چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰
۱۲
وزارت ورزش و جوانان باز هم بدون وزیر ماند؛

مجلس به نصرالله سجادی اعتماد نکرد/ رئیس جمهور گزینه پیشنهادی جدید را معرفی کرد

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 324605
نمایندگان مجلس به سیدنصرالله سجادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان اعتماد نکردند.
مجلس به نصرالله سجادی اعتماد نکرد/ رئیس جمهور گزینه پیشنهادی جدید را معرفی کرد
به گزارش جهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به سیدنصرالله سجادی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و امور جوانان رأی اعتماد نداد.

سجادی از مجموع ۲۵۳ رأی مأخوذه نمایندگان، با ۱۲۴ رأی موافق و ۱۰۷ رأی مخالف و ۲۲ رأی ممتنع نتوانست تصدی وزارت ورزش و جوانان را در دست بگیرد.

بهارستان‌نشینان با برگزاری جلسه علنی در صبح امروز، بررسی صلاحیت و برنامه‌های تنها وزیر باقی‌مانده از کابینه یازدهم را مورد بررسی قرار دادند.

در جلسات علنی امروز پارلمان، سیدمحمد بیاتیان، زهره طبیب‌زاده، نادر قاضی‌پور و فاطمه رهبر به‌ عنوان مخالفان و اسماعیل جلیلی، عیسی امامی، سیدشریف حسینی و کمال الدین پیرموذن در موافقت با برنامه‌های سجادی صحبت کردند.

موافقان برنامه‌های سجادی تخصص، تجربه مدیریتی و حضور مستمر در عرصه‌های ورزشی را جزو ویژگی‌های مثبت و نقاط قوت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان عنوان کردند.

مخالفان برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز سن بالا، نداشتن برنامه در حوزه جوانان و محدود شدن سوابق مدیریتی سجادی در حوزه المپیک و آسیایی را از دلایل مخافت خود برشمردند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه گله‌ای از مجلس برای عدم رای اعتمادها نداریم، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: درخواست من از شما این است که در این شرایط حساس بیش از پیش دولت را حمایت کنید.

رئیس‌جمهور کشورمان در بخش عمده سخنان خود به موضوع هسته ای کشور و مذاکرات ژنو پرداخت.

سجادی پیشتر از سوی صالحی‌امیری سرپرست وقت وزارت ورزش، به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان معرفی شده بود.

این سومین گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت ورزش است که نمی‌تواند با کسب رای اعتماد مجلس از فیلتر بهارستان عبور کند.

پیش از این سلطانی‌فر و صالحی امیری نیز از سوی رییس‌جمهور برای وزارت ورزش معرفی شده بودند که نتوانستند رای اعتماد بهارستانی‌ها را از آن خود کنند.

 وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد

دقایقی بعد از عدم رای اعتماد مجلس به سجادی، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمود گودرزی را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.

نامه معرفی رئیس‌جمهور به رئیس‌ مجلس شورای اسلامی درباره معرفی محمود گودرزی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس قرائت شد.

خبرگزاری فارس: گودرزی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد

متن نامه روحانی که ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام، احتراما در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شرح حال و برنامه جناب آقای محمود گودرزی برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌گردد.

حسن روحانی

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت این نامه، خطاب به نمایندگان گفت: از آنجایی که امروز نامه معرفی وزیر ورزش و جوانان در صحن علنی اعلام وصول شد، برنامه‌ها و بیوگرافی آقای محمود گودرزی تکثیر و توزیع می‌شود و هفته آینده یکشنبه ۲۶ آبان ماه راس ساعت ۸ صبح جلسه علنی مجلس با دستور کار رای اعتماد به آقای گودرزی، تشکیل می‌شود.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
خدا قوت نمایندگان واقعی و دلسوز مردم و تشکر از تصمیمات قاطعتان
اگر نمایندگان ملت ایران سایر وزیران را اینگونه مورد بررسی قرار داده بودند هم اکنون شاهد چنین وضعی نبودیم و شاهد دولتی از جنس مجلس انقلابی کنونی بودیم. ملت ایران قدر این ایستادگی و شهامتتان را خواهند دانست.
علی
خدارو شکر فقط دکتر دادکان
او چوب ندانم کاری خود در پروژه خروج از حاکمیت را خورد به رغم عدم دفاع از این کارش لکن عذرخواهی نکرد و این می رساند خورده شیشه دارد. کار مجلس درست بود و چند پیام به رییس جمهور داشت:1. از معرفی افراد با سابقه بد یا شبهه دار خودداری کند.2.اگر اقدامی نکند وزیر علومش استیضاح و ساقط خواهد شد.3.معاون پارلمانی اش به درد بخور نیست.4. هی دائم رای شکننده 24 خردادش را به رخ نکشد. باید دید گوش شنوایی هست؟
موسوی - اصفهان
Iran, Islamic Republic of
بقیه وزرا هم اگر در معرض رای قرار گیرند 90 درصدشان رای نمی اورند چون ماهیت دولتمردان روز به روز عیان تر شده است
با سلام
احسنت به نمایندگان محترم مجلس
از نمایندگان محترم انتظار بیشتر داریم تا همانطور که در دولت آقای احمدی نژاد حساس بودند در این دولت نیز حساسیت بیشتری داشته باشند، زیرا هر چه فتنه گر و آشوب گر و از کار افتاده توی کشور بود سرکار آمدند!!!
خواهشا نمایندگان مجلس رسیدگی نمایند.
با سلام
من نمی دانم آقای روحانی از این که افراد از کار افتاده و پیر را به کار می گمارد، چه قصدی دارد؟؟!
ما نمی گوییم جوان 21 ساله ولی باباجون توی این مملکت انسان های کارکشته و مدیر و شاداب و پرانرژی نداریم؟!!!
اصلن یه وضی!!!!!!!
سعید
جناب روحانی این افراد را از کجا پیدا میکنید برای وزیر شدن معرفی می کنید؟
یعنی توی این مملکت از اینها لایق تر نبود؟ چرا چشمتان را بر روی افراد لایق و کارکشته و اهل فن می بندید شما که میگفتید اهل باندبازی نیستید؟
یعنی به عنوان مثال این آقایون از بیژن ذوالفقارنسب مانندی لایقتر هستند؟ خداهمه ما رو به راه راست هدایت کنه ان‌شاءالله.
علی
Iran, Islamic Republic of
بیشتر وزرا با در نظر گرفتن مصلحت کشور رای آورده اند، وگرنه صلاحیت اکثرشان جای سئوال دارد.
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای که رای ممتنع میده رو باید از مجلس انداخت بیرون یعنی چی 124 موافق در مقابل 107 مخالف و وزیر نشد؟؟؟
کسی که نه موافقه نه مخالف فلسفه وجودیشو نفی میکنه و جایی تو مجلس که محل تصمیم گیریهای مهم و حساسه نباید داشته باشه
Russian Federation
دولت داره لجبازی می کنه اگه راست می گن کاری به کارگزاران و فرزندان هاشمی نداشته باشن و مهر علیزاده را معرفی کنن تا ببیند مجلس چند تا رای میده
Russian Federation
بابا این گودرزی خیلی ضعیف تر از سجادی است و ارتباط نزدیکی با بهزاد نبوی و مشارکتی ها داره