چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

دو کتاب جدید «محمد رجبی» به بازار می‌آید

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 321431
محمد رجبی از انتشار دو عنوان کتاب «ماهیت و هویت فرهنگی» و «صورت و سیرت ایرانی» در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش جهان، محمد رجبی، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس از انتشار دو عنوان کتاب جدید خود خبر داد و گفت: کتاب «ماهیت و هویت فرهنگی» از تصحیح برخی از مقالات و سخنرانی‌های وی در چند سال اخیر است که البته برخی از آنها تصحیح هم نشده‌اند. این کتاب در انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

وی افزود: در بسیاری از منابع صحبت از هویت فرهنگی می‌شود اما من در این کتاب ماهیت فرهنگی را به عنوان مسئله مهمتری مطرح می‌کنم و بحثی فلسفی دارد.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی درباره دومین کتاب خود عنوان کرد: کتاب «صورت و سیرت ایرانی» کتاب دیگری است که این کتاب هم بحثی فلسفی داشته و در انتشارات نهاد کتابخانه‌های عمومی منتشر می‌شود.

وی درباره زمانی که تالیف این کتاب‌ها به طول انجامیده است، توضیح داد: به دلیل مشغله کاری زیادی که داشتم تدوین این کتاب‌ها مدت زیادی به طول انجامید و در حال حاضر به ناشر تحویل داده شده است و به زودی روانه بازار نشر خواهد شد.

به گزارش فارس، از محمد رجبی آثاری منتشر شده که اغلب به صورت مقدمه بر کتاب‌ها و همچنین مقالات و مصاحبه است. از جمله کارهای ادبی او مقدمه‌ای بر کتاب‌های «تمدن اسلامی در قرن چهارم هجری» نوشته آدام متز، «آموزش و پرورش در خدمت امپریالیسم فرهنگی» نوشته کارنوی و تألیف کتاب «واژگان عرب و معرف در شاهنامه فردوسی» است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *