پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱
مقدم‌فر:

عده ای نسبت ژنتیک با امام(ره) دارند اما پیرو ایشان نیستند

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب: 321024
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقشه دشمن برای هیئات مذهبی گفت: عاشورا را بدون انقلاب اسلامی نمی‌توان تفسیر کرد و انقلاب اسلامی بدون عاشورا قابل تعریف و شناسایی نیست.
عده ای نسبت ژنتیک با امام(ره) دارند اما پیرو ایشان نیستند
به گزارش جهان، همایش سراسری ستایشگران اهل بیت(ع) ویژه خواهران مداح سراسر کشور با عنوان «شهیده سیده طاهره هاشمی» با حضور هزار نفر از بانوان مداح بسیجی سراسر کشور به همت سازمان بسیج مداحان و هیئت رزمندگان اسلام در سالن بصیرت مجتمع 13 آبان امروز (سه‌شنبه 30 مهر ماه) برگزار شد.
 
*حرکت سیدالشهدا(ع) از ابتدا تا انتها سیاسی بوده است

 
حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه مداحان باید فرهنگ عاشورایی را همچنان در جامعه حفظ کنند و در نشر آن کوشا باشند، ابراز داشت: دشمن تلاش دارد در حال حاضر انقلاب اسلامی ما را به سمت سکولاریسم سوق دهد و به همین دلیل با تکیه بر هیئات مذهبی این توطئه خویش را دنبال می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) از ابتدا تا انتها یک امر سیاسی بوده است افزود: به همین دلیل دشمن تلاش دارد که در مدارس سیدالشهدا و هیئات بعد سیاست را از دین جدا کند، در حالی که دیانت ما عین سیاست ماست، سیاست ما عین دیانت ماست و اساساً انقلاب اسلامی فلسفه وجودی‌اش بر مبنای خاستگاه قیام عاشوراست.
 
*روضه امام حسین(ع) موتور متحرک رزمنده‌ها بوده است
 
مقدم‌فر با تأکید بر اینکه همه زوایای انقلاب اسلامی منبعث از عاشورا است، بیان داشت: حتی آغاز نهضت امام خمینی(ره) که مصادف با 15 خرداد سال 42 بود، مقارن با ماه محرم و صفر بود، در هشت سال دفاع مقدس نیز رزمنده‌ها با تأسی از قیام عاشورا و پس از روضه و مداحی به جبهه‌ها اعزام می‌شدند و در واقع روضه امام حسین(ع) موتور متحرک رزمنده‌ها بود.
 
وی با اشاره به اینکه دوران 8 سال دفاع مقدس از درخشان‌ترین دوران انقلاب اسلامی است، ادامه داد: فتنه سال 88 بزرگتر از فتنه هشت سال دفاع مقدس بود، در دیداری که در سالروز 9 دی با مقام معظم رهبری داشتیم، معظم‌له از این فتنه به عنوان فتنه عظیم یاد کردند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، امام حسین(ع) را عامل نجات انقلاب در فتنه 88 دانسته‌اند، اظهار داشت: هنگامی در روز عاشورای سال 88 عده‌ای با رقص، کاروان شادی و هلهله در میدان انقلاب حاضر شدند و فیلم آن‌ها در تلویزیون پخش شد، مردم نتوانستند این اهانت و جسارت را به ساحت مقدس امام حسین(ع) برتابند و به همین دلیل در 9 دی حتی آن کسانی که به میرحسین موسوی رأی داده بودند، آمدند و علیه فتنه شعار دادند.
 
*نقشه دشمن برای هیئات مذهبی
 
وی با تأکید بر اینکه مداحان باید میان حادثه عاشورا با شرایط کنونی پیوند برقرار کنند و به بیان مصادیق امروزی ظالمان واقعه کربلا بپردازند، افزود: مراقبت باشید که امروز دشمن تلاش دارد سکولاریسم را در هیئات مذهبی و جدایی دین از سیاست القاء کند، این در شرایطی است که در تمام نگاه‌ها معطوف به هیئات مذهبی است، چرا که عامل پیروزی انقلاب اسلامی همین هیئات و مساجد بوده‌اند.
 
مقدم‌فر با اشاره به اینکه نقش هیئات مذهبی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار مهم و ممتاز است، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی امروز ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی سبک زندگی است که باید الگوی سبک اسلامی – ایرانی را ترویج دهیم، در حالی که دشمن به دنبال این است که سبک زندگی غربی را ترویج دهد، بنابراین آنچه می‌تواند به عنوان عامل نجات‌بخش و انتشار سبک زندگی اسلامی - ایرانی مؤثر باشد، هیئات مذهبی است.
 
وی با بیان اینکه برخی افراد در برگزاری مجالس عزاداری در دوره طاغوت و دوره انقلاب اسلامی تفاوتی قائل نیستند، افزود: این عین بی‌بصیرتی است، اینکه کسی تشخیص ندهد که فرق زیر پرچم ولایت بودن با زیر پرچم طاغوت چیست! آن آقایی که 50 سال گفت سابقه کار سیاسی داشته‌ام و با امام بوده‌ام، دیدید در فتنه 88 کنار اصحاب فتنه ایستاد و همان حرفی را زد که BBC ،CNN و رسانه‌های خارجی زدند، این بی‌بصیرتی نخبگان است، 15 یا 16 سال پیش از فتنه 88، مقام معظم رهبری در لشکر 27 حضرت رسول(ص) فرمودند: انحراف خواص چطور می‌شود، بعد فرمودند: خواص طرفدار حق مقصر بوده‌اند، بعضی از این خواص طرفدار حق، در نهایت بدی عمل کردند و در واقعه عاشورا حرفی را باید می‌زدند نزدند و نباید می‌زدند و زدند.
 
*انقلاب اسلامی بدون عاشورا قابل تعریف و شناسایی نیست
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه عاشورا بدون انقلاب اسلامی نمی‌توان تفسیر کرد و انقلاب اسلامی بدون عاشورا قابل تعریف و شناسایی نیست، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوان پیوندی میان عاشورا و انقلاب اسلامی ترسیم کنیم، باید به شاخصه‌هایی نظیر وجود روحیه عاشورایی امام و مقام معظم رهبری توجه کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه دشمن به خوبی از جایگاه ولایت در نظام انقلاب اسلامی واقف است و به همین دلیل بیشترین هجمه‌هایش را معطوف این موضوع کرده است، ادامه داد: دشمن در فتنه 88 فهمید که از چه ناحیه‌ای شکست خورده است، در صورتی که در ماجرای جماهیر شوروی، غرب با صرف هزینه‌های بسیار پایین از آنچه که در سال 88 در ایران متحمل شد، به فروپاشی شوروی منجر شد، در حالی که در ایران به خاطر نعمت ولایت توطئه آن‌ها با شکست روبرو شد.
 
*شما از نظر ژنتیک با امام(ره) نسبت دارید اما معرفتی به امام ندارید
 
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به هتک حرمت‌های چند روز گذشته در خصوص امام خمینی(ره) بیان داشت: عده‌ای امروز دنبال این هستند چهره امام و حتی مقام معظم رهبری را به گونه‌ای دیگر مخدوش کنند،- امام امروز بین ما نیست که از خودش دفاع کند- نوه امام (زهرا و نعیمه اشراقی) چه چیزی را می‌خواهند بگویند، چهره محبوب امام -این را من نمی‌گویم- مرحوم آیت‌الله العظمی بهاءالدینی می‌گفتند: اگر می‌خواهید به چهره پیامبر(ص) نگاه کنید، به چهره موسی(ع) نگاه کنید، به ابراهیم(ع) نگاه کنید، به چهره امام(ره) نگاه کنید.
 
وی با اشاره به مواضع سخیف زهرا و نعیمه اشراقی طی روزهای اخیر، افزود: امام(ره) را در سطحی می‌آورند که حالت جوک پیدا می‌کند، به عنوان نوه امام با رسانه خارجی مصاحبه می‌کند، در فضای فیس‌بوک می گوید من به عنوان نوه امام، نوار فلان خواننده را گوش می‌کنم، من اعتراض دارم به نماد حجاب در جمهوری اسلامی که سخنگوی دولتی اش با چادر می‌آید!
 
*امروز دفتر نشر آثار امام(ره) توجیه‌گر رفتار سخیف این خانم است
 
مقدم‌فر با بیان اینکه برخی دنبال این هستند که چهره عاشورایی امام(ره) را مخدوش کنند، خطاب به این افراد گفت: شما از نظر ژنتیک با امام(ره) نسبت دارید،اما شما نه معرفتی به امام دارید و نه پیرو امام هستید.
 
وی افزود:نباید بگذاریم چهره ملکوتی امام(ره) دچار آسیب شود، ولو از نزدیکان امام  -مثل نوه امام- که فقط ارتباط خونی می‌تواند داشته باشد، حتی دفتر نشر غافل حضرت امام(ره) هم غفلت کرده است، به جای اینکه به دهن این خانم بزنند، امروز دفتر نشر امام(ره) توجیه‌گر رفتار سخیف این خانم است.
 
وی خواستار تبیین نقش و تأثیر ولایت‌مداری در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی از سوی مداحان شد و بیان داشت:‌ در این جا باید با تأسی از قمر بنی هاشم به تبیین مسئله ولایت‌مداری بپردازیم، همچنین تشریح فداکاری علمدار کربلا در راه آرمان‌های ولی امر از دیگر کارهایی است که باید مداحان به آن توجه داشته باشند، در بررسی که در وصیت‌های شهدا انجام دادیم، متوجه شدیم که بالای 90 درصد وصیت‌ها سفارش به پیروی از ولی فقیه است.
 
*سه راهکار برای حل آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی/نمی‌توانیم به آمریکایی‌ها اعتماد کنیم
 
معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به راهکاری برای حل آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و اذعان داشت: توجه به سه مقوله عزت، غیرت و عفت می‌توانند نسخه شفابخش آسیب‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشند، به طور مثال در عرصه سیاست خارجه یکی از اصول مصلحت و عزت است، همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره به نرمش قهرمانانه داشتند، باید توجه کنیم که عزت را زیر پا نگذاریم.
 
وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مطرح می‌کنند برای رابطه با آمریکا باید نظرسنجی کنیم، به نقد این موضوع پرداخت و تصریح کرد: مردم حل معیشت و مشکلات اقتصادی‌شان را خواستار هستند، اگر اجازه می‌دهند ما در مذاکرات حاضر شویم بر اساس راهبرد نرمش قهرمانانه است، مردم خواستار کاهش قیمت‌ها، رفع مشکل گرانی و بیکاری هستند، اگر هم نظرسنجی در این باره  صورت گیرد، نظر آن‌ها صد درصد است،‌ اما هیچ گاه برای مذاکره با اجنبی له‌له نمی‌زنند.
 
مقدم فر گفت: مردم ما می‌دانند که آن‌ها غیر قابل اعتماد هستند، در واقع آمریکایی‌ها چون می‌دانند اساس انقلاب ما مبتنی بر قیام سیدالشهدا(ع) بوده است، آن را مضر بر سیاست خودشان می‌دانند و به همین خاطر از ابتدای انقلاب تاکنون با ما مخالفت ‌می‌کنند و ما نیز براساس اندیشه «نه ظلم می‌کنیم و نه ظلم می‌پذیریم»، نمی‌توانیم به آمریکایی‌ها اعتماد داشته باشیم.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *