چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۲

سناتورآمریکایی:کنگره‌‌منتظرمذاکرات نمی‌ماند

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 325049
یک سناتور تندرو کنگره آمریکا مدعی شد که کنگره نمی تواند منتظر دور بعدی مذاکرات ایران و آمریکا بماند و وی پیشنهاد اعمال تحریم های تازه علیه ایران را به کنگره ارایه می کند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا سناتور لیندسی گراهام از چهره های جنگ طلب در کنگره آمریکا با اشاره به بی نتیجه ماندن مذاکرات سه روزه ژنو میان ایران و گروه ۱+۵ گفت که قصد دارد طرح افزایش تحریم های ایران را این هفته ارایه دهد.

گراهام مدعی شد که ایرانی ها قابل اعتماد نیستند و گفت: ما از آخر کار نگران هستیم و نه از بحث توافق موقت.

وی افزود: رییس جمهور ایران باید دستور تعلیق غنی سازی را صادر کرده و سانتریفوژها را به طور کامل بردارد و همچنین راکتور تولید پلوتونیم اراک را تعلیق نماید.

این سناتور جمهوریخواه در حالی مدعی شده که «به نظر ما تنها تحریم و تهدید نظامی می تواند ایران را به پای میز مذاکره بیاورد» که جان کری وزیر خارجه آمریکا همراه ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس پس از پایان سه روز مذاکرات فشرده ژنو، اعلام کردند گام های اندکی برای رسیدن به توافق نهایی با ایران وجود دارد.

سناتور گراهام از مخالفان مهم اوباما در کنگره به شمار رفته و از سیاست داخلی و خارجی وی بشدت انتقاد کرده است.

دولت اوباما از رهبران سنا خواسته است برای کمک به پیشبرد دیپلماسی با ایران از تصویب تحریم های تازه علیه ایران خودداری کنند.

در این رابطه ˈکارل لوینˈ رییس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا در سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا در واشنگتن تاکید کرد در حالی که فرصتی تازه برای حل موضوع هسته ای ایران به وجود آمده نباید نمایندگان کنگره دست به اعمال تحریم های تازه علیه ایران بزنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید معتمد
به درك
اینقد تحریم کنین تا بترکین
دیگه چیزی برای تحریم نمونده که