شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۱

اشک مجری تلویزیون برای سهراب +عکس

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 317861
در مراسم بزرگداشت سالروز تولد سهراب سپهری که با حضور خواهران این شاعر و البته اکبر عالمی در روزنامه ایران برگزار شد اکبر عالمی مجری تلویزیون با ذکر خاطراتی از مرافقت با سهراب اشک از چشمانش سرازیر شد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه ایران، مراسم بزرگداشت سالروز تولد سهراب سپهری شامگاه شنبه ۱۳مهر ۹۲ در موسسه فرهنگی- مطبوعاتی ایران برگزار شد.

در این برنامه که به همت گروه فرهنگی روزنامه ایران برپا شده بود، پروانه سپهری و مهین دخت سپهری خواهران این شاعر بزرگ و همچنین برخی شاعران و کارشناسان حوزه ادب و هنر حضور داشتند.

در این مراسم پس از سخنرانی محمدتقی روغنی ها، سرپرست روزنامه ایران و همچنین نقد و تحلیل اشعار سهراب از سوی هرمز علی پور شاعر معاصرایرانی،اکبرعالمی مجری توانمند تلویزیون درباره شخصیت سهراب سپهری گفت: «آنچه در لحن و اشعار سهراب است در شاعرانی چون نیما، احمد رضا احمدی، فروغ فرخزاد و شاملو نیست. سهراب مثل هیچکس نیست. وقتی در بیمارستان پارس از دنیا رفت ۱۳۶۰خورشیدی بود اگر بود امروز سن او کمتر از یک گوهر یگانه به اسم منوچهر ستوده بود. و چه زود دیر می شود.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000317/nf00317861-1.jpg

وی افزود: «من افتخار شاگردی ذبیح الله صفا، پرویز خانلری و محمد محجوب را داشته ام و در محضر این بزرگان شعری از عطار یاد گرفتم که به شما به عنوان ارمغان این جلسه تقدیم می کنم.»

این مجری تلویزیون در حالی که اشک در چشم و بغض در گلو داشت ادامه داد:« زمانی که سهراب رفت من ۳۶ سال داشتم فقط فرصت این را داشتم که ۶ سال با او هم نفس باشم شعر عطار را برای او خواندم و گفتم من نمی فهمم پاسخی داد که امروز در ۶۸ سالگی می فهمم پاسخ او چه معنایی داشت. شعری که برای سهراب خواندم این است«آفرین جان آفرین پاک را / آن که جان بخشید و ایمان خاک را» در این قسمت آخر شعر عطار گیر کرده بودم از او پرسیدم خاک مگر ایمان و جان و شعور دارد اینها سنگ هستند. آن زمان و سهراب با بیان جمله ای که هیچ گاه فراموش نخواهم کرد گفت: خداوند خالق بخشی از کره زمین نیست. خداوند خالق تمام کائنات است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
نام خواهر ارجمند سهراب سپهری را که همایوندخت می باشد، به غلط مهین دخت آورده اند