چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱

سفر نوروزی ماهواره شریف ست

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 323579
رئیس دانشگاه شریف گفت: ماهواره شریف ست پس از ۵ سال کار تحقیقاتی و تولیدی مستمر هم اکنون تکمیل و در اختیار سازمان فضایی کشور قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از دانشجو، دکتر رضا روستا آزاد در گفتگو با بخش کافه خبر برنامه روز از نو شبکه دو سیما با بیان این مطلب افزود: ماهواره شریف ست یک محصول کاملا بومی و مراحل طراحی و ساخت آن با تلاش دانشمندان و محققان جوان ایرانی و به طور کامل در داخل کشور انجام شده است.

وی درباره ویژگی های فنی این ماهواره گفت: سعی شده در طراحی با حفظ مشخصات فنی، کم حجم بودن محصول نیز گنجانده شود تا قابلیت پرتاب به وسیله پرتابگرهای داخلی را داشته باشد.

روستا آزاد ادامه داد: این ماهواره با قابلیت تصویربرداری در مدار LEO قرار میگیرد و با استفاده از فرستنده های پرقدرت مخابراتی تصاویر ثبت شده را به ایستگاه‌های متعدد زمینی ارسال می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره زمان پرتاب ماهواره شریف‌ست گفت: این ماهواره در اختیار سازمان فضایی کشور قرار گرفته و در اولین نوبت پرتاب قرار دارد که این کار تا نوروز ۹۳ انجلم خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *