چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

مأموریت ماهواره "شریف‌ست"

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 311934
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه ماهواره شریف‌ست آماده پرتاب است، تأگید کرد: این ماهواره با ماهواره‌بر "سفیر یک-بی" و با ماموریت عکسبرداری از زمین به فضا پرتاب می‌شود.
به گزارش جهان، رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت نهایی طرح‌های کلان این دانشگاه به آخرین وضعیت ماهواره‌های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طراحی ماهواره دانشجویی "شریف‌ست" با وزنی کمتر از ۵۰ کیلوگرم حاصل فعالیت‌های دقیق علمی و پژوهشی بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیات علمی دانشگاه شریف است.

وی با اشاره به زمان پرتاپ این ماهواره تصریح کرد: عملیات ساخت ماهواره شریف ست به اتمام رسیده و هم اکنون این ماهواره در نوبت پرتاب است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تأکید کرد: تعیین زمان پرتاب این ماهواره بر عهده سازمان فضایی است و این سازمان درباره زمان پرتات تصمیم‌گیری خواهد کرد.

روستا آزاد با اشاره به دیگر ویژگی‌های پرتاب این ماهواره خاطر نشان کرد: شریف‌ست با ماهواره‌بر بومی "سفیر یک ـ بی" به فضا پرتاب می‌شود و ماموریت اصلی آن عکس برداری، تهیه تصویر رنگی و مخابره آن به زمین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *