دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

پیام وزیر ارشاد به جشنواره فیلم کوتاه تهران

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 318756
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به این جشنواره پیام داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران پیامی داد که به پیروی از وزیر قبلی ارشاد با شعری از حافظ شروع شده ‌است.
 
وزیر ارشاد در پیامش به جشنواره فیلم کوتاه‌تهران نوشته‌است:
 
  معاشران گره از زلف یار بازکنید  /  شبی خوش است بدین قصه اش دراز کنید
 
حضور خلوت انس است و دوستان جمعند/  وَاِن یکاد بخوانید و در فراز کنید ( حافظ)
 
بی تردید اصحاب فرهنگ و هنر در تمام ازمنه تاریخ در رشد و بالندگی تمدن و فرهنگ ها نقشی به سزا و ماندگار داشته اند . آنان گنج گرانسنگ دولت ها و نسل ها بوده اند که وسعت فکر و اندیشه و نبوغشان چونان آفتابی عالمتاب در شاهراه اخلاق و انسانیت نور پراکنده است و هنر این چشمه زاینده از دل آیینه گون آدم اندوه را زدوده است و  او را در هجمه آلام و کژتابیها و بی رسمیها تسکین و ثبات  بخشیده است . هنر مکاشفه دولت عشق است که از مشرق عشق میتابد و درمخافت و ظلمت راه، چراغی است تا سالکان حقیقت در راه نلغزند و به سر منزل خوبیها و روشنی رهنمون گردند . زیباترین تجلیات آفرینش از درونمایه هنر نشاءت گرفته است .
 
علیرغم سیر و سرعت فن و دانش و و استیلای تکنولوژی بر جوامع انسانی هنوز هم آدمی باز تاب معنای زیبایی روح و اصالت خویش را در چشمه ساز زلال عرفان و هنر اسلامی جستجو می کند . آنگونه که مانایی حکومت ها و ملل در در ازای تاریخ منوط به ریشه اخلاق و هویت انسانی است و هنرمند متعهد مسیرش در امتداد حرکت صالحان و رسولان تاریخ است . هنر همان ندای راستینی است که روح را از خمودگی ، خستگی و خذلان رهایی می بخشد.
 
این روز ها که تقارن با برگ ریزان پاییزدارد نسیم بوی امید و تدبیررا از دولتی که بر آمده و بر تراویده از دریای حضور مردم است به وضوح احساس می کنیم این فصل ها بوی بهار و بوی بهشت میدهند بوی خوب حضور در جشنواره ای که گستره اش مرزهای دل و جغرافیا را درنوردیده است .
 
سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران فرصتی بی بدیل است تا ایران اسلامی پذیرای دیگر کشور های جهان باشد، جشنواره ای که بافت اصلیش را نشاط و شوق و اعتقاد جوانان اهالی سینما و هنر تشکیل بدهد و محل تبادل تجربیات و اندیشه گرانمایه هنرمندانی است که از اقصا نقاط جهان رنج راه را بر خویش هموار و گرمی بخش محفل پر شکوه این جشنواره اند...
 
این جشواره رُستنگاه استعداد های شگرف وسر مایه های بی بدیل همه جوانانی است که کوشیده اند علیرغم روز های گذرنده این ایام، نقشی ماندگار از سینمای زندگی را بر جای نهند . پژواک این جشنواره روح صلح و دوستی و عشق و همیاری را به همه فرهنگ ها و اقوام و ملل است .
 
بایسته می دانم  از همه مساعی و کوشش های بی دریغ همه دست اندرکاران این جشنواره که همکاران صمیمی و صدیقم میباشند تشکر و قدر دانی بنمایم و حضور همه میهمانان خارجی و داخلی را ارج بنهم و بگویم :
 
رواق منظر چشم من آشیانه توست ...
 
امید آن دارم این جشنواره ها و تبادل این همه تجربیات و فرهنگ ها استمرار یابد و  ایران اسلامی هماره چون سروی سر افراز شاداب و پاینده بماند ... آمین یا رب العالمین
 
علی جنتی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
 
سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی از 22 تا 28 مهرماه در تهران پردیس سینما ملت و همزمان از 30 مهر تا 3 آبان در سراسر کشور برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *