يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲۵
۱۱۵
عزایی که با عروسی اشتباه گرفته شده

آرایش ویژه شب‌های محرم!

پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 325413
چند روز پیش پیامکی در میان مردم دست به دست می گشت با این متن: «اخرین و جدیدترین مدل مو، رنگ، مش، دیزاین ناخن، گریم،میك آپ عروس. تاتو و…. را فقط چند روز دیگر پشت دسته های عزاداری ببینید!!!» پیامکی که خنده ی تلخی را بر لب خوانندگانش می آورد و گویای یکی ازبدعت هایی است که در سالهای اخیر در مراسم عزاداری محرم دیده می شود.
آرایش ویژه شب‌های محرم!
به گزارش جهان، تبیان نوشت: وقتی که عقربه های ساعت، عدد نه را نشان می دهد، مریم و مرجان که چند ساعتی را مقابل آیینه به ارایش مو و صورت خود پرداخته اند به همراه مادر و احتمالا خاله و سایر دختران فامیل و در و همسایه راه خیابان های شهر را در پیش می گیرند تا به اصطلاح در عزاداری سالار شهیدان شرکت کنند. در این میان اما تنها نکته ای که به آن فکر نمی کنند این است که برای حضور در مراسم عزاداری باید مناسک آن را هم به جای اورد تا لاقل ظاهرشان شبیه به زمانی نباشد که به عروسی می روند!

وقتی جایگاه صاحب مجلس رعایت نمی شود

اگر دخترکان و زنان بزک کرده پیش از حضور در مراسم عزاداری عاشورا، برای لحظه ای به جایگاه بزرگمردی بیندیشند که در سالگرد شهادت جوانمردانه اش حضور دارند، شاید کمی به خود آمده و دست از این آرایش ها و پوشش های نامتناسب بردارند. اما مثل اینکه دهه محرم برای عده ای بهانه ای برای برگزاری کارناوال های شبانه و پوشش و آرایش های نابهنجار و نامناسب شده است تا به این بهانه در خیابان های حضور پیدا کرده و خودنمایی کنند.

موی بلوند و پوست برنزه در
یکی از تصاویر محرم در سالهای اخیر، جمعی از دختران و زنانی هستند که با موهای بلوند که تنها قسمتی از آن با شال کوچک مشکلی پوشیده شده است، پوست های برنزه و آرایش های غلیط در پیاده روها و خیابان های شهر حضور پیدا می کنند و به تماشای مراسم عزاداری می پردازند
ردای مشکی


یکی از تصاویر محرم در سالهای اخیر، جمعی از دختران و زنانی هستند که با موهای بلوند که تنها قسمتی از آن با شال کوچک مشکی پوشیده شده است، پوست های برنزه و آرایش های غلیط در پیاده روها و خیابان های شهر حضور پیدا می کنند و به تماشای مراسم عزاداری می پردازند. این حضور بی پرده اما بیش از اینکه در راستای عزاداری باشد، می تواند توجه عزاداران را به سوگواری خالص دور کند.

وقتی نظارت خانواده ها کمرنگ می شود

یکی دیگر از اتفاقاتی که در شبهای محرم به وقوع می پیوندد این است که برخی از دختران و پسران نوجوان به بهانه حضور در مراسم عزاداری ، ساعاتی از شب را که در سایر روزهای سال بدون حضور خانواده نمی توانستند بیرون از خانه به سر ببرند، در خیابان های سپری می کند و در خلا نظارتی خانواده ها ممکن است در خیابان های شلوغ شهر در چنین شب های گرفتار روابطی بشوند که در ادامه خطراتی را برایشان در پی داشته باشد.

آشنایی های خیابانی و شب های محرم

یکی دیگر از اتفاقاتی که در شبهای محرم به وقوع می پیوندد، آشنایی های خیابانی است که به واسطه بیرون ماندن های شبانه دختران و پسران اتفاق می افتد، اشنایی هایی که در بیشتر موارد به دوستی های مقطعی و دور از نظارت خانواده های می انجامد و به آسیب های دنباله داری را برای خانواده های و نوجوانان به دنبال می آورد و همین مسائل است که لزوم نظارت بیشتر خانواده ها به حضور شبانه فرزندانشان در این خیابان ها را پر رنگ تر می کند.

تب مانکنی در شب های محرم

البته در کنار دختران و زنان بدحجابی که در مراسم عزاداری سالار شهیدان دیده می شوند، بسیار هم هستند پسرانی که با مدل های موهای آنچنانی و لباس های نامناسب در این مراسم
اگر دخترکان و زنان بزک کرده پیش از حضور در مراسم عزاداری عاشورا، برای لحظه ای به جایگاه بزرگمردی بیندیشند که در سالگرد شهادت جوانمردانه اش حضور دارند، شاید کمی به خود آمده و دست از این آرایش ها و پوشش های نامتناسب بردارند.
شرکت می کنند، چه عزاداران درون دستجات که به زنجیرزنی و سینه زنی می پردازند و چه پسرانی که با ظواهری که بیشتر برای خودنمایی آراسته شده راه مراسم غزاداری را پیش می گیرند و انگاری بیش از اینکه به دنبال سوگواری باشند، قصد جلب توجه از تماشاگران غیرهمجنس خود دارند. این روزها هم در میان پسران جوان عزادار امام حسین بسیارند پسرانی که با مدل موهای فشن و لباس های تنگ و نامناسب تنها برای تماشا کردن و تماشا شدن قدم در خیابان ها می گذارند.

لزوم فرهنگسازی رسانه ای در خصوص حجاب

به رغم برخوردهای سلبی نیروی انتظامی در مسئله حجاب در قالب گشت ارشاد و طرح های امنیت اخلاقی اما در نهایت این برخوردها نتوانست تاثیر چندانی بر روند بی حجابی دختران و بانوان بگذارد و هنوز هم که هنور است، اگر ترس از گشت ارشاد و پلیس و دستگیری نباشد، بی حجابی بسیار پر رنگ تر در معابر عمومی شهر دیده خواهد شد. زمان محرم هم استثنایی برای این مسئله همیشگی نیست و در این میان نه نیروی انتظامی که نهادهای فرهنگسازی مانند رسانه ها هستند که باید تمهیدی بیندینشد تا خود دختران و زنان به نسبت به لزوم حجاب و تاثیر آن در مصونیت در اجتماع اگاهی پیدا کنند، نه اینکه با ارعاب و تهدید مردم را به نوع خاصی از حجاب مجبور شوند.

این شب هایی که مردم با یاد سالار شهیدان در مراسم عزاداری امام حسین شرکت می کنند و در میان این گریه ها و عزاداری ها به دنبال حاجت خود می گردند، چه بهتر است که جوانان هم برای حضور در این محافل کمی رعایت صاحب مجلس را کرده و با پوشش و حجابی در این مجلس حضور به هم برسانند که بتوانند به بهترین نحو از ثواب این شبها بهره مند شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خجالت هم نمی کشن
مسوولین فرهنگی و تربیتی مملکت به مراتب بیشتر از هر کسی باید خجالت بکشند...
خدا هدایتشون کنه
ای کاش عقیده ی همه ی مردم دنیا مثل عقیده ما بود اون وقت چه دنیایی میشد.یعنی همچین روزی میاد....
حرف دل .... هم همینه...
اين طعنه بود يا مدح؟! يعنی اين چهره های بزک کرده حاکی از عقيده مردم ماست؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
امام حسین برای همه ی مردم است!
حمید
همه ی مردم برای امام حسین حرمت نگه دارند!
بله امام حسین (ع) برای "هدایت" همه ی مردم است
و قیام نکردند الا برای امر به معروف و نهی از منکر
انشاالله دوستان مستحضر هستند که آرایش زن و دختر برای نامحرم، "منکر" است و دوستی دختر و پسر نامحرم منکر است
و احتمالا مستحضر هستند که گسترش این فسوق و فجور که البته ریشه در جاهای دیگر دارد و اینجا یکی از محل های سر برآوردنش است می شود طی چند سال کم کم منجر به استحاله ی اصل هدف عزاداری امام حسین (ع) شود
United States
که چی حالا؟ چون من محب امام حسینم (ع) هر قند و شکری که دلم خواست میتونم بخورم؟
افرين
جوال دوز
یعنی چون امام حسین (ع) برای همه مردم است باید کاری کنند که با منویات امام حسین (ع) و شرع مخالف هست ؟!

اگر کسی احساس قرابت به امام حسین (ع) داره باید خودش رو اونجور که مرضی حضرتش هست درست کنه.

این از اولیات و بدیهیات اخلاق انسانی هست که دوست داشتن کسی باعث میشه شخص خودش رو ظاهرا و باطنا اونجور که محبوبش دوست داره بکنه.
امام حسین برای همه هستند اما بهانه ی ... که نیستند !
عبدالله
پس بفرما امام حسین مال پیروان امروزی شمر و یزید و عمرسعد هم می باشد. اصلا از نظر شما امام حسین نمی بایست می جنگید که شهید می شد. یک جوری خودش را از فساد امویان کنار می کشید و نمازش را می خواند و عبادتش را می کرد. عزیزم مشکل این خانمها و شما این است که فلسفه عاشورا را درک نمی کنید فکر می کنید یک کارناوال خیابانی است و تماشای آن سرگرمی .
یک از همسایه های ما که پیر مردی متدین بود دهه اول را مجلس می گرفت و خرج می داد. چند جوان که به ولگردی شهره بودند موقع غذا می آمدند و می خوردند و مسخرگی می کردند. مردم ناراحت بودند و صاحب خانه به آنها تذکر داد و عذرشان را خواست. همان شب امام حسین علیه السلام را به خواب دید. آقا از صاحب خانه پرسید مجلس مال ما بود یا نه؟ صاحب خانه گفت بله. و حضرت در جوابش گفت پس چرا مهمان ما را بیرون کردی. فردا این مرد محترم به دنبال آنها رفت. نمی آمدند تا ایشان خوابش را گفت. از آن روز به بعد هر شب از اول تا آخر می آیند و کمر بسته هر کاری را که باشد انجام می دهند.
مطمئن باشید احدی قدرت ندارد خللی در این مجالس ایجاد کند. اگر اهل هدایت باشد فرصت خوبی است و اگر اهل فتنه باشد غیرت حضرت ابوالفضل حساب شان را می رسد.
کی گفته کسی نمی تونه خللی ایجاد کنه؟
پیغمبر با پیغمبری اش در دینش خلل ایجاد کردند، تا جایی که امام حسین مجبور شد جانش را فدا کند.
با منطق شما امام حسین می تونست بگه کسی نمی تواند در این دین خلل ایجاد کند، اگر کسی فتنه کند پیغمبر حسابشان را می رسد!
پس غيرت پيروان ابوالفضل کجا رفته؟!
اگه کسی نمی تونه خللی ایجاد کنه بشینیم خونمون ... دستجات عزاداری برای اینه که به کسانیکه می تونن خللی ایجاد کنن مجال ندیم... بزرگوار
برای شماره گرفتن نیامده بودن!!!!!
صد البته...
ولی خدا کنه ما هم یک ذره خودمون رو متعلق به امام حسین و مکتب امام حسین بدونیم...
خانی
United Kingdom
مگه امامان معصوم(ع) نگفته اند که هر کس نماز را سبک بشمارد از ما نیست ؟ نماز به ما چی یاد می دهد؟
آیا به غیر از این است که چه مرد و چه زن بایستی اصولی را توی نماز رعایت کنند که یکی از اونها حجاب است تا نمازشون مورد قبول حق باشه و مورد شفاعت اهل بیت(ع)
وقتی امام معصوم (ع) اینگونه می فرماید یعنی ای مسلمان برای دوستی ما بایست کلیه مقدمات نماز را داشته باشی .
هرکس شهادتین به زبون آورد صاحبش امام حسینه؟؟ واقعا حرفتون خنده داره... اگر این طور بود هیچ مسلمانی به جهنم نمی رفت!! حرف شما مث حرف مسیحیان است که می گن مسیح کشته شد تا کفاره گناهان ما شود!!!
محمدحسین
اگرقراربه این بودامام حسین بایزیدهم صلح میکردند.امام حسین برای به پاداشتن احکام خدابه پاخواستند
کلمة حق یراد بها الباطل
سخن حقی است که هدف باطلی از ان دنبال میشود!
بله به شما چه
وجمعي از همين مردم امام حسين (ع)وياران باوفايش را به شهادت رساندندوخودوديگران را از وجودش محروم ساختند.!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آخه چه ربطی داره
Iran, Islamic Republic of
یه بخشی از مشکل به هیات هایی برمیگرده که فقط شور عاشورایی دارند اما شعور عاشورایی ندارند. تو این ده شب نمیان یک بار به مردم بگن که امام حسین برای چی شهید شد و فلسفه عاشوراچیست؟ فقط زنجیر و طبل و سینه و...
مهدی
امر به معروف و نهی از منکر چی؟
حجاب چی؟
معرفت چی؟
حرف مفت نزن
عزیز دلم امام حسین برای همه انسان هاست.
اما انسان باید خودش شرم کند و بالاخره باید اصلاح شود.
::مسعود::
Iran, Islamic Republic of
امام حسین خود و اهل بیتش رو فدا نکرد ک یه عده پا رو قرآن بذارنو توو عزاداریش شرکت کنن..
هدف قیام امام حسین رو یادمون نره.
بله اما حسین برای همه مردم است. باشد ما که در تصرف خودمان در نیاوردیم ایشان راو شما اگر مرگ پدرتان بود اینطور بیرون می آمدی . اصلا ما برای عزاداری بیرون می آئیم که این کمترین دلیل عزاداری است و هزار دلیل دیگر . اگر این افراد مرض ندارند که ان شاء الله ندارند حرمت صاحب عزا را نگه دارند. این وهابی های .... به همین کار ها استناد می کنند و می گویند شیعه ها کارناوال راه می اندازند و همه کاری می کنند جز عزاداری.
آخه آدم نادون امام حسین برای چی شهید شد؟
رشد عقلت در همان دوران دبستان متوقف شده؟!
خدا لعنتشون کنه که مایه وهن دین و مذهب هستند
ناشناس
چرا لعن میکنی اینا که دشمن اهل بیت (ع) نیستند
واسشون دعا کن که ظاهرشونم همونجوری که امام حسین (ع) دوست داره بشه
سعی نکنیم با بعضی حرفامون عده ای رو فراری بدیم از مراسمات مذهبی
ياثارالله
بله اگه برا امام حسين اومده باشند اگه......
کسی نگفت امام حسین برای همه مردم نیست ...اما انتظار از من و شما شیعه حسین لااقل پیروی از اوست ،خود را گول نزنیم خوب و بد معلوم است...........یا علی
حسین
یعنی شما دوست عزیز مهر تایید میزنید به کار اونها ؟؟!! یعنی نمیدانید که هر سخن جایی و هر نکته مکانی داره ؟؟!!
بله شما درست میفرمایید اما وقاحت میخواهد برای عزای او مثل وقتی که به عروسی دعوتیم بزک کنیم!!ایا این مانکن های عاشق امام حسین !!در مراسم ختم عزیزانشان هم با این وضع ظاهر میشوند؟!!!!
منفرد
بله، درست می فرمایید...
اما مگر این ها برای جشن کشته شدن امام مظلوم امده اند!؟ سر عزای پدرشان هم همین طوری می روند!؟ آن هم آن چنان کشته شدنی ...
منظور؟یعنی امام حسین با فساد و بد حجابی موافق است؟امام حسین برای چه قیام کرد؟
اقا اصلا امام حسین برای همه مردم خب میخواهی پیکارش کنی جز اینکه باید ازش درس بگیری تو چی ازش یادگرفتی مانکن شدن رو ؟
حسین
برای هرچیزی سنخیتی وجود دارد برای امام حسین نیز
ببخشید لطفا واژه مردم را مقدس نفرمایید...
همین مردم بودند که (جاهل و کافر و فاسق و ...) شدند و امام حسین ع را شهید کردند...
اونکه بله ولی دلیل نمیشه که بی حرمتی کنن واحترام این ایام رو نگه ندارن .
نباید روی حضور این جماعت حساسیت نشان داد ولی چطور می شود کسی خود را عزادار امام حسین بداند و خلاف مرام حضرت رفتار کند. مگر نشنیده اید که حضرت زینب سلام الله در اسارت دربار یزید به بی حرمتی به حجاب خانم های اسیر و کشیدن چادرها اعتراض می کند و مگر نه این است که زنان بی حجاب و رقاصه و خواننده همیشه مجلس گرم کن دربار یزیدیان بوده اند.
حتی برای اون 30هزارنفری که کشتنشون ؟
حالا حرف شما درست بعد از 1400سال خیلی باید
.....تشریف داشته باشن که پیام عاشورارو درک نکردن .روحرفات فکرکن اقا چرا سفسطه میکنی ؟
امام حسین برای اصلاح دین جدش آمده بود.

همین ولنگاریها آفت دین شده است.
یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یاسین
چون برای همه هست باید احترامش رو نگه نداشت؟
وقتی مهمونی میریم باید احترام میزبان رو داشته باشیم
درسته دستگاه امام حسین حد و مرز نداره و برای عده ای خاص نیست ولی حرمت امامزاده به متولیش هست، کسی که برای ایشون سینه میزنه و گریه میکنه باید حداقل دنباله روی یه درصد از مسلک این امام عزیز باشه.
نمیشه که دنیای یزید و آخرت امام حسین (ع) رو باهم داشت!
محمد
قربون امام حسین (ع) درسته امام مال همه مردم است اما مردمی که لااقل حرمت این روزها رو نگهدارن آیا این مردمی که میگید روز مرگ بابا و ننه شان مثل رفتن به عروسی آرایش می کنند سعی نکنید با کلی گویی صورت مسئله را پاک کنید
علی
سلام. امام حسین امام همه مردم است.اما مردم هم باید قدر امام خویش را بشاسند و کاری نکنند که به ایشان توهین شود. مثلاً کسی که پدرش فوت کرده برایش مجلس عزا می گیرد یا مراسم شادی و عروسی.وقتی این روزها مصادف با عزاداری امام حسین و یارانش باید احترام این مجالس را هم نگهداریم.
اینا عزاداری اما حسین(ع) روهم به بازی گرفتن
اصلاهدفشون عزاداری نیست
هادی
اینان جزو همه مردم نیستند ازتبار کسانی هستند که الی یوم القیامه باید مورد نفرین ازادگان قرار بگیرند که با ظاهرشان در مقابل اردوگاه حضرت حسین ع به صف ایستاده اند ویزیدیان را تشویق میکنند
چه ربطي داره؟!
عقل چه؟؟؟
امام شهيد ما، براي همه است تا هر كس به او توسل كرد، نجات يابد. حسين(ع)، سفينه نجات است.
نمي‌شود انسان خود را به كوري بزند، خلاف خواست حضرت امام حسين(ع) كه احياي دين بود عمل كند و بعد هم، منتظر شفاعت حضرت سيد الشهدا(ع) باشد.
با زبان بگويي امامم حسين(ع) است، اما با دل بگويي امامم خيابان است، كدامش قبول است؟!
راه حسين(ع) مشخص است. هر خدا و هم خرما هم نداريم.
United States
امام حسین برای همه مردمه ... این درست. اما همین امام حسین بعدازظهر عاشورا وقتی دید موعظه ها و امر به معروف و نهی از منکرش روی دلهای فاسد و مرده لشکر کوفه اثر نمیکنه, ماندگارترین و ترسناکترین نفرینها رو نثارشون میکنه.خیلی باید حواسمونو جمع کنیم با حرفای کلی خودمونو گول نزنیم
امام حسین برای چی قیام کردند؟
اینا برای امام حسین نمیان ! شلوغی باعث میشه پسرای بیشتری بیان بیرون و دخترا و مخ زنی!
یعنی هر کس از همه مردم خواست میتونه بی احترامی کنه ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آدم نمیدونه چی بگه.ان شاءالله خود آقا مثل رسول ترک و علی گندابی و طیب حاج رضایی و ... بخرشون.
ناشناس
امیدواریم همه راه راستو پیدا کنیم
و این عده هم بفهمند که امام حسین (ع) برای چی شهید شد
فرزانه
دیشب در حرم مطهر احمد بن موسی(شاهچراغ (ع)) خادم افتخاری در قسمت بازرسی بودم
بسیاری از خانمها با آرایش بسیار غلیظ آمده بودند به هر کدامشون که تذکر میدادم جوابهای سر بالا میدادند یا جوابهایی میدادند که آدم شرمش میشه بگه
یکیشون گفت من خوشگل کردم که وقتی میخوام ضریح رو ماچ کنم آقا بیشتر خوشش بیاد
انشاالله به حق همین امروز یا به راه راست هدایت بشن خدا مرگشون رو برسونه
اجازه دهید هر کس می خواهد در این مجالس حاضر شود. ولی برگه هایی معطر داشته باشید که در کمال احترام آیات و احادیث وارده در مورد حجاب با تحلیلی ساده و روان و کوتاه روی آن نوشته شده است. این برگه ها را با رعایت ادب و احترام به این افراد هدیه بدهید. ولی با آن ها برخورد نکنید. کسی قدرت تخریب مجالس حسینی را ندارد. پاسدار این مجالس کسی غیر از ماست.
عزاداری باید داخل مسجد و حسینه باشه نه خیابون!
علما یه راه حل ارائه بدهند
عزیزم!
چون یه عده سو استفاده می کنن یعنی باید زیرآب کلش رو زد؟!!
کی گفته عزاداری فقط باید توی حسینیه و مسجد باشه؟ کدوم یک از علما؟ کدوم یک از بزرگان دین؟
عزاداری در سطح جامعه لازمه. باید دید بشه. باید این شور در سطح خیابونها و محلات و شهرها به راه بیفته.
شما به جای پاک کردن صورت مساله بفرمایید راه حل پیدا کنید.
چه كسي خواسته جوان ها از مسائل جدي جامعه ، از سؤال و حساب ، از سخن گفتن بي لكنت و ... فراري باشند ؟ خوب
عرصه بروز وظهور جوان ها كجا باشد ؟
لیلا
دلشون پاکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
به خدا دیگه خسته شدم از این شهر گناه.

عزاداری هم با گناه. دسته هم با گناه. ای کاش می دانستند امشب در شام غریبان حسین نه تنها با آمدنشان زینب را تسلی نمی دهند که ....

ای یار مظلومان کی میرسی از راه
العجل العجل یا حجت الله
تو هم خودت از اونایی
به تو چه .....
Iran, Islamic Republic of
علت شیوع این گستاخی و اهانتها را در عملکرد ضعیف ....و برخی مسئولین ذیربط در کشور باید دید . فکر نمیکنم فردای قیامت در برابر این مماشات و بی تفاوتی ها حضرات بتوانند پاسخگو باشند .
محمود
Iran, Islamic Republic of
الناس بامرائهم اشبه من آبائهم
United States
متاسفانه تا اهداف قیام امام حسین برای مردم تبین نشود وفقط بسنده شود به یکسری نوحه وروضه خوانی تنها بدون اینکه نسبت به وظایفی که یک مسلمان ویک شیعه در زمان کنونی دارد آشنایی داده شود وضع از این بدتر می شود . اگر روز عاشورا به خیابان می رفتید متاسفانه عده ای از زنان ودختران را مشاهده می کردید که انگار به مجلس عروسی آمده اند .
اينها قشري از ملت ما هستن كه جشن رو بيشتر از عزاداري دوست دارن و از محرم سواستفاده ميكنن
اگه چند تا جشن ملي داشتيم كه اونها به راحتي بيان بيرون و شادي كنن، مخل عزاداري اباعبدالله نميشدن
مگه در جشن بايد فسق و فجور مرتکب شد؟!
این چه حرف خنده داریه؟!
اولا مگه ما جشن ملی نداریم؟!
بعد هم اکثر این آدمها شعور کافی رو در مورد این موضوع ندارن. به جای اختصاصی کردن امام حسین و دادن راه حلهایی که آدم ها رو از ماجرا حذف کنه باید به دنبال تبلیغ درست و تبیین مسائل باشیم.
داری سینه میزنی کافیه سرتو بالا بیاری و به روبروت خیره بشی دیگه هرچی ثواب جمع کردی در طرفه العینی بواسطه ی این حوری های خود ساخته پرپر میشود
علی کریمی
بابا فیلم اخراجیها 3 راندیدید همین محرم وصفر است اسلام زنده نگه داشته دختر وپسر درسینه زنی همدیگر را میپسندند ازدواج بعداز محرم رونق میگیردباید ازادی را نگرفت انتخابات تمام می شود گشت ارشاد بازارش شروع میشود الحمدالله انهم به بخش خصوصی واگذار شد
ناز
United States
به تو چه
jam
خدا لعنت کند کسانی حرمت صاحب عزا رعایت نمی کنند
حجاب واجب هست
عزاداری امام حسین مستحب
وقتی هیچکس درباره حجاب هیچی نمیگه همین میشه
نیماراسخ
هیچکس حق ندارد به عزاداران حسینی از هر قماشی که هستند اهانت و توهین کند:
همه دیوانه ی عشق حسینند
امام حسين از اين ديوانگان دنياپرست بیزار است.
شما چی کاره ای که به جای امام حسین هم نظر می دی؟!
خجالت نمی کشی؟؟
امام حسین (ع) بخاطر اسلام بهترین ونزدیکترین عزیزانش و جانش را فدا کرد و حالا اینها که میگن امام حسین (ع) مال همه است چرا براشون سخته که برای چند روز این ایام باپوشش مناسب دراجتماع حاضر بشن ؟
حسین
قلب ما امروز با این بی حجابی و بد حجابی این خانومهادرد گرفت. به خدا من ادم زیاد مذهبی نیستم .ولی این ایام رو باید رعایت می کردند .این خانومهایی که ما امروز در روز عاشورای امام حسین(ع) دیدیم شاید طول ایام سال به این شکل بیرون نمی امدند. خداوند هدایتشون کنه من که اصلا معنی این کارها رو نمیفهمم متاسفانه خیلی هاشون هم متاهل بودند که نکته قابل توجه من هم همین بود!!!
همین که هنوز امام در قلبشان زنده است کافیست. ظاهر انسانها نشانه عمق ایمانشان نیست. امام حسین کشتی نجات و چراغ منیر است . همین آمدن به این مراسم روزی دستشان را گرفته و به درگاه خداوند باری تعالی خواهد رسانید
یاوری
بله امام حسین (ع) برای "هدایت" همه ی مردم است
و قیام نکردند الا برای امر به معروف و نهی از منکر
انشاالله دوستان مستحضر هستند که آرایش زن و دختر برای نامحرم، "منکر" است و دوستی دختر و پسر نامحرم منکر است
و احتمالا مستحضر هستند که گسترش این فسوق و فجور که البته ریشه در جاهای دیگر دارد و اینجا یکی از محل های سر برآوردنش است می تواند طی چند سال کم کم منجر به استحاله ی اصل هدف عزاداری امام حسین (ع) شود
کیارش
Iran, Islamic Republic of
حداقل به خاطر امام حسین این ده روز رو ارایش نکنید.در خرم اباد دختران برای جلوگیری از ارایش در این ده روز وقتی بیرون میان نقاب میندازن
امیر حسین
آدم باید تکلیفش با خودش مشخص باشه نمیشه که توی عروسی بهترین رقاص باشی توی پارتی دی جی باشی تو مجلس امام حسین هم سینه زن باشی باید یکیشو انتخاب کنی که لااقل یا بری جهنم یا بهشت اون طرف یه لنگه پا رو هوا نگه ندارن بگن تو ملوم نیست باید کجا بری حالا صبر کن!
ضمنا امام حسین برای همه هست .
hosseini44@gmail.com
متاسفانه این وضعیت فقط در نقاط مرفه نشین تهران رایج شده است مثل شهرک های... و عمده رواج آن ناشی از بی توجهی هیات های عزاداری در این مناطق است که گاهی اوقات ناخودآگاه خود به آن دامن می زنند. در این مناطق تجمع زنان و دختران بد حجاب با آرایش های وقیح برای تماشای دسته های عزاداری در حدی است که دل هر دوستار امام حسین را به درد می آورد بدتر از آن عدم اهتمام و برخورد نهاد های آمر به معروف در این مناطق است. باید فکری جدی با این پدیده کرد و الا در آینده مشکل ساز خواهد بود.
فکر نمی کنید حفظ شءوونات برای همه است نه تنها زنان و دختران . خواهشا زمانی که درباره زنان و دختران بزک کرده گزارش می نویسید برای مردان و پسران بزک کرده هم بنویسید که خیلی وحشتناکتره .
اما امام حسین برای این قیام کرد که این فساد وبی حیای رو ازبین ببره .مجید جان
Sweden
آرايش خانمها خيلى هم خوبه.
خدا شفايت دهد
ميثم
خدا همه ما را هدايت كند ان شاءالله.......
هادی
اینها قابل هدایت نیستند وخجالت هم نخواهند کشید علاج مرض اینها فقط ....است که بتوان جامعه را از شر این ناپاکان نجات داد
ناشناس
این چه حرفی همه باید برای اینکه همه رو با اصل دین آشنا کنند تلاش کنیم
نیاز به یه همت عمومی میخواد
همه باید بخوان تا همه به راه راست بیان
Germany
فکر نمی کنی که ممکنه قلبشون بخدا نزدیکتر از قلب تو باشه؟ نمی ترسی؟
بابا چرا همتون میزنید تو سر گشت ارشاد و نیروی انتظامی. والله بالله بخاطر نبود برخورد و نظارت اجتماعی پیگیر و منسجم کار به اینجا کشیده، با هزار تا کار فرهنگی و تربیتی هم این وضع درست نمیشه. چرا نمیخواید اینو باور کنید؟ اسلام خودش تکلیف همه گناهان اجتماعی رو روشن کرده. یه گروهی از مردم از طرف حکومت امر و نهی کنند با زبان موثر. اگر موثر نشد اجبار کنند. هیچ راه دیگه ای هم نداره، خیالتون راحت.
خیلی بده اینو میگم! من خودم محجبه نیستم هر چقدر هم روزای دیگه بد بیام بیرون تو این روزا مثل ادم میام بیرون ولی واقعا تهوع اوره اینایی که صد درجه از قبل بدتر میان بیرون هدفشون چیه من نمیدونم
::مسعود::
Iran, Islamic Republic of
خدا ازت راضی باشه خواهرم.
احمد
اصل مجلس امام حسین ع برای اصلاح انسان هاست . و متعلق به همه است . کم کاری از طرف ماست که آنها را با مفاهیم عاشورا آشنا نکردیم.
یک شب ازاین عزاداریها بیایید جلوی مسجدامام رضا درشهرک اکباتان تاعمق فاجعه بر شما معلوم شود.بهتراست برحی ازاین مراسمات که نه تنها ربطی به عزای سالارشهیدان واسلام ندارد بلکه مایه وهن وتمسخر است تعطیل شوند.به زبان ساده تراین دکانهای دین بربادده بسته شوند.
به خدا ان کسانی که مسوولیت دارند و با یک تلفن و دستور می توانند جلوی این کثافت کاری ها را بگیرند در آن دنیا شرمنده اما حسین خواهند بود.
چطور می توانند با یک دستور مردم را به تظاهرات دعوت می کنند ولی نمی توانند با یک فراخوان این کثافت کاری ها را جمع کنند. یواش یواش دارد این مسئله قبح خود را از دست می دهد و حتی به بچه های خانواده های مذهبی نیز سرایت پیدا کرده است.
اگر برای هر نیازی پاسخی داده شود همه چیز جا به جا نمی شود...
میلاد شرفی
Iran, Islamic Republic of
خیلی نادان هستید
... وقتی اینا رو میدیدم دلم آتیش میگرفت ...
امیر
بد نیست عزیزان به بعضی ازوبلاگها که در مورد
انحرافات محرم نوشته شده نگاه کنن......
یعنی این آدمها روضه ی کشف حجاب رو نشنیدن؟؟؟؟ و اینکه سه ساله امام حسین اولین چیزی که با امام حسین درد دل کرد در مورد بردن معجرش بود....
یعنی سفارش امام حسین به دخترهاش رو در مورد حجاب نشنیدن؟؟؟
معلوم نیست بعضی از ما -چه خانوم و چه آقا- که در این ایام و شبها در خیابان ها بودیم خود را همنوا با کاروان اسرای کربلا کرده بودیم یا مردم کوفه و شام که شاهد عزاداری اسرا بودند؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این گزارش شما نوعی ترویج منکر است. ای کاش مواظب بودید چه می کنید.
سید یحیی
United States
زینب(س) عفیفه ای است که در راه حجاب؛ عباس (ع) می دهد نخ معجر نمی دهد