنعتی وجود نداشته است.

سرکه موجب از بین رفتن عامل بیماری زا و ویروس‌های سرماخوردگی

وی با بیان اینکه قرار دادن سیر و پیاز در محیط خانه عفونت‌های خانگی را از بین می‌برد و محیط خانه را از عامل بیماری پاکسازی می‌کند، گفت: قرار دادن ظرف حاوی سرکه در محیط خانه موجب از بین رفتن عامل بیماری زا مانند ویروس‌های سرماخوردگی می‌شود.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: برخی از مواد غذایی در طب سنتی به تریاق یا پادزهر معروف است که مانند واکسن عمل می‌کند که می‌توان به سیب، کدو حلوایی و شلغم اشاره کرد که در زمان آلودگی هوا افراد از سیب پخته یا آب سیب استفاده کنند چرا که خون را از سموم آلاینده پاکسازی می‌کند.

روح اللهی افزود: اگر افراد مبتلا به سرماخوردگی یک هفته از شلغم استفاده کنند، بسیاری از عوامل سرماخوردگی و سموم از بدنشان خارج می‌شود چرا که شلغم برخلاف ظاهرش که بسیاری از جوانان امروزی علاقه ای به آن ندارند به دلیل حالت تریاقیتی که دارد از جمله معدود سبزی‌هایی است که در تقویت قوای جنسی مفید است.

مبتلا به تشنج، صرع و میگرن‌های سخت از مصرف بیش از حد شلغم پرهیز کنند

وی ادامه داد: کسانی که مبتلا به تشنج، صرع و میگرن‌های سخت هستند از مصرف بیش از حد شلغم باید پرهیز کنند چرا که سبزی نفاخی است و موجب عود بیماری می شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: کدو حلوایی از جمله سبزی‌هایی است که خون را از سموم و آلانده های صنعتی و عوامل بیماری زا پاکسازی می کند، می‌توان خوراک‌هایی از مخلوط سیب، به و شلغم تهیه کرد که خاصیت تقویت بدن و پاکسازی کننده دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *