شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۴
۳

پشت پرده اختلافات در تشکیلات رسانه ای دانشگاه آزاد

يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 320491
با نگاهی گذرا بر یادداشت مجید رضائیان، دبیر شورای عالی ارتباطات و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، در روزنامه رسمی این دانشگاه به خوبی می توان متوجه بروز اختلافات جدی در تشکیلات رسانه ای دانشگاه آزاد شد.
پشت پرده اختلافات در تشکیلات رسانه ای دانشگاه آزاد
به گزارش جهان، یادداشت روز ۲۷ مهرماه دبیر شورای عالی ارتباطات و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی در روزنامه فرهیختگان با عنوان "نگاه اعتدالی و حرف آخر" پرده از اختلافات شدید سیاسی و حرفه ای مابین مجید رضائیان و سرپرست روزنامه یاد شده برمی‌دارد.

مجید رضائیان با بیش از چند دهه تجربه علمی و دانشگاهی در عرصه روزنامه‌نگاری چندی پیش با حکم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دبیر شورای عالی ارتباطات و اطلاع رسانی این دانشگاه منصوب شد؛ این در حالی است که چند روز قبل از این انتصاب میرزاده "احسان مازندرانی" با سابقه چندین نوبت بازداشت در وقایع فتنه ۸۸ را به عنوان سرپرست فرهیختگان منصوب کرده بود ؛ اما چند صباحی از این ۲ حکم انتصاب نمی‌گذرد که مجید رضائیان تاب بازی‌های ژورنالیستی و زد و بند‌های سیاسی در بدنه‌ی رسانه‌ای دانشگاه آزاد را نمی‌آورد و از این رو تلاش می‌کند با نگارش یادداشتی از مشکلات پرده بردارد.

مجید رضائیان در یادداشت خود بعد از اشاره به فشارهای متفاوت اعم از ژورنالیستی و تلویحا سیاسی در روزنامه‌ فرهیختگان، از اتفاقات اخیر این روزنامه مبنی بر قطع همکاری فله‌ای ۱۶ تن از پرسنل آن خبر از پشت پرده نا بسامان و زمستانی تنها رسانه مکتوب دانشگاه آزاد اسلامی می‌دهد.

وجود اختلافات جدی نظری، اجرایی و تلویحا سیاسی بین سرپرست روزنامه فرهیختگان از متهمان فتنه ۸۸ و دبیر شورای عالی ارتباطات و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی از مهم ترین اخبار پشت پرده این روزهای روزنامه فرهیختگان است.

یکی دیگر از اخبار پشت پرده، نارضایتی مجید رضائیان از انتخاب مازندرانی به عنوان سرپرست روزنامه یادشده است چرا که مجید رضائیان بعد از سرپرستی احسان مازندرانی به عنوان دبیر شورای عالی ارتباطات و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی منسوب شد.

از آن رو که رضائیان به عنوان روزنامه نگاری با تجربه شناخته می‌شود و از نگاه سیاسی صرف به دوراست، تعدیل نیرو و قطع همکاری ۱۶ تن از اعضای پرسنل فرهیختگان که در یک هفته اخیر شکل گرفته ، اختلاف نظر او با سرپرست فعلی روزنامه یاد شده را به اوج خود رسانده‌است.

عدم انتشار دفاعیه یکی از روسای واحد جانباز دانشگاه آزاد اسلامی در روزنامه فرهیختگان که چندی پیش در این روزنامه اتهاماتی ناصواب به او وارد شده‌است، یکی دیگر از رفتار‌های غیر‌حرفه‌ای این روزنامه در هفته های اخیر به شمار می‌رود که در این بین باید به سخره گرفتن این رئیس واحد از سوی سرپرست فرهیختگان را نیز افزود.

این رفتار غیرحرفه‌ای و ناموزون با شعار اخلاق‌مداری ، صدای اعتراض تنی چند از خانواده شهدا و ایثارگران را نیز بلند کرده‌است.

همچنین به علت فشار و تنش‌های اخیر سرپرست فعلی فرهیختگان با اعضای تحریریه تنی چند از آنان استعفای خود را تقدیم این روزنامه کرده‌اند و خبر درگیری شدید لفظی و فیزیکی صبح دیروز یکی از مدیران روزنامه با یکی از دبیران سرویس این روزنامه از گوشه و کنار به گوش می‌رسد.

افزون بر تعدیل نیرو و استعفای تحمیلی ، باید ناهنجاری‌های اخلاقی و حضور چهره‌های جدید با سوابق ضد امنیتی در روزنامه را نیز به رویداد‌های دو هفته اخیر فرهیختگان افزود.

مازندرانی مدیران قبلی روزنامه را هم افراطی خوانده است ، در حالی که بیش از ۹۰ درصد اعضای تحریریه مدیر سابق و اصولگرای روزنامه فرهیختگان را اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دادند . حال جالب آن جاست که در بین اسامی این ۱۶ تن نام افرادی به چشم می‌خورد که برای جریان اصلاحات متحمل هزینه‌هایی هم شده‌‌اند.

حال با توجه به مشکلات و اختلافات یاد شده و عدم تایید سرپرست فعلی روزنامه از سوی نهادهای ذیربط برای احراز مدیرمسئولی ، تغییرات در سطح مدیریتی روزنامه فرهیختگان ، طبیعی، عقلانی و نزدیک به نظر می‌رسد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنام خدا
هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید . امام خمینی (ره)
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی باید هزینه تصمیمات عجولانه اش را برای تداوم سیطره انحصارطلبانه بر دانشگاه آزاد را یک طوری بدهد دیگر. این هم یکی از کوچکترین هزینه هایش. یقین دارم این سیطره رو به افول است ولو اینکه ظاهرا دور، دور آنهاست.
به اقای روحانی بگید این آقا داس برداشته و داره یک سره درو میکنه. ما که به اقای روحانی رای دادیم توقع چنین برخورد سخیفانه و زبونانه را نداشتیم. انشاالله کمتر از چهار سال دیگه انتخاباته و شاید ایندفعه به کس دیگری رای دادیم که اطرافیانش داس نداشته باشند.