شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲
محمد کاظم انبارلویی در واکنش به اظهارات قائم مقام موسسه تنظیم آثار امام خمینی:

ذوق‌زدگی روزنامه‌های 2خردادی‌ در تناقض با اظهارات انصاری‌ است

قائم مقام موسسه نشر آثار امام در مورد تحریف سخنانش موضع گیری کند
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب: 319282
سردبیر روزنامه رسالت با بیان اینکه روزنامه های اصلاح طلب موضع گیری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی نسبت به نقل قول‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از امام خمینی درباره رابطه با آمریکا را تحریف کردند، گفت: ذوق زدگی روزنامه های دوم خردادی در تناقض با اظهارات انصاری است و وی باید در مورد تحریف سخنانش موضع گیری کند.
به گزارش جهان محمدکاظم انبارلوئی در گفتگو با مهر، با اشاره موضع گیری حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی نسبت به  نقل قول‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از امام خمینی درباره رابطه با آمریکا، گفت:  آقای انصاری در این موضع گیری گفته است که آقای هاشمی هیچ مطلبی به امام نسبت نداده و بعد تصریح دارد نپسندیدن شعار مرگ بر آمریگا نظر هاشمی است و نظر هاشمی نیز قابل نقد است.
 
سردبیر روزنامه رسالت افزود: انصاری همچنین در این موضع گیری گفته است" اظهار نظر شخصی آقای هاشمی بدلیل آنکه مطلبی را به امام نسبت نداده است ربطی به وظیفه نظارتی موسسه نشر آثار امام نشر امام ندارد."
 
وی اشاره به این تحریف اظهارات انصاری در روزنامه های اصلاح طلب گفت: روزنامه های دوم خردادی امروز تیتر زدند که "اسناد موافقت امام با حذف مرگ بر آمریکا توسط موسسه نشر آثار امام تائید شد" و این یک تحریف آشکار است و آقای انصاری باید پاسخ این را بدهد.
 
انبارلوئی ادامه داد:  همچنین در بخشی از این گفتگو انصاری اظهارات هاشمی مبنی بر اینکه امام با قطع شعار "مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی" موافقت کرده است را در چهار بند می آورد  و همین جمله بیانگر این است که آقای هاشمی مطلبی را به امام نسبت داده است.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این گفتگو به خاطرات فروردین ماه 1362 آقای هاشمی اشاره می کند و هاشمی نیز در آن خاطرات آورده است که امام با قطع شعار "مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی" موافقت کرده اند اگر انصاری معتقد است هیچ مطلبی به امام نسبت داده نشده است در مورد همین نقل قولی که در این بیانیه آمده و جمله ای که به امام نسبت داده شده است ایشان باید صریحا در این موضوع موضع می گرفت.
 
وی ادامه داد: ما نقل قول های زیادی از امام در صدا و سیما در مورد تبری از ستمگران به خصوص آمریکا داریم و کلمه مرگ بر آمریکا نیز بارها مورد تایید ایشان قرار گرفته است و اگر خاطره آقای هاشمی درست باشد، باید یک مورد در سال 62 در صدا و سیما اتفاق می افتد؛ چرا که وقتی امام سخنرانی می کردند حاضرین شعار مرگ بر آمریکا می گفتند و اگر امام مخالف بودند باید آن را نهی می کردند.
 
سردبیر روزنامه رسالت، با اشاره به اینکه برخی روزنامه های اصلاح طلب تیتر زده اند "دستور امام برای حذف شعار مرگ بر آمریکا از رسانه های دولتی" و با تاکید بر اینکه صحبت های انصاری عطف به اظهارات هاشمی بوده است، گفت: در خاطرات هاشمی آمده  شعار مرگ بر آمریکا مربوط به مردم بوده و آنچه که امام گفته مربوط به رسانه های دولتی بوده است. مگر می شود امام پیامی بدهند و بعد رسانه ملی آن را حذف کند. این ذوق زدگی روزنامه های دوم خرداد در تناقض با بیانیه انصاری است.
 
انبارلوئی اظهارداشت: تلاش برخی ها برای حذف شعار "مرگ بر آمریکا " برخلاف اراده ملی است و تا زمانیکه امریکا دست از جنایت های خودش برندارد مردم ایران همچنان شعار " مرگ بر آمریکا " را سر خواهند داد.
 
وی با بیان اینکه باید جغرافیای هر سخنی را باید سنجید در واکنش به این اظهارات هاشمی در مقطع کنونی خاطرنشان کرد: امروز که امریکایی ها در اوج خشونت با ملت ایران هستند و تحریم های سیاسی که علیه ما اعمال کرده اند این پیام آقای هاشمی عقلانی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این دوم خرداد خارشد رفت تو چشم بعضیا !
محمد
خدا رو شکر هم دولت دولت راستگویانه!! ... هم جریانهای حامی اش راستگو هستند!!... شاید هم دیگران را کودن فرض می کنند!!!!!