شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲
۴۱

خودرو باز هم گران شد/ جهش میلیونی!

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 325055
بازار خودرو ایران همچنان در رکود به سر می‌برد و مشتریان با وجود گذشت حدود هشت ماه از سال، هنوز با آن آشتی نکرده‌اند.
خودرو باز هم گران شد/ جهش میلیونی!
به گزارش جهان به نقل از دنیای اقتصاد، این البته در حالی است که قیمت برخی خودروها طی هفته جاری رشد کرده، آن هم رشدی میلیونی.

به گفته فعالان بازار، خودروهایی مانند تندر-۹۰، پژو ۲۰۶، تیبا و حتی پراید، با وجود رکود حاکم بر خرید و فروش، افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند و هنوز هم قیمت شان پایین نیامده است. رکود حاکم بر بازار نمی‌تواند با حل نشدن معمای قیمت خودرو بی ارتباط باشد، چه آنکه کارشناسان معتقدند دلیل اصلی قهر مردم با بازار خودرو، قیمت‌های بالا است. به گفته آنها، مردم منتظر بودند تا شورای رقابت و وزارت «صنعت، معدن و تجارت» تکلیف قیمتگذاری خودرو را مشخص و کمی از قیمت‌ها بکاهند، اما این اتفاق هنوز رخ نداده و مردم نیز ترجیح داده‌اند، باز هم صبر کنند.

این البته در شرایطی است که وزیر صنعت پیش تر تاکید کرده قیمت خودرو کاهش پیدا نخواهد کرد و اوضاع اقتصادی کشور و وضع نابسامان خودروسازان نیز بر این گفته وزیر مهر تایید می‌زند.

به هر حال، مردم فعلا نمی‌خواهند ریسک خرید خودرو را بپذیرند و با وجود همه علائم و نشانه‌هایی که بر گران ماندن خودرو تاکید دارند، هنوز هم در انتظار ارزانی نشسته‌اند.

جهش قیمت‌ها

اما به بازار برویم و ببینیم افت و خیز قیمت‌ها طی هفته جاری به چه شکل بوده است.

آن طور که فعالان بازار روایت می‌کنند، در حال حاضر تندر۹۰ ايران خودرو با توجه به رشد قیمت دو میلیون تومانی اش، ۳۶ ميليون تومان به فروش مي‌رسد. تندر پارس خودرو هم که جهشی دو میلیونی داشته، هم‌اکنون ۳۷ میلیون تومان قیمت دارد. از سوی دیگر، تندر-۹۰ مدل E۱ هم ۳۴ ميليون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از پیشروی دو میلیون تومانی این خودرو حکایت می‌کند.

از بازار مگان نيز خبر مي‌رسد اين خودرو هم‌اکنون قیمتی برابر با ۸۹ ميليون تومان دارد و این یعنی مگان یک میلیون تومان رشد قیمت در هفته جاری داشته است.

فعالان بازار در مورد تيبا نيز مي‌گويند که اين خودرو با تغيير قيمت دو میلیون تومانی روبه‌رو و در حال حاضر ۲۲ ميليون تومان قيمت دارد. از بازار ماکسيما؛ اما خبر مي‌رسد اين محصول بدون تغییر قیمتی، هم‌اکنون ۱۱۵ ميليون تومان به فروش مي‌رسد. سوزوکي گرندويتارا نيز هم‌اکنون ۱۳۰ ميليون تومان قيمت دارد که نشان دهنده ثبات قیمت آن است.

اما از بازار پژو ۲۰۶ نیز خبر مي‌رسد که این محصول با توجه به رشد قیمت یک ۵/۱ میلیون تومانی‌اش، ۳۷ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين ديگر پژويي‌هاي ايران خودرو مدل تيپ۵ اين محصول هم در حال حاضر ۳۸ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود که به معنای جهش ۵/۱ میلیون تومانی آن در هفته جاری است.

همچنین مدل صندوقدار و اتومات ۲۰۶ يعني V۹ هم با قيمتي برابر با ۵۰ ميليون تومان به فروش مي‌رسد که نشان از ثبات قیمت آن دارد.

V۸ نيز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولي ۲۰۶، از قيمتي برابر با ۳۸ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان برخوردار است و V۲۰ نيز به عنوان ساده‌ترين مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر ۳۶ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رود. این خودرو نیز نزدیک به دو میلیون تومان گران شده است. در بين ديگر مدل‌هاي پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قيمتي برابر با ۲۷ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد و سمند مدل LX نیز ۳۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. ۴۰۵ حدود ۶۰۰ هزار تومان و سمند نیز نیم میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

همچنين پژو پارس نيز با توجه به جهش یک میلیون تومانی‌‌اش، ۳۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد و رانا نیز که نیم میلیون تومان افزایش قیمت داشته، ۳۲ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين مدل‌هاي پرايد، مدل ۱۱۱ در حال حاضر ۱۸ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد و این موضوع از رشد قیمت ۸۰۰ هزار تومانی اش حکایت می‌کند.

پرايد ۱۳۱ نيز که یک میلیون تومان گران شده، ۱۷ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود و مدل ۱۳۲ نیز با توجه به رشد قیمت یک میلیون تومانی‌اش، ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما در بین خودروهای وارداتی نیز در حال حاضر هيوندايي آزرا ۱۹۸ ميليون تومان به فروش مي‌رسد و سوناتا نيز قيمتي برابر با ۱۳۵ ميليون تومان دارد که تغییری نداشته‌اند. هيوندايي IX۵۵ نيز هم‌اکنون ۲۱۱ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و ديگر مدل هيوندايي به نام IX۳۵ نيز در حال حاضر ۱۴۵ ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

هيوندايي i۳۰ نيز که افت قيمتی دو میلیونی داشته، هم‌اکنون ۱۰۱ ميليون تومان به فروش مي‌رود. در بين محصولات کيا نيز مدل اسپورتيج با توجه به افت قيمت یک ميليوني‌اش، ۱۴۷ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. تويوتا ياريس‌هاچ بک هم که يک ميليون تومان ارزان شده، ۸۵ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. کيا سراتو هم بدون تغییر قیمت، ۱۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر اپتیما نیز هم‌اکنون ۱۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
عجب دولت خوبی روی کار اومد افرین
زمان ااحمدی نژاد روی 18 میلیون بود این یعنی تورم صفر تا این جای کار
هنوز کلید پیدا نشده
Iran, Islamic Republic of
چی گران نشده تو اینو بگو قیمت اقلام اساسی و ضروری مردم بیشتر شده ای خدا
صدسال دیگه هم این قیمت ها باشه نمی خریم
با حقوقی که می گیرم با شرایط ذیل می توانم 4 سال دیگه یک پراید ناز بخرم:
1- قیمتش ثابت بمونه توی این 4 سال
2-هیچی نخورم
3-هیچی نیاشامم
4-هیچی نخرم
5-از کار بیکار نشم
6-مریض نشم
7-توی این 4 سال که هیچی نمی خورم و نمی نوشم نمیرم و زنده بمونم!
و ...
Iran, Islamic Republic of
اگه راست میگی محاسبه کن با این حقوقی که داری کی می تونی یه خونه 100 متری توی محله معمولی به قیمت متری 5 میلیون تومان بخری
علی طهماسب پور
تازه مسکن مهر رو یارانه هم که می خاد حذف بشه میخان همه رو بریزن تو شکم تولید کنندگان محترم حالا این تولید کنندگاه کیا هستن خدا می دونه
محمد
لطفا نگاهی به مبلغ فروش تندر 90 در ایران خودرو بزنید: 456000000 ریال
یک کف مرتب برای آقای نعمت زاده.
فکر میکنم الان به سر و سینه بکوبیم جاشه...
و به روحانی
چه می کند این کلید!
8 سال یکی گ....میخواهیی یکی دیگه دو روزه جمعش کنه زهی خیال باطل
United States
ادبیات شما شان حسن فریدون رو به نمایش میذاره
عاقل
برو بخر لذت ببر دنیا 2 روزه معلوم نیست تا کی زنده هستیم پس تا هستیم باید زندگی کنیم ،شما دیگه کی هستید خیلی خوش خیال هستید که چیزی که گران شد ارزون بشه
ما میخواستیم پراید بخریم الان با اون پولمون فرغونم نمیدن. خدا ازشون نگذره. همچین قیمتاشونو میبرن بالا که هیچکی ندونه انگار ماشیناشون همه چی تمومه. با یه تصادف میره اوراق میشه.
Iran, Islamic Republic of
تدبیر وامید ؟!
محمد حسین
دولت خدمت گزار؟
سالی که نکوست.....
تحریم ها کاغذ پاره؟
نه!
نه! ... شاید امید به تدبیر ...
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
ملت با شرف ايران هرگز تن به اين ذلت نخواهند داد. ماشين سواري كه بهترين نوع وتمام اتومات آن در نهايت 22 ميليون بود حالا 50 ميليون قيمت گذاشته شده است!‌آيا اين جنايت نيست؟
روحانی مچکریم !!!!!!!
میثم
با تدبیر وامید می توان شعار داد شعر سرود داستان سرایی کرد!!!
با کلید می شود جمله ساخت!!!
با افزایش قیمت هم میشه کنار اومد!!! مگه نه!! عوضش دولتو من با تدبیر!! روز به روز داره مردم به گرونتر شدن امیدوار میکنه!!!!!!
محمد.ن
United Arab Emirates
این نانی است که انگلیسی ها در سفره مان گذاشته اند و کشاورزی ما را نابود کرده اند صنعت خودرو غربی است وما هرگز نمی توانیم مستقل از آنها خودرو تولید کنیم پس دست از این مونتاژ کاری برداریم واز خودروهای با کیفیت و خوب دنیا استفاده کنیم. ما محصولات کشاورزیمان سرآمد دنیاست پس کشاورزی را جایگزین صنعت مرگ آور خودرو کنیم
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر محمود احمدی نژاد
محسن
که مملکتو داغون کرد
اره واقعا زنده باد نوش جونتون این وضع
Iran, Islamic Republic of
به قول پژمان: باريكلا به غيرتش!
این سرمایه دارها هنوز نیامده به نفع مونتاژگران خودرو ارز را ازاد کردند خسته نباشید با این تدبیر و امید
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
روحانی دقت کن...
است
اين تيترها را نزنيد شما خودتان ميدانيد چه نوشته ايد؟؟؟
اولش نوشتيد بازار راکد و در رکود است بعد يه خط زيرترش نوشتين ميليوني رفت بالا
خب عزيز من مگر غير شماها که اين تيترها را ميزنيد باعث اين گراني کسي هست
نزنيد آقا نزنيد اينکارا رو نکنيد کمکشون نکنيد قرار شد تحريم کنند مردم تا حساب دستشون بياد
اشتباه مثبت دادم جای من بهش منفی بدید
احمدی نژادکاری کرده روحانی که بماند ...هم روی کاربیاید وضعیت اقتصادی مملکت تا چند سال درست نمی شودشما فقط ازروحانی انتظار داشته باشید بحران انرژی هسته ای وتورمو در این 4 سال حل کنه شاهکار تاریخو کرده
خوب بهونه يي داريد . اقاياني كه كانديد شده بودند مطلع از اوضاع نبودن كه وعده ي ١٠٠ روزه به ملت دادن ؟
چرا خودت و گول ميزني !!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه خودرو سازان داخلی در دوره تحریمها وبا سو استفاده از فضای نداشتن رقیب خارجی بیشترین ظلم را به مردم داشتند((بابا ارز گرونه درست اما پراید خو دیگه ارز بری نداره)) حقشونه مردم نباید بخرن سزای گران فروش نخریدنه-کجای اسلام . قران . فقه و... اجازه میده بیع و معامله این قدر یک طرف باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خودرو را الان میفروشن !!!دوماهه دیگه میدن!!!! بعد به قیمت دوماه بعد پولشو میگیرن!!!!خوب مشتری ناراضیه. اما چاره ای نداره چون مرزا رو بستید. در بیع وقتی مشتری راضی نیست و لی مجبوره ایا حلاله پولش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا حال بدید به این خودروسازها 20 ساله میخوان خودرو بسازن - کره جنوبی هم اصلاحاتشو با ما شروع کرد الان خودرو ساز جهانه- باید این خودرو سازها رو مردم تنبیه کنن
مجید مجد
آقای نعمت زاده دوباره چی گفتی حاجی؟
این آدم توی بهترین جاهای ایران به دستور خانمش پول های صنعت رو فرستاده برای ساخت ویلا کجای کارید
محسن
خواهشا اسامی صاحبان اصلی خودرو سازی ایران رو منتشر کنید ببینیم کیا از این انحصار سود می برند.
United States
سمند خدایی می ارزه اما بقیه نه خصوصا 206 اگه سوارش بشید میفهمید فقط برای خانم ها ساخته شده