يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۶
۱۸

افراط دیروز و تفریط امروز/ هاشمی: بمب اتم پاکستان بمب اتم اسلامی است!

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب: 320769
بعد از آزمایشات هسته ای هند و پاکستان براساس بند ۱۰ معاهده NPT از آن خارج نشدیم . براساس بند ۱۰، امنیت ملی ما تهدید شده بود. اما دولت هاشمی با ارسال تبریک برای دولت پاکستان از بمب اتمی این کشور به نام بمب اتمی اسلامی یاد کرد.
افراط دیروز و تفریط امروز/ هاشمی: بمب اتم پاکستان بمب اتم اسلامی است!
به گزارش جهان به نقل از نیمروز، در روزهایی که مواضع شتاب زده هاشمی رفسنجانی در تعامل با غرب در صدر رسانه ها قرار گرفته و برخی اظهاراتش همچون مواضع وی پیرامون خاطرات امام، تخریب دولت بشار اسد، حذف برخی شعار های انقلابی و تعامل بی چون و چرا با غرب برخلاف مصالح ملی است و هزینه هایی را برای کشور ایجاد کرده؛ میتوان به سالهای دور نیز اشاره کرد. زمانی که هاشمی از سمت دیگر بام افتاده بود و برخی از اقداماتش برخلاف مصالح ملی کشور، هزینه هایی را ایجاد کرد.

با رجوع به اسناد وزارت خارجه خواهیم یافت که رژیم پهلوی به عنوان یک نظام سرسپرده اعلام می کند که ایران هنگامی NPT را به صورت دائم امضا می کند که جامعه جهانی برای عاری ماندن خاورمیانه از سلاح اتمی تضمین بدهد.از همین رو است که رژیم صهیونیستی هرگز حاضر به پاسخگویی نبوده است چرا که اعتقاد دارد که این رژیم از ابتدا با عدم قبول NPT هیچ تعهدی را به جامعه جهانی نداده است.

در واقع ایران با پیوستن دائمی به NPT برای خود ضمن به همراه آوردن مسئولیت پاسخگویی هیچگونه امتیازی را نیز دریافت نکرد.جالب‌تر آن است که برای دائمی کردن NPT هیچگونه مجوزی از مجلس شورای اسلامی دریافت نشده بود.

مهدی سلطانی در پاسخ به این که چرا ما در سال ۱۹۹۸ و بعد از آزمایشات هسته ای هند و پاکستان براساس بند ۱۰ معاهده NPT از آن خارج نشدیم، گفت: یکی از اشتباهات سیاست خارجی ما همین بود که از این معاهده خارج نشدیم زیرا براساس بند ۱۰، امنیت ملی ما تهدید شده بود. این کارشناس ارشد مسائل هسته ای کشور خاطرنشان کرد: اما دولت هاشمی با ارسال تبریک برای دولت پاکستان از بمب اتمی این کشور به نام بمب اتمی اسلامی یاد کرد.

بر اساس بند ده معاهده NPT اگر یکی از کشورهای همسایه، به بمب اتمی دست یابد، کشوری که عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی است بصورت خودکار از پروتکل الحاقی خارج می شود

این نشان از خطراتی است که بمب اتم میتواند متوجه ایران کند و جامعه جهانی و تعهدات بین المللی این حق را برای کشور های همسایه قائل شده بودند. به این معنا که اساس این بمب ها میتواند خطرات جدی زیستی و امنیتی را برای همسایگان ایجاد کند. شاید درخواست زیادی باشد که بخواهیم از هاشمی رفسنجانی توقع داشته باشیم که به دلیل آن آزمایش به سرعت ایران را از این معاهده خارج کند اما قطعا این اظهارات نسنجیده در نماز جمعه مبنی بر بمب اتمی اسلامی و به دنبال آن پیام تبریک به پاکستان نشان از یک خطای فاحش استراتژیک و بی تدبیری دولت ایشان است.

شاید اگر افراط های دیروز و تفریط امروز نبود؛ منافع ملت ایران به نحو بهتری حفظ می شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدرضا
United Kingdom
ایت الله رفسنجانی دوستت داریم هرچه مگویندگوش نکنیدوموفق باشید انشاالله
Iran, Islamic Republic of
منطق شما واقعا خنده داره

هرچه میگویند گوش نکن !
مرگ بر سازشکار فتنه ساز امریکایی دوست
یعنی مصداق آیات قرآنی برادر!
همون آیه معروفه!!
کریم
سرنوشت هاشمی هم مثل منتظری میشه
Iran, Islamic Republic of
اين آرزوي احمدي نژاد بود كه يكبار در كنفرانس رسانه اي در سال 88 و بعد از انتخابات گفت. الان احمدي نژاد كجاست و هاشمي كجا؟
افرین محمدرضا
اعتدال به معناى واقعى
بله اقاي هاشمى شما انگشت در گوشتان کنيد و به تذکر هاى ديگران گوش ندهيد چون تذکر فقط براى مومنان سودمند است.
يجعلون اصابعهم في اذانهم من الصواعق حذر الموت.....
ان الذکر تنفع المومنين.......
Hashemi 2005 behtar bood
s
بیکاری هم عالمی دارد
ایرانی
جناب محمدرضامردم دیگر می شناسند هم جناب هاشمی را هم امثال شما را
علی
گیر دادی جهان اگه اینجور باشه پس تجربه به چه کار میادش
شاید واقعا به این نتیجه رسیده روش قبلی اشتباه بوده ومنفعت ملت در این میباشد.
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه
ما آخر نفهمیدم از نظر شما ملاک حال فعلی افراد است؟ ملاک حال قبلی است؟ ملاک حال بینابین افراد است؟ یا اصلا اینکه ملاک حالی از افراد است که به نفع شما باشه و نظرات شما رو تأیید کند!!!
لطفا اظهارات نماز جمعه ایشان را در آن موقع منتشر کنید تا مردم بیشتر با این آقایان آشنا شوند و اون روی ماجرا را هم ببینند.
خبرتون انحراف داره. خطبه رفسنجانی و اتم اسلامی و اتمی شدن پاکستان کلاً در دوره خاتمی اتفاق افتاده.
قرآن نخوانده ايد كه مبادا دشمني با قومي از عدالت دورتان كند ؟ موقع آزمايش هسته اي پاكستان هاشمي رئيس جمهور بود ؟ سواد نداريد يا صداقت ؟ سال ١٩٩٨ هاشمي رئيس جمهور بود ؟ يعني سال ١٣٧٧ ؟يعني بعد از دوم خرداد ٧٦ ؟
یاسر
به فرموده حضرت امیر جاهل را نمیبینی مگر در افراط و تفریط
امریکا جرات درگیری نظامی با ایران را نداره و فقط لاف میزنه.این بارها ثابت شده است. اگر این مذاکرات به نتیجه نرسید ، مجلس بیاد تو گود و اعلام کنه : اگه مذاکرات به نتیجه نرسه ایران از npt خارج میشود. یعنی پروتکل الحاقی که بیخیال بشوید چون یعنی خلع سلاح کامل ، تهدید کنید که از npt هم خارج میشوید.