يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

انتقاداستاداخلاق ازبه‌حاشیه‌رفتن‌تعزیه‌خوانی

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 323096
آیت الله حائری شیرازی گفت: در گذشته استفاده درست از تعزیه خوانی سبب انتقال صحیح مطالب بوده است اما امروزه متاسفانه به دلیل عدم استفاده از تعزیه خوانی دیگر مطالب آن گیرایی سابق را ندارند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله محمد صادق (محی الدین) حائری شیرازی در چهارمین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی اظهار کرد: هنر در انتقال مطالب نقش بسیار مهمی دارد و با ابزار هنر، مطالب بهتر منتقل می شوند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مطالب هنری نقش کالا و انتقال مطالب نقش بسته بندی را دارند، افزود: بعضی از کشورها در تولید کالا حائز رتبه هستند و بعضی در بسته بندی آن، اما بازار در دست کشورهایی است که بسته بندی مناسبی دارند که متاسفانه کشور ما در زمینه بسته بندی ضعیف است.

وی با اشاره به نقش تعزیه خوانی در تئاتر عنوان کرد: در گذشته به دلیل استفاده درست و زیاد از تعزیه خوانی در انتقال مطالب قوی بوده ایم، اما در حال حاضر به دلیل اینکه هنر تعزیه خوانی را تحریم کرده ایم دیگر انتقال مطالب آن تاثیر و گیرایی سابق را ندارد و شاید به توان گفت که هنر تعزیه خوانی در حال انقراض است .

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به ماموریت مسلمانان در مبارزه با دشمنان اسلام تصریح کرد: هنر یکی از قدرت‌ها و اسلحه‌های بسیار مهم در مبارزه با دشمنان است و به وسیله همین هنر عاشورا فراگیر شد و ما توانستیم در برابر ظلم ایستادگی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شاعران باید بدانند که شعر زمانی نافذ و تاثیر گذار خواهد بود که در زمان سرودن شعر، حدود الهی را رعایت کرده باشند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شاعران علاوه بر اینکه از مقاومت سخن می گویند، باید از وحدت میان مسلمانان نیز سخن بگویند، و از محاسن و خوبی های اهل بیت(ع) بسرایند تا اهل تسنن نیز به امامان(ع) شیعه علاقه مند شوند.

چهارمین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی در تالار سازمان تبلیغات اسلامی قم در حال برگزاری است و تا ۱۳ آبان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *